اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ناکارآمدی دولتمردان مهم‌ترین دلیل مشکلات اقتصادی است/ حق مردم ایستادن در صف مرغ نیست

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه مردم برای تامین مایحتاج عمومی با مشکل روبه رو هستند، گفت: آیا شأن مردم ما این است که ۴ ساعت در صف برای دو تا مرغ با کدملی و یا یک کیلو شکر بایستند، آیا این هم مربوط به آمریکا است، بعضی از واقعیت‌ها را وارونه جلوه می‌دهنددر حالی که نبود کنترل و نظارت مشکل گرانی است.

ناکارآمدی دولتمردان مهم‌ترین دلیل مشکلات اقتصادی است/ حق مردم ایستادن در صف مرغ نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت الاسلام محسن طالب‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان اینکه دل و چشم انسان همیشه باید در معرض تحول باشد، اظهار داشت: تدبیر و برنامه ریزی و ادامه نظام هستی به دست خدا است، اگر بخواهیم دعای سال تحویل در زندگی ما مستجاب شود باید از پلیدی‌ها و زشتی‌ها و صفات زشت و ناپسند رهایی پیدا کنیم.

امام جمعه موقت شهرضا با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار افزود: اگر سپاه نبود منطقه و حتی اسلام ناب هم نبود، نماد پاسداری واقعی در جامعه شهدا و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی هستند، پاسداری از نظام و انقلاب تنها وظیفه پاسداران نیست و همه ما این وظیفه را داریم.

وی با گرامیداشت روز جانباز گفت: مقام شهادت بسیار والا است، جانبازان سال‌هاست که درد می‌کشند، باید به آسایشگاه جانبازان برویم و آن‌ها را فراموش نکنیم، اگر قرار باشد کسی طلبکار نظام و انقلاب باشد ایثارگران هستند که حتی طلبکار هم نیستند.

طالب‌پور با اشاره به روز ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت بیان کرد: یکی از آرزوهای دیرینه رهبر معظم انقلاب آن است که روزی برسد که برای اداره امور کشور محتاج حتی فروش یک بشکه نفت هم نباشیم، دولتمردان گاهی گلایه می‌کنند که برای پرداخت حقوق کارکنان‌‌شان، مجبور هستند نفت را بفروشند، اگر این وابستگی را به حداقل می‌رساندیم با تحریم به مشکل بر نمی‌خوردیم.

وابستگی به نفت باید کاهش پیدا کند

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به اینکه یکی از اختلافات شدید بین مجلس و دولت بر سر بودجه ۱۴۰۰ مسأله فروش نفت بود، عنوان کرد: با وجود آن‌که دولت اعلام می‌کند حداکثر روزانه یک میلیون بشکه نفت می‌فروشیم، اما در لایحه بودجه روزانه ۲ میلیون و ۴۰۰ بشکه نفت پیش‌بینی شده بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند من از این جهت خدا را شاکرم که تحریم‌ها سبب شد مسؤولان ما یک مقداری از نفت‌زدگی فاصله بگیرند اما امروز مشاهده می‌کنیم دوباره در بودجه آن را پیش‌بینی می‌کنند؛ دولت انقلابی و حزب‌اللهی باید در راستای وابستگی به نفت تلاش کند.

طالب‌پور با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در عید مبعث گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به جنگ نرم دشمن هشدار و تذکر دادند و فرمودند یکی از اهداف اصلی دشمن در جنگ نرم، از بین بردن زنجیره تواصی است، قطع جریان تواصی بسیار خطرناک است و جوانان به ‌عنوان افسران جنگ نرم نباید بگذارند چنین اتفاقی بیفتد.

امام جمعه موقت شهرضا با تأکید بر اینکه ایجاد یأس و ناامیدی یکی از ابزارهای مهم دشمن است و مشکلات اقتصادی نباید انسان را دچار یأس ناامیدی کند، افزود: باید در انتخابات حضور پیدا کنیم و در انتخاب‌مان دقت کنیم، دشمن تلاش می‌کند اصل رأی دادن را زیر سؤال ببرد.

وارونه‌نمایی حقایق یکی از شگردهای دشمن در جنگ نرم است

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب وارونه‌نمایی حقایق را یکی دیگر از شگردهای دشمن در جنگ نرم برشمردند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به نمونه‌هایی از دروغ‌گویی‌های آشکار دشمنان فرمودند:« مردم مظلوم یمن ۶ سال است که با چراغ سبز دولت آمریکا زیر بمباران و محاصره اقتصادی و غذایی و داروییِ دولت سنگدل و ظالم سعودی هستند و صدای اعتراض هیچ‌یک از مجامع بین‌المللی و دولت‌های مدعی غربی بلند نشده اما حالا که مردم یمن، با ساخت یا تهیه برخی وسایل دفاعی به حملات دشمن پاسخ می‌دهند، صدای اعتراض و ملامت بلند شده است.»

طالب‌پور ادامه داد: در بحث هسته‌ای آمریکایی که خودش تنها کشوری است که بمب اتم را درست کرده و مردم هیروشیما را نابود کرده است، نخست وزیر ژاپن را به ایران می‌فرستد تا بگوید شما انرژی هسته‌ای نداشته باشید.

امام جمعه موقت شهرضا ادامه داد: در داخل بعضی از صحبت‌ها جای تعجب دارد، در گذشته می‌گفتند، مشکلات اقتصادی به خاطر ضعف دولت گذشته است، امروز می‌گویند هر چی نفرین دارید به آمریکا بفرستید، آن موقع درست نبود، الان هم درست نیست بخشی از مشکلات کشور به خاطر تحریم و فشارها است اما بخش اعظم آن به خاطر ناکارآمدی دولتمردان و ضعف مدیریت است.

مشکل اصلی کشور اقتصاد و نبود کنترل و نظارت است

وی اضافه کرد: آقایی صحبت می‌کند که باید نظارت کرد و دست دلال‌ها را قطع کرد، این دلال‌ها کجا هستند که دولت و مجلس آن‌ها را نمی‌بینند، رهبر معظم انقلاب فرمودند، مشکلات کشور ما اقتصاد، فرهنگ و امنیت است، آقایان صحبت می‌کنند که مشکل اصلی ما سیاست است، درست است که ما از بی‌سیاستی ضرر می‌کنیم اما مشکل اصلی ما سیاست و دعوای جناحی نیست مشکل امروز ما اقتصاد است.

طالب‌پور تصریح کرد: ایام عید است مردم برای تامین مایحتاج عمومی با مشکل روبه رو هستند، قیمت‌ها لجام گسیخته است، مشکلات اقتصادی را مگر ترامپ برای ما به وجود آورد که بایدن بخواهد آن را درست کند، آیا شأن مردم ما این است که ۴ ساعت در صف برای دو تا مرغ با کدملی و یا یک کیلو شکر بایستند، آیا این هم مربوط به آمریکا است، بعضی از واقعیت‌ها را وارونه جلوه می‌دهند، نبود کنترل و نظارت این مشکل ما است.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه مشکلات اقتصادی حل شدنی است، خاطرنشان کرد: یک بخشی از مشکلات یک نظارت درونی می‌خواهد، بیش از ۱۲ هزار کاسب در شهرضا داریم، نمی شود ۱۲ هزار بازرس گذاشت اما ۱۲ هزار انسان مؤمن داریم و نباید اجحاف کنند و مایحتاج مردم را احتکار کنند اما بعضی‌ها که نمی‌خواهند نظارت درونی کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول