اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ضرورت بازنگری در فضای قانون‌گذاری/ ظلم مضاعف به اسلامشهر در حاشیه پایتخت

نماینده مردم اسلامشهر، تهران، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای قانون‌گذاری کشور نیاز به بازنگری جدی در حوزه‌های مختلفی است.

ضرورت بازنگری در فضای قانون‌گذاری/ ظلم مضاعف به اسلامشهر در حاشیه پایتخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر، تهران، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با اعضای شورای شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: فضای قانون‌گذاری کشور با توجه به مسائل فعلی، نیازمند اصلاح و بازنگری در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت شهری و روستاها دارد.

وی گفت: برای رشد، توسعه و پیشرفت کشور باید قوانین مزاحم و دست و پا گیر در عرصه‌های مختلف اصلاح و برداشته شود و در برخی موارد هم متمم‌هایی به مواد قانونی الحاق شود، در مجلس یازدهم این رویکرد وجود دارد که از موارد مختلفی که دستگاه‌ها و سازمان‌ها با آن روبه‌رو هستند، مورد کنکاش، اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

نماینده مردم اسلامشهر، تهران، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وجود برخی از مشکلات در جامعه به علت عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی است، بیان کرد: با اصلاح برخی از موارد قانونی، علاوه بر رفع مشکلات روستاها در حوزه حریم و ساخت و سازها می‌توان شاهد رشد آبادانی و ارتقای روستاها و ایجاد اشتغال پایدار برای منطقه بود و زمینه مهاجرت معکوس به روستاها را فراهم آورد.

شریفیان تأکید کرد: با تشکیل فراکسیون توسعه روستایی در مجلس یازدهم علاوه بر هویت‌بخشی به روستاها به دنبال نظام‌مند کردن فرهنگ جامعه و نظام روستایی در بحث‌های مختلف و کمک به روستائیان هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمرکززدایی از استان تهران یکی از سیاست‌های کلی نظام است، ابراز کرد: یک چهارم جمعیت کشور با جمعیتی بالغ بر۱۸ میلیون نفر در استان تهران مستقر اما زیرساخت‌های لازم برای قریب به ۵ میلیون نفر فراهم است و در ابعاد مختلف مردم شاهد مشکلات عدیده هستند که برای رفع آن‌ها اقدامات مؤثری از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حال انجام و پیگیری است.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: با طرح اصلاح قانون کشاورزی که در کمیسیون کشاورزی و عمران مجلس در حال مطالعه و پیگیری نمایندگان است، مسائل بسیاری از مشکلات کلانشهر و حاشیه‌های آن برطرف می‌شود.

شریفیان از احصاء اطلس موجود شهرستان اسلامشهر و اولویت‌بندی مسائل و مشکلات این شهرستان خبر داد و افزود: طی سالیان گذشته در شهرستان اسلامشهر ۴۲ پروژه ملی و فرا شهرستانی برای رشد و توسعه شهرستان پیش‌بینی شده، ولی آن طور که باید برای اجرا و تکمیل آن‌ها اعتبارات لازم اختصاص نیافته که در بودجه سال ۱۴۰۰ برای هفت پروژه این شهرستان اعتبارات خوبی در بودجه دیده شده است.

وی عنوان کرد: در حاشیه کلانشهر تهران به شهرستان اسلامشهر با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر ظلم مضاعف شده و با توجه به هم‌جواری با شهرستان‌های بهارستان و رباط‌کریم بیش از دو و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور که از جمعیت ۶ استان کشور بیشتر است، در این منطقه با کم‌ترین امکانات زندگی می‌کنند.

نماینده مردم اسلامشهر، تهران، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم ایجاد شهرک صنعتی اسلامشهر که در سال ۱۳۸۷ به تصویب دولت رسیده، خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف وضعیت مجتمع صنفی و صنعتی، طولانی شدن روند احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، بحث احداث کمربندی شمالی اسلامشهر و کمربندی جنوبی شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم، احداث بندر خشک آپرین با اشتغالزایی بالغ بر ۸ هزار نفر، پروژه‌های نیمه‌کاره فنی و حرفه‌ای اسلامشهر و چهاردانگه، تکمیل و راه‌اندازی پروژه مترو اسلامشهر از مهم‌ترین مواردی است که در حال پیگیری بوده و در طی سال آتی به نتایج قابل قبولی منجر خواهد شد.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه نمایندگان بخش‌ها و شهرهای این شهرستان مسائل و مشکلاتی را که مردم در زمینه‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، خدماتی، محیط‌زیست و مسکن و غیره با آن‌ها دست به گریبان هستند و به‌رغم پیگیری‌های نمایندگان مردم در شوراهای شهر و روستا به نتیجه نرسیده است را بیان و خواستار رفع این مسائل از طریق پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس از مدیران استانی و کشوری شدند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول