اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

کدام سوژه‌های آموزش و پرورشی فارس من به نتیجه رسید؟

تاکنون سوژه‌های متعددی پیرامون فرهنگیان، دانش‌آموزان و مسائل آموزش و پرورش در سامانه «فارس من» ثبت شد که بخشی از آنها همچون ترمیم رتبه‌بندی معلمان، اینترنت شاد، مشکلات شاد و اعمال مدرک دوم معلمان به سرانجام رسید.

کدام سوژه‌های آموزش و پرورشی فارس من به نتیجه رسید؟

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: تاکنون سوژه‌های متعددی پیرامون فرهنگیان، دانش‌آموزان و مسائل آموزش و پرورش در سامانه «فارس من» ثبت شد که در این گزارش به برخی از سوژه‌هایی که به نتیجه رسیدند، اشاره می‌کنیم.

* ترمیم رتبه‌بندی معلمان

یکی از سوژه‌های پر امضای فارس من، رتبه‌بندی معلمان بود. بعد از آنکه «افزایش تا سقف 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری» برای کارمندان دولت از جمله فرهنگیان اجرا شد، رتبه‌بندی معلمان عملا بی اثر شد و موجبات گلایه معلمان را فراهم کرد.

در نهایت محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه 31 اردیبهشت 1399 هیأت دولت، اظهار کرد: «در اسفند سال گذشته همه کارکنان دولت از ضریب فوق العاده شغل فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری استفاده کردند و این موضوع در آموزش و پرورش اختلالی در امر رتبه‌بندی معلمان ایجاد کرد؛ امروز در هیأت وزیران تصویب شد که احکام رتبه بندی معلمان اصلاح و ترمیم شود و زمان انجام آن از اول فروردین 99 خواهد بود».

درخواست رایگان کردن اینترنت مصرفی برنامه شاد

یکی از سوژه‌هایی که در فارس من ثبت شد، درخواست اینترنت رایگان بود؛ در این سوژه مخاطبان نوشتند: «هدف از تشکیل این سوژه، رایگان کردن اینترنت مصرفی برنامه شاد هم برای معلمان و هم برای دانش‌آموزان و ارتقای برنامه شاد از لحاظ سرعت دانلود و آپلود است».

اینترنت شاد رایگان است و مسؤولان آموزش و پرورش هم عنوان کردند که هرکسی احساس می کند که اینترنتش پولی است با شماره 195 تماس بگیرد. باید اینترنت «شاد» برای همه دانش‌آموزان و فرهنگیان رایگان باشد. 

* درخواست لغو کسر 45 درصد از حقوق دانشجومعلمان

یکی از سوژه‌های پرامضا در سامانه فارس من، درخواست لغو کسر 45 درصد از حقوق دانشجومعلمان بود که این سوژه به کاهش 45 درصد انجامید و اکنون این رقم 20 درصد است.

* مدرک تحصیلی دوم معلمان اعمال شود

سوژه «اعمال مدرک تحصیلی دوم معلمان» موردی بود که مخاطبان در سامانه فارس من مطرح کرده بودند؛ اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان از جمله‌های خواسته‌های فرهنگیان است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس روز 16 شهریور 99 گفت: «امروز طرح اعمال مدرک دوم فرهنگیان در صحن علنی مجلس به تصویب رسید».

* افزایش سنی داوطلبان برای ورود به دانشگاه فرهنگیان

درخواست افزایش سنی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان از جمله سوژه‌های پرامضا در فارس من بود. مخاطبان در این سوژه مطرح کردند: «با تغییر شرط سنی به 24 سال فرصت بیشتری در اختیار علاقه مندان به این رشته و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان قرار دهیدبا تغییر نظام آموزشی در سال‌های آینده امکان شرکت مجدد در کنکور برای ما ندارد و این آخرین فرصت را به بهترین شکل در اختیارمان قرار دهید».

* درخواست ساخت نسخه کامپیوتری اپلیکیشن «شاد»

یکی از درخواست‌هایی که در سامانه فارس من ثبت شد، درخواست ایجاد نسخه کامپیوتری «شاد» است؛ در درخواست مخاطبان آمده است: «همینطور که می‌دانید تمام دانش‌آموزان کشور به برنامه «شاد» برای تحصیل نیازمند هستند اما این برنامه ضعیف ساخته شده است. این برنامه فقط روی موبایل‌های هوشمند و تحت وب قابل اجراست و هیچ برنامه‌ای برای نسخه کامپیوتر خود ندارد».

در به‌روزرسانی سوم نرم‌افزار «شاد»، امکانات جدید دسترسی روی وب برای «شاد» فراهم شد البته شاد از ابتدا هم روی وب، امکان دسترسی داشت اما برخی دسترسی‌های آن محدود بود که در به‌روزرسانی شاد هم اضافه شد. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس https://web.shad.ir مراجعه کنند.

* ضرورت دسترسی دانش‌آموزان و معلمان نابینا به شاد

یکی دیگر از درخواست‌های ثبت شده در فارس من «لزوم دسترسی دانش‌آموزانو  معلمان نابینا به شاد» است.

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی 13 بهمن در مراسم رونمایی از فاز سوم شبکه شاد که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و اعضای شورای معاونین وزارت برگزار شد از امکان استفاده دانش‌آموزان با آسیب بینایی از شبکه شاد با اضافه‌شدن گویا ساز به این شبکه خبر داد.

* ما دانش آموزان امتحان حضوری نمی‌دهیم

برخی مخاطبان سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای با عنوان «ما دانش‌آموزان امتحان حضوری نمی‌دهیم» در خواست داشتند که چون به صورت مجازی درس خواندند نباید حضوری امتحان دهند.

قرار بود امتحانات دانش‌آموزان به شکل حضوری برگزار شود اما دانش‌آموزان نسبت به این وضعیت گلایه داشتند؛ آموزش و پرورش هم در نهایت پذیرفت که امتحانات فقط برای پایه‌های دوازدهم و نهم(امتحانات پایان سال)، حضوری باشد.

*چرا آموزش و پرورش کتاب دانش آموزان را نمی‌دهد؟

یکی دیگر از سوژه‌ها کمبود کتاب درسی بوده است؛ برخی مخاطبان در مهر عنوان کردند که «پانزده روز از شروع سال تحصیلی گذشته و هنوز بسیاری از دانش آموزانی که از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر جا به جا شدند و یا به هر دلیل دیگری، کتاب‌های خود را تحویل نگرفته‌اند».

پیگیری‌ها منجر به این شد که همه دانش‌آموزان کتاب‌های درسی خود را دریافت کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول