اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

۶۵۳ نفر داوطلب شرکت در انتخابات شورای شهر ایلام شدند

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام با بیان اینکه 14 درصد ثبت نام داوطلبان کاهش داشته است، گفت: ۶۵۳ نفر داوطلب در مجموع برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر استان ایلام ثبت نام کرده‌اند.

۶۵۳ نفر داوطلب شرکت در انتخابات شورای شهر ایلام شدند

سیدصادق موسوی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ۶۵۳ نفر داوطلب در مجموع برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر استان ایلام ثبت نام و کد رهگیری دریافت کرده‍‌‌اند.

وی افزود: ۹۰ درصد داوطلبان ثبت نامی را آقایان و ۱۰ درصد آنها را خانم‌ها تشکیل داده‌اند و نسبت به دور قبل ۱۴ درصد کاهش ثبت نام داشته‌ایم.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت: ثبت نام در ۲۷ شهر استان ایلام انجام گرفته و بیشترین ثبت نامی متعلق به شهرستان ایلام با ۱۴۸ نفر و کمترین نیز مربوط به شهرستان سیروان با ۱۳ نفر ثبت نامی بوده است.

وی ادامه داد: ۷۶۲ شعبه اخذ رای در شهرهای استان ایلام در نظر گرفته شده که نسبت به دور قبل انتخابات ۱۳ درصد افزایش شعبه داریم.

موسوی تصریح کرد: در دوره قبل انتخابات تعداد شعب اخذ رای ۶۷۵ شعبه بود که امسال به دلیل وجود ویروس کرونا و با هدف جلوگیری از تجمع رای دهندگان و ایجاد پراکنش در رای گیری به تعداد شعب اضافه شده است.

وی بیان کرد: جواب استعلام و احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اعلام می‌شود که داوطلبان عدم صلاحیت شده می‌توانند برای بررسی مجدد پرونده خود شکایت کنند.

موسوی ادامه داد: در این مرحله داوطلبان شوراهای اسلامی شهر می‌توانند ثبت نام کنند و ثبت نام از داوطلبان شورای روستا نیز از ۱۶ فروردین سال آتی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ 970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول