اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وضعیت قایقرانی اصفهان در سال گذشته

رئیس هیأت قایقرانی استان اصفهان با اشاره به وضعیت این رشته ورزشی در سال گذشته، گفت: یکی از رشته‌هایی که توانست تا حدودی خودش را با شرایط کرونا تطبیق بدهد قایقرانی بود به لحاظ این که در تک نفره فاصله‌ها رعایت می‌شود.

وضعیت قایقرانی اصفهان در سال گذشته

سلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان پیرامون تأثیرات کرونا بر رشته قایقرانی اظهار داشت: یکی از رشته‌هایی که توانست تا حدودی خودش را با شرایط کرونا تطبیق بدهد قایقرانی بود به لحاظ این که در تک نفره فاصله‌ها رعایت می‌شود و برخورد فیزیکی ندارد، از همین رو مجاز به برگزاری تمرینات قایق‌های گروهی نبودیم ضمن این که هرگونه فعالیت ورزشی ممنوع بود.

رئیس هیأت قایقرانی استان اصفهان در ادامه‌ افزود: فعالیت‌ها به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد، با وجود این که در تابستان رودخانه پر آب بود و پس از مدت‌ها در فصل مناسب شاهد جریان آب بودیم و توانسته بودیم پایگاه بسیار خوب تمرینی را در خیابان آبشار فراهم کنیم، تجهیزات نو خریداری شده بود و در حالی که می‌توانستیم کلاس‌های آموزشی برگزار‌ کنیم به دلیل شرایط کرونا‌ مردم استقبال نکردند و صرفاً بازیکنان خودمان تمرین می‌کردند.

وی بیان داشت: کلیه‌ مسابقات برون‌مرزی تعطیل شد و برگزاری آن در سال آینده نیز مشخص نیست؛ مسابقات رفتینگ، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی‌های المپیک نیز تحت تأثیر قرار گرفت.

قاضی‌عسگر در خصوص مسابقات انجام شده در سال گذشته تصریح کرد: فقط رقابت‌های لیگ برتر آرام کشوری برگزار شد که تیم اصفهان با توجه به حضور تیم‌هایی مثل مازندران و سواحل جنوب مقام اول را کسب کرد؛ لیگ اسلالوم خانم‌ها و آقایان و روئینگ هم برگزار شد که اضفهان نماینده‌ای در روئینگ ندارد.

رئیس هیأت قایقرانی استان اصفهان تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آنلاین از  تأثیرات مثبت کرونا بود که توانست جای خود را در رشته‌های مختلف ورزشی پیدا کند، قایقرانی هم یکی از این رشته‌ها بود.

وی در خصوص برنامه‌های سال آینده تشریح کرد: اول سال انتخابات هیأت برگزار می‌شود، برنامه‌ها و تقویم فدراسیون مشخص است، امیدوارم شرایط کرونا مساعد شود و طبق برنامه پیش برویم؛ آموزش‌ها، راه‌اندازی رشته در تعدادی از شهرستان‌ها و شرکت در مسابقات قهرمانی کشور و قهرمانی جهان از جمله این برنامه‌ها است.

وضعیت قایقرانی اصفهان از زبان ورزشکاران ملی‌پوش

احمدرضا طالبیان ملی‌پوش اصفهانی تیم قایقرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان در خصوص تأثیرات کرونا بر فعالیت‌های ورزشی اظهار داشت: کرونا باعث لغو شدن تمرینات قایق‌های گروهی شد که هنوز هم انجام نمی‌شود، از اوایل کرونا تا چندماه پیش هیچ اردویی برگزار نمی‌شد و مجبور بودیم تمرینات را انفرادی ادامه بدهیم و در گروه نباشیم تا کمترین ضرر را متحمل شویم.

قایقران اصفهانی در ادامه بیان داشت: در سال گذشته در مسابقات قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی و لیگ برتر قایقرانی شرکت کردیم که در رقابت‌های لیگ موفق به کسب مقام اول شدیم.

وی در پایان افزود: تمرینات و اردوها را ادامه می‌دهیم تا آمادگی شرکت در مسابقات انتخابی المپیک در اردیبهشت ۱۴۰۰ را به دست بیاوریم.

فائزه روناسی نیز در همین خصوص اظهار داشت: تمرینات در ماه‌های نخست لغو شد، بعد از بازشدن آب رودخانه اجازه‌ تمرین داده شد؛در حال حاضر با وجود این که رودخانه خشک است ولی باز هم تمرینات ادامه دارد.

بانوی قایقران اصفهانی در خصوص مکان تمرین‌ها افزود: تمرینات در استخری در نجف‌آباد و باغ فدک برگزار می‌شود، تمرینات بدنسازی هم در پایگاه قهرمانی انجام می‌شود.

انتهای پیام/63090/آ 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول