اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز مرحله اول واکسیناسیون کرونای ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از آغاز مرحله اول واکسیناسیون کرونای ایثارگران زنجان در آستانه روز شهید خبر داد.

آغاز مرحله اول واکسیناسیون کرونای ایثارگران

علی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک مبعث حضرت رسول اکرم(ص) از آغاز مرحله اول واکسیناسیون کرونای ایثارگران زنجان خبر داد و گفت: مرحله اول واکسیناسیون کرونای ایثارگران زنجان در آستانه 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و کارکنان بنیاد آغاز و در مرحله اول به ۸۰ نفر از ایثارگران زنجانی واکسن تزریق شد.

وی تصریح کرد: در این مرحله به والدین معظم دو شهید و بالاتر، جانبازان معزز شیمیایی ریوی شدید، قطع دو پا، دو چشم نابینا و نخاعی واکسن یک دوز تزریق خواهد شد، این افراد پس از 28 روز بعد باید مرحله دوم واکسن خود را دریافت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سایر گروه‌های خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان نیز به تدریج در ماه‌های آینده علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت ایثارگران از اولویت‌های بنیاد شهید است، گفت: اطلاعات 3 هزار و 221 نفر از جامعه سالمندی بالای 60 سال در قالب طرح شهید سلیمانی تکمیل و به‌روزرسانی شده است.

کاظمی اظهار کرد: حفظ سلامت جامعه ایثارگری از مهمترین دغدغه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به شمار می رود که در همین راستا از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، اقدامات مهمی انجام شده است.

وی ارسال پیامک حاوی توصیه‌های بهداشتی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تردد و خروج از منزل و دورهمی‌های خانوادگی، پیگیری امورات به صورت تلفنی، برگزاری جلسات متعدد ستاد کرونا در بنیاد شهید، توزیع پک بهداشتی در بین خانواده‌های مبتلا و جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی و والدین زمین‌گیر برای جلوگیری از سرایت و شیوع بیشتر بیماری کرونا، گندزدایی و ضدعفونی محیط اداری به صورت دو روز یکبار و استفاده از دستگاه ضدعفونی هوشمند، نصب حس‌گر در آسانسور برای حذف تماس انگشت با محیط آسانسور و تقویت سامانه تلفنی ۱۶۱۶ به منظور کاهش ترددهای غیرضرور در اداره را از جمله اقدامات این بنیاد از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور برگزاری جلسات در بنیاد شهید استان بصورت ویدئو کنفرانس اجرا می‌شود، افزود: تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات 3 هزار و 221 نفر از جامعه سالمندی (بالای 60 سال) و تماس با این عزیزان و توصیه به رعایت نکات بهداشتی، پایش سلامت جانبازان شیمیایی از طریق بیمه دی به عنوان گروه در معرض خطر، واکسیناسیون والدین شهدای در معرض خطر در مبارزه با ویروس آنفلوآنزا با همکاری اورژانس ۱۱۵ و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیز توسط همکاران بنیاد شهید انجام شده است.

وی از خریداری 27 هزار عدد ماسک و ارسال آن به جامعه هدف خبر داد و گفت: 10 دستگاه کپسول اکسیژن و دو دستگاه اکسیژن ساز برای استفاده بیماران نیازمند نیز تهیه و توزیع شده است.

کاظمی یادآور شد: راه‌اندازی پیک دارویی در همه شهرستان‌های تابعه، رعایت حداقل حضور کارکنان برای ارائه خدمت به مراجعین مطابق مصوبه ستاد ملی مقابه با کرونا، افزایش خدمات مشاوره و پیگیری روزانه مسائل در راستای خدمت‌سازی به جانبازان قرنطینه شده در منازل مسکونی، پیگیری درمان و سلامت والدین شهدای زمین گیر از قبیل ویزیت توسط پزشکان متخصص و درصورت نیاز بستری در مراکز درمانی توسط واحد مددکاری با هماهنگی واحد بهداشت و درمان نیز در قالب طرح شهید سلیمانی توسط همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین از ارائه خدمات مشاوره قضائی توسط واحد حقوقی بنیاد به جامعه هدف در ایام شیوع ویروس کرونا خبر داد و تصریح کرد: به همت واحد حقوقی بنیاد پیگیری پرونده‌های قضایی ایثارگران در صورت نیاز از مراجع قضایی بدون حضور ایثارگر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول