اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ارسال پرونده‌ واحدهای تعطیل به قوه قضاییه/ لزوم ورود جریان‌های انقلابی و خیرین به کارآفرینی

امام جمعه همدان با بیان اینکه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان پرونده‌های واحدهای تولیدی تعطیل شناسایی و برای رفع موانع به قوه قضاییه ارسال می‌شود، خواستار ورود جریان‌های انقلابی و خیرین در عرصه کارآفرینی شد.

ارسال پرونده‌ واحدهای تعطیل به قوه قضاییه/ لزوم ورود جریان‌های انقلابی و خیرین به کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و تبریک سال نو اظهار کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده که نشان از اهمیت مسئله اقتصاد و معیشت مردم دارد.

وی با تأکید بر لزوم پیگیری تحقق شعار سال گفت: باید این مهم به دور از شعارزدگی پیگیری شود نه اینکه درگیر مسائلی چون نصب بنر شویم، زیرا با این مسائل پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و رونق اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی محقق نمی‌شود.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه مجلس برای حمایت از حوزه تولید باید نسبت به تصویب قوانین تقویت‌کننده این بخش اقدام کند اضافه کرد: قوانین باید در راستای حمایت از تولیدکننده و سرمایه‌گذار مصوب شود در صورتی که در برخی مواقع شاهد تصویب مقررات، آیین‌نامه و بخشنامه‌های خلق‌الساعه و آزاردهنده سرمایه‌گذار هستیم.

وی با بیان اینکه تحقق شعار امسال نیازمند اقدام انقلابی، عزم جدی و انسجام و همراهی مسئولان و دستگاه‌های اداری است، بیان کرد: قوانین دست و پاگیر و مخل عرصه تولید که در سال‌های گذشته مصوب شده باید کنار گذاشته شده یا اصلاح شوند.

شعبانی ورود به عرصه تولید را جهاد بزرگ اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه این افراد با وجودی که می‌توانند به راحتی وارد بازار مسکن و ارز شوند به تولید روی آورده‌اند که باید قدردان آنها بود اظهار کرد: حمایت از جهادگران عرصه تولید و اقتصاد کشور وظیفه تک تک مسوولان است.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی و بانکی کشور باید در راستای تحقق شعار سال و به نفع تولیدکننده تغییر کند بر لزوم برنامه‌ریزی برای تقویت صادرات و توجه به بازار داخلی و منطقه‌ای نیز تأکید کرد.

امام جمعه همدان گفت: رهبر فرزانه انقلاب در فرمایشات خود عنوان کردند که ایران با 80 میلیون نفر جمعیت دارای بازار بزرگ داخلی و منطقه‌ای است که این ظرفیت با سیاست‌های صادراتی توسط مسئولان و همراهی مردم جدی گرفته شود.

وی حل مشکلات اقتصادی کشور را در گرو توجه به توان داخلی دانست و با بیان اینکه دشمن هیچ گاه گره از مشکلات ما را باز نخواهد کرد ادامه داد: امیدواریم سیاست‌های اقتصادی کشور اصلاح و در راستای حمایت از تولیدکننده باشد.

شعبانی مبارزه با مفاسد، قاچاق، رانت‌خواری و ویژه‌خواری را یک اصل مهم برشمرد و تأکید کرد: رانت خواری گاهی از مواقع انگیزه تولیدکننده را کاهش می‌دهد که باید با این موارد به صورت جدی شود.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل تصریح کرد: واحد تولیدی که در استان می‌تواند برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند ۱۰ سال تعطیل و تبدیل به یک خرابه شده که باید فکری به حال رفع مشکلات آن شود.

اقدامات خیریه باید به سمت کارآفرینی و تولید پیش رود

امام جمعه همدان با بیان اینکه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان پرونده‌های واحدهای تولیدی تعطیل شناسایی و برای رفع موانع به قوه قضاییه ارسال می‌شود در ادامه خواستار ورود جریانات انقلابی و خیرین در عرصه کارآفرینی شد.

وی با اشاره به اینکه کارها و اقدامات خیریه باید به سمت کارآفرینی و تولید پیش رود ادامه داد: مردم ایران در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستادگی کردند که امروز نیز در جریان جنگ اقتصادی باید مجاهدانه وارد عرصه دفاع از کشور و مردم شویم.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک «روز جوان» از مسوولان خواست نسبت به جوانان اعتماد کنند چراکه جوانان نخبه و با انگیزه قادر به بن‌بست شکنی هستند.

وی ازدواج جوانان را یکی از مشکلات پیش رو دانست و با بیان اینکه باید در این زمینه سیاستگذاری درستی انجام شود خواستار توجه مسوولان امر نسبت به این مهم شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: شب نیمه شعبان جزو شب‌هایی است که احیا و مناجات در آن توصیه شده است.

وی با بیان اینکه با وجود کرونا امسال نیز جشن روز نیمه شعبان تحت تاثیر قرار می گیرد، عنوان کرد: مردم باید در این روز در مساجد، سردرخانه‌ها، محلات و مناطق شادی خود و جشن نیمه شعبان را نشان بدهند؛ باید مسئله نیمه شعبان را برجسته کنیم و با رعایت پروتکل‌ها جشن نیمه شعبان را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 3140/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول