اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تحقق شعار سال در گرو استفاده از تمامی ظرفیت‌ها

تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌های داخلی، همت مسوولان و بخش خصوصی و حمایت از نخبگان برای اجرایی‌کردن ایده‌ها است.

تحقق شعار سال در گرو استفاده از تمامی ظرفیت‌ها

خبرگزاری فارس استان کردستان/ روح‌الله زرین؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ هجری شمسی را سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کردند، بر اساس این شعار ضرورت دارد مسئولان نگاه ویژه‌ای به تحقق این ۳ اصل یعنی تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها در چرخه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و...در کشور داشته باشند.

پیشرفت کشور نیازمند حمایت از تولید است لازم است که صاحبان مشاغل و بنگاه‌های تولیدی مانند سال گذشته در راستای کاهش وابستگی به سایر کشورهای دنیا را فراهم کنند و از توان نیروهای بومی، ظرفیت‌های موجود کشور مانند معادن، حوزه کشاورزی و باغی، گردشگری، صنعت و ده‌ها نمونه دیگر برای توسعه ایران اسلامی بهره ببرند چرا که نمونه خودکفایی و تکیه بر توان داخلی در بیش از ۴ دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داد که ایران سرزمین تولید است و می‌تواند در هر شرایطی به مرز خودکفایی و صادرات دست پیدا کند، مقوله ای که بارها مقام معظم رهبری در بیانات خود به آن اشاره داشته‌اند و نیروهای بومی توانستند با ارج نهادن به سخنان معظم‌له پرچم ایران را در تمام نقاط دنیا در زمینه تولید برافراشته کنند.

پیشرفت کشور نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان است

حال، تولید نیازمند پشتیبانی است، مقوله‌ای که تحقق آن تنها وظیفه یک نهاد و بخش خصوصی نیست بلکه دستگاه‌های مختلف اجرایی با حمایت بانک‌ها و بخش خصوصی می‌توانند با حمایت همه‌جانبه از ایده‌های نخبگان داخلی و تحصیلکرده تحقق کشور را در تمام زمینه‌ها فراهم کنند.

مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر در دیدار خود با نخبگان اعلام کردند که پیشرفت کشور در گرو نگاه انقلابی نخبگان است، همچنین ایشان لازمه سودمند بودن جوان نخبه برای کشور و ملت را نگاه انقلابی برشمردند و عنوان کرده‌اند "تفکر انقلابی و اسلامی و بصیرت را در خود تقویت کنید چرا که بدون این نگاه، پیشرفتی به سود کشور ایجاد نخواهد شد. همچنین ارتباط قلبی با خداوند و توکل و استمداد از او را فراموش نکنید".

رفع موانع سر راه تولید، پیشرفت کشور را به همراه دارد

پس از تولید و پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها هم یک ضرورت است، البته این شعار تنها به بدنه‌های دولتی اشاره ندارد و به رونق بخش خصوصی و همت نخبگان و کارآفرینان نیز اشاره دارد، هر طرح تولید و کارآفرینی نیازمند دریافت مجوزهای متنوعی از سوی دستگاه‌های متولی است و مسئولان می‌توانند با هموار ساختن موانع تولید راه برای فعالان این عرصه فراهم سازند.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی، استفاده از ظرفیت نخبگان، بهره‌گیری از منابع داخلی، کاهش واردات بی‌رویه کالاهایی که در کشور تولید می‌شود و توجه به ده‌ها ظرفیت دیگر که در خود کشور وجود دارد می‌تواند موانع بزرگ مسیر تولید و پیشرفت کشور را از سر راه بردارد.

نبود موانع سر راه تولید در کشور می‌تواند هم مانند ۴ دهه اخیر ایران اسلامی را در میان کشورهای قدرتمند دنیا سرافراز کند. همچنین دستیابی به چنین شرایطی نیازمند اتحاد و همفکری مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور است که می‌توانند مسیر تولید را تسهیل کنند.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول