اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افزایش تصادفات فوتی نوروز ۱۴۰۰ در خراسان شمالی

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از افزایش ۱۳۳ درصدی تصادفات فوتی در ایام نوروز امسال نسبت به مشابه آن در سال گذشته خبر داد.

افزایش تصادفات فوتی نوروز ۱۴۰۰ در خراسان شمالی

علیرضا مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: ازآنجایی‌که سال ۹۹، سال خوبی برای مردم و کشور با توجه به انتشار ویروس مرگبار کرونا نبود اما با توجه به اجرای طرح محدودیت تردد سال گذشته استان خراسان شمالی ازلحاظ تصادفات در وضعیت خوبی قرار داشت.

وی گفت: متأسفانه علی‌رغم تأکید ستاد ملی کرونا در سال ۱۴۰۰ مبنی بر اینکه هم‌وطنان در خانه بمانند اما شاهد افزایش مسافرت‌ها در نوروز بودیم.  

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: در بازه زمانی اجرای طرح نوروزی پلیس از ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا پایان روز ۱۳ فروردین ۱۴٠٠ ضمن حضور مداوم همکاران در محورهای برون‌شهری و درون‌شهری متأسفانه حوادث خوبی رقم نخورد. 

سردار مظاهری بیان کرد: در اجرای طرح نوروزی تعداد کل تصادفات درون‌شهری ۷۶ درصد و برون‌شهری ۱۲۷ درصد افزایش داشت که درمجموع منجر به افزایش ۹۲ درصد کل تصادفات استان در ایام نوروز ۱۴٠٠ نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد. 

این مقام ارشد انتظامی استان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سفرها در سال ۱۴٠٠ متأسفانه تصادفات فوتی درون‌شهری ۱٠٠ درصد و برون‌شهری ۱۴٠ درصد افزایش پیداکرده که درمجموع کل تصادفات فوتی محورهای استان در ایام نوروز ۱۳۳ درصد افزایش داشته است. 

وی ضمن اشاره به آمار افزایش ۴٠۷ درصدی ترددهای محورهای ورودی و ۴۵۷ درصدی تردد محورهای خروجی استان به رانندگان و هم استانی‌ها توصیه کرد: قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت تا سفر ایمنی را برای خود و سایران در سال ۱۴٠٠ به همراه داشته باشند.  

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول