اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کنترل بهداشتی مراکز عرضه فرآورده‌های دامی از 25 اسفندماه

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: از 25 اسفندماه امسال طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری، و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان آغاز می‌شود و تا 14 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

کنترل بهداشتی مراکز  عرضه فرآورده‌های دامی از 25 اسفندماه

محمدحسن گلپایگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: از 25 اسفندماه امسال طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری، و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان آغاز می‌شود و تا 14 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح تضمین سلامت و امنیت غذایی و فرآورده‌های خام دامی و رفاه حال شهروندان است .

مدیر کل دامپزشکی مازندران افزود: اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در این طرح حضور فعال دارند و بازدیدهای سرزده  بر مراکز نظارت دارند.

گلپایگانی اضافه کرد: کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری مواد پروتئینی، مراکز عرضه ماهی، گوشت قرمز، رستوران‌ها، قصابی، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های دامی و.... نظارت بهداشتی دارند.

وی توصیه‌های بهداشتی در خرید ماهی قرمز داشت و گفت: ماهی قرمز از مراکز عرضه مجاز و تحت نظارت بهداشتی تهیه شود و از خرید ماهی قرمز از دست فروشان و دوره‌گردها خودداری شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه مراکز عرضه مجاز شامل واحدهای صنفی عرضه ماهیان زینتی و اماکن تعیین شده توسط شهرداری‌ها با هماهنگی ادارات دامپزشکی باشد، گفت: در هنگام خرید از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب حمل خودداری شود.

این مسؤول ادامه داد: از ظروف یکبار مصرف برای حمل و جابجایی ماهی قرمز به منزل استفاده شود.

گلپایگانی افزود: از خرید ماهیان بیمار و بی‌حال با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن ماهی خودداری شود.

انتهای پیام/86035/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول