اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پاک‌سازی ۹۳ منطقه در اجرای طرح‌های عملیاتی ظفر در اسفند ماه در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی از برنامه‌ریزی عملیاتی نظام‌مند پلیس در اجرای طرح‌های ظفر در اسفندماه سال جاری در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: ۹۳ منطقه در این عملیات‌ها پاک‌سازی و ۴۸۵ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

پاک‌سازی ۹۳ منطقه در اجرای طرح‌های عملیاتی ظفر در اسفند ماه در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر بیان داشت: با توجه به بازخوردگیری های انجام شده از شهروندان، طرح ظفر یکی از کارآمدترین و اثربخش‌ترین طرح‌های اجرایی پلیس استان در ارتقاء نظم و امنیت اجتماعی در پیگیری مطالبات مردمی بوده در سالیان اخیر بوده است.

وی اضافه کرد: طرح‌های ظفر در سطح استان در بازه‌های زمانی مختلف با توجه به نوع درخواست‌های شهروندان از سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ نیروی انتظامی و تجزیه و تحلیل کارشناسی وقوع جرائم طرح‌ریزی شده و با توجه به اولویت‌های لحاظ شده با بهره‌گیری از توان عملیاتی پلیس به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در تداوم این طرح‌های عملیاتی که بازتاب مطلوبی از افزایش رضایت‌مندی عمومی در سطح استان را به دنبال داشت، طرح‌های ظفر از ابتدای اسفندماه در تمامی شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی و هر مرحله از اجرای طرح ظفر به مدت چهار روز در هر کدام از شهرستان‌ها عملیاتی شد.

مفخمی شهرستانی با اشاره به نتایج حاصله از اجرای طرح‌های ظفر در اسفندماه سال جاری در سطح استان گفت:‌ با برنامه‌ریزی عملیاتی انجام شده، طرح‌های ظفر در ۱۲ شهرستان و در ۹۳ نقطه اجرایی شد و تعداد ۴۸۵ نفر نیز به دلیل ارتکاب جرائم متعدد دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های عملیاتی پلیس در اجرای طرح ظفر را برخورد با سارقان عنوان کرد و اظهار داشت:‌ در این بازه زمانی تعداد ۱۴۹ نفر سارق دستگیر و ۲۸۱ فقره انواع سرقت در اعترافات دستگیرشدگان کشف شد که با پیگیری‌های تخصصی پلیس، بسیاری از اموال سرقت شده از آنان کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه به مبارزه با مواد مخدر به عنوان یکی دیگر از ابعاد عملیاتی پلیس در اجرای طرح‌های ظفر اسفندماه پلیس در استان مرکزی اشاره داشت و تصریح کرد: طی این عملیات‌ها تعداد ۲۲۸ نفر قاچاقچی و خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر و مقدار ۵۴ کیلوگرم انواع مخدر از آنان کشف شد.

مفخمی شهرستانی با اشاره به برنامه‌ریزی پلیس در برخورد با قاچاقچیان کالا در تمامی طرح‌های عملیاتی پلیس گفت: در طرح‌های ظفر اسفندماه نیز یکی از حوزه‌های مأموریتی پلیس استان، برخورد با قاچاق کالا طرح‌ریزی شد که در اجرای طرح‌های ظفر در سطح استان مقدار ۱۶ میلیارد و ۸۰۴ میلیون ریال انواع کالای قاچاق کشف و تعداد ۱۳ دستگاه خودرو شوتی توقیف شد.

وی ادامه داد: در بعد ارتقاء‌ امنیت ترافیکی نیز به عنوان یکی از وجوه اجرای طرح‌های ظفر، تعداد ۲۴۵ دستگاه خودرو و ۲۹ دستگاه موتورسیکلت توقیف و به پارکینگ انتقال و تعداد ۳۰ هزار و ۱۲ وسیله نقلیه نیز اعمال قانون شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان برنامه‌ریزی پلیس در تداوم طرح‌های ظفر در سال آتی تصریح کرد:‌ در اجرای احکام قضائی نیز تعداد ۱۰۸ نفر به علت داشتن برگه‌های جلب در اجرای طرح‌های ظفر اسفندماه در سطح استان دستگیر شد.

به گفته وی در سال جاری ۳۰ مرحله طرح ظفر در برنامه‌ریزی عملیاتی پلیس استان مرکزی به مرحله اجرا گذاشته شده و ۲۵۱ نقطه مورد پاک‌سازی قرار گرفته است.

کشف ۳۵ دستگاه ماینر قاچاق از یک واحد مسکونی در ساوه  

فرمانده انتظامی استان مرکزی همچنین از کشف ۳۵ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۸ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال از یک واحد مسکونی در شهرستان ساوه خبر داد.  

مفخمی شهرستانی اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان ساوه از فعالیت غیرمجاز ارز دیجیتال با استفاده از دستگاه‌های ماینر خارجی دریک واحد مسکونی در یکی از روستای های اطراف این شهرستان مطلع و بلافاصله بررسی موضوع دستور کار پلیس قرار گرفت. 

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات و کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی از واحد مسکونی بازرسی که در نتیجه این عملیات ۳۵ دستگاه ماینر قاچاق فاقد هرگونه مجوز قانونی به ارزش ۸ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال کشف شد. 

این مقام انتظامی با بیان اینکه یک نفر در این رابطه دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شد خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه‌های ماینر به منظور استخراج و تولید ارز دیجیتال مستلزم اخذ مجوزهای قانونی از اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره برق است و پلیس با کسانی که بدون مجوز قانونی اقدام به این کار کنند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

کشف لوازم‌خانگی قاچاق از زیر بار ضایعات  

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان نیز از کشف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال لوازم‌خانگی قاچاق از خودروهای حامل بار ضایعات در توقیف سه دستگاه کامیون در اراک خبر داد.  

محمد عقیل سلگی در این باره بیان داشت:‌ مأموران این پلیس در انجام تحقیقاتی از حمل لوازم‌خانگی قاچاق در پوشش بار ضایعات توسط سه دستگاه خودروی کامیون مطلع شدند. 

وی افزود: با برنامه‌ریزی عملیاتی انجام شده، هر سه خودرو در محورهای مواصلاتی شهرستان اراک شناسایی و متوقف شدند و مقدار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال لوازم‌خانگی قاچاق در بازرسی از این خودروها و در زیر بار ضایعات کشف شد. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی خاطرنشان کرد:‌ در این عملیات‌ها سه نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول