اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

در انتخابات برنامه مهم‌تر از شخصیت است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مردم بیش از اینکه به شخصیت نامزدها در انتخاب‌هایشان بپردازند، باید به برنامه آن‌ها توجه کنند.

در انتخابات برنامه مهم‌تر از شخصیت است

علیرضا احسان‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص سخنرانی اول فروردین مقام معظم رهبری اظهار داشت: این قاعده رهبر انقلاب است که چند ماه قبل از هر انتخابات سلسله خطوطی را برای مشارکت حداکثری مردم و نشان دادن اهمیت جایگاه انتخابات ریاست جمهوری و شرح وظایف رئیس جمهور در برابر قانون اساسی بیان می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: مقام معظم رهبری به قاعده اهمیت و جایگاه انتخابات، مسائل اساسی وهشدارهای لازم را به افراد تاثیرگذار عرصه سیاسی یادآوری می‌کنند و همچنین طرح‌ها و توطئه‌های دشمن که از چندین ماه قبل بر آن کار شده را افشا می‌کنند؛خصوصاً دسته‌بندی‌های مصنوعی قطب‌بندی‌ها که در سخنرانی‌شان نیز به این موضوع اشاره کردند.

وی در خصوص شناخت کاندیدای اصلح انتخابات ۱۴۰۰ خاطر نشان کرد:  مردم وظیفه دارند بیش از این که به شخصیت نامزدها در انتخاب‌هایشان بپردازند، به برنامه آن‌ها توجه کنند؛توجه به برنامه‌ نامزدها می‌تواند شناخت نسبی و خوبی را برای انتخاب کاندیدای اصلح همراه داشته باشد و در این مسیر مردم نباید وارد جنگ روانی برخی افراد و عوامل داخلی و خارجی شوند.

احسان‌دوست تأکید کرد: مردم برای شناخت نسبت به نامزدها، در کنار توجه به برنامه‌ها باید کارآمدی‌ آن‌ها در مسؤولیت‌های گذشته را نیز مورد توجه قرار دهند؛ در اصل مردم در تشخیص، ویژگی‌ها را تقسیم به اصلی و فرعی کنند؛ اگر به‌جای شخصیت‌محوری، برنامه‌محوری را اصل قرار بگیرد این انتخاب شایسته‌تر و بهتر خواهد بود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند وضعیت فضای مجازی در کشور ما بی‌مدیریت و بدون کنترل است و این موضوع بستری را برای نقش‌آفرینی دشمن در جنگ روانی به‌ویژه در حوزه‌های انتخاباتی فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: انتخابات پیش‌رو اولین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب است و این اولین در گام دوم دارای اهمیت زیادی است؛ اگر در ابتدای گام دوم انقلاب در انتخابات مشارکت حداکثری داشته‌باشیم و انتخاب‌مان از سر تشخیص نیازهای اساسی کشور و انقلاب باشد مشکلات و چالش‌های گذشته به‌مرور حل خواهد شد و برای آینده کشور نیز ریل‌گذاری صورت می‌گیرد.

احسان‌دوست یادآور شد: در بیانیه گام دوم مبارزه با فساد و رانت‌ها و عدالت‌محوری دارای اهمیت زیادی است و در این مسیر با وجود مشکلات و فشارهای داخلی و خارجی، باید تلاش کنیم که مردم در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند و همین موضوع می‌تواند ضریب قدرت، اقتدار و امنیت ملی کشور را بالا ببرد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۳/ع۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول