اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مردم را نمی‌توان با وعده راضی کرد/ تحریم‌ها علیه ملت ایران در زمان بایدن هم تمدید شد

امام جمعه موقت شهرضا گفت: دست واسطه‌ها را باید کوتاه کرد، اگر نمی‌توانستید کشور را اداره کنید چرا چهار سال دوم دوباره آمدید، نمی‌شود مردم را با وعده و خلاف واقع راضی کرد.

مردم را نمی‌توان با وعده راضی کرد/ تحریم‌ها علیه ملت ایران در زمان بایدن هم تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام اصغر قائمی ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرضا با بیان اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب مشکل اقتصاد ما باید حل شود، در چند سال اخیر نامگذاری سال همه برای اقتصاد بوده است.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه اقتصاد در رأس مشکلات جامعه قرار دارد، افزود: امسال با نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‎‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شد، ایشان فرمودند، اقتصاد را با تحریم گره نزنید، فرض کنید تحریم هست باید مشکل اقتصاد حل شود؛ به همان اندازه که رهبر معظم انقلاب مرتب می‌فرمایند مشکل اقتصاد باید از درون حل شود و نگاه به داخل داشته باشیم، رئیس‌جمهور مرتب چشم به بیرون دارد، اخیراً هم چشم به رئیس‌جمهور آمریکا دارد و مرتب منتظر است که بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای آن‌ها کاری انجام دهد.

وی با بیان اینکه از دشمن نباید انتظاری داشت و رئیس‌جمهور آمریکا مشکلات را حل نمی‌کند، گفت: هر چقدر رهبر معظم انقلاب با عزت سخن از توانایی‌های درون می‌کنند، رئیس‌جمهور امید به برداشته شدن تحریم دارد و آن هم با نوعی التماس به خارج و حتی گفته‌اند گام به گام بیایید ما هم گام به گام همراه‌تان می‌آییم، این اقدام توقعات دشمن و تحریم‌ها را بیشتر می‌کند.

قائمی با اشاره به اینکه در هفته گذشته بایدن یک سال دیگر تحریم‌ها را علیه ملت ایران تمدید کرد آن وقت چشم به آن‌ها بسته‌ایم، بیان کرد: آقای رئیس‌جمهور ملت ما همراه با رهبر معظم انقلاب عزت‌مند و سرافراز است، اینقدر ملتمسانه با دشمن حرف نزنید، این مردم مرتب شعارشان هیهات منه ذله بوده است.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه رئیس جمهور می‌فرماید، تأخیر در برداشتن تحریم‌ها خیانت است، این یک حرف دو پهلو است، عنوان کرد: همین حرف‌های عاجزانه شما سبب می‌شود دشمن تحریم‌ها را بیشتر کند، مگر با برجام همه چیز را تحویل دشمن ندادید، مگر قلب راکتور هسته‌ای اراک را با بتن پر نکردید.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور دوباره گفت، ما وعده دادیم وعده عملی شد هم اقتصاد و هم سانتریفیوژ می‌چرخد، آقای رئیس‌جمهور آیا سفره مردم را کوچک و کوچک‎تر نکردید، هر روز قیمت‌ها افزایش پیدا کرد، این طور با برجام مشکلات را حل کردید؛، آیا قیمت دلار را تا ۳۰ هزار تومان افزایش ندادید، وقتی سال ۹۲ دولت را تحویل گرفتید تا کنون قیمت دلار ۸ برابر شده است، این یعنی ارزش پول ملی ما به همین میزان پایین آمده و تورم و گرانی افسار گسیخته چند برابر شده است.

قائمی با تأکید بر اینکه نمی‌شود همه مشکلات را به تحریم و کرونا نسبت داد، گفت: در جنگ ۸ سال دفاع مقدس که یک جنگ تن به تن با دشمن بود، این همه گرانی و تورم نداشتیم و مردم این همه مشکلات نداشتند، امروز مردم باید ساعت‌ها در صف بایستند و یک مرغ بگیرند، باید از مردم عذرخواهی کنید.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه سوءمدیریت و بی‌عرضگی‌ها باعث مشکلات اقتصادی شده است، تصریح کرد: دست واسطه‌ها را باید کوتاه کرد، اگر نمی‌توانستید کشور را اداره کنید چرا چهار سال دوم دوباره آمدید، نمی‌شود مردم را با وعده و خلاف واقع راضی کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا باید تحریم‌ها را لغو کند و بعد راستی‌آزمایی کنیم، اگر درست بود به برجام بر می‌گردیم، ما قول آمریکایی‌ها را معتبر نمی‌دانیم، افزود: ایشان می‌فرمایند، در برجام عجله کردیم و اطمینان و عمل کردیم و آن‌ها به تعهدات خود عمل نکردند، با برجام کلاه بزرگی بر سر ملت رفت.

قائمی با اشاره به صحبت‌ها مقام معظم رهبری درباره انتخابات بیان کرد: ایشان فرمودند، مسأله انتخابات در داخل کشور یک نوسازی است، گروهی تازه نفس می‌آیند و این خیلی خوب است، اینکه می‌گویند رئیس‌جمهور اقتدار ندارد، این حرف خلاف واقع است، عمده مدیریت‌های کشور در اختیار رئیس‌جمهور است، باید مواظب باشیم چه کسی را سر کار می‌آوریم.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری رئیس‌جمهور آینده کشور باید با ایمان، با کفایت، ضدفساد، مجری عدالت باشد و به توانمندی‌های داخل و جوانان معتقد باشد، عنوان کرد: امیدوار هستیم در ۲۸ خرداد امسال با انتخاب یک رئیس‌جمهور انقلابی و شجاع مشکلات کشور حل شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول