اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افتتاح و کلنگ زنی 38 پروژه عمرانی بنیاد مسکن زنجان

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان از افتتاح و کلنگ زنی 38 پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان، با اعتباری بالغ بر یک هزار و 466 میلیارد ریال خبر داد

افتتاح و کلنگ زنی 38 پروژه عمرانی بنیاد مسکن زنجان

رضا خواجه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: همزمان با سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب  100امام خمینی(ره)، 38 پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه، این پروژه‌های عمرانی در سه حوزه عمران روستایی، بهسازی و مسکن روستایی و مسکن شهری به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: برای اجرای این پروژه‌ها، اعتباری بالغ بر یک هزار و 466  میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در راستای مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی و شهری در سطح استان نیز 30 پروژه با اعتباری بیش از 18 میلیارد و 970 میلیون ریال افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

خواجه‌ای با بیان اینکه، در سطح استان زنجان 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی وجود دارد، گفت: تا به امروز 50 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان زنجان مقاوم‎‌سازی شده و از تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کرده‌‎اند، به طوری که می‌توان گفت تاکنون 54 درصد واحدهای مسکونی روستایی زنجان مقاوم‌سازی شده، که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

خواجه‌ای خاطر نشان کرد: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در سطح کشور 41 درصد و در استان زنجان 54 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح هادی در چهار روستای استان و افتتاح طرح هادی در روستای «زرند» شهرستان خدابنده با اعتباری بیش از 30 میلیارد ریال در این ایام خبر داد و گفت: طرح هادی روستایی در روستاهای «مرشون» شهرستان ابهر، روستای «گلابرسفلی» شهرستان ایجرود، روستای «کنگه» شهرستان سلطانیه و روستای «علارود» شهرستان طارم آغاز خواهد شد.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه، از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان، طبق سرشماری سال 1395 طرح هادی برای 705 روستا تهیه و در 413 روستای استان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۴۶.۲ درصد و در استان زنجان ۵۸.۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی همچنین از کلنگ‌زنی پروژه 72 واحدی مسکن خرم‌دره، پروژه 136 واحدی  آببر و پروژه 80 واحدی هیدج فاز 2 از طرح‌های اقدام ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر یک هزار و 417 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

خواجه‌ای به احداث و تکمیل یک هزار و ۱۳ واحد مسکونی از ابتدا تا کنون از سوی این نهاد در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 992 واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده برای احداث و 768 واحد مسکونی در دست تهیه نقشه در دستور کار این نهاد در حوزه مسکن شهری است.
انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول