اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

استاندار سمنان: شرایط برگزاری امتحانات حضوری را نداریم/ آموزش و پرورش: امتحانات نهایی حضوری است

استاندار سمنان گفت: شرایط امروز استان سمنان آماده برگزاری امتحانات مدارس به‌صورت حضوری نیست و نگرانی‌های خود را به وزیر آموزش و پرورش انتقال خواهیم داد

استاندار سمنان: شرایط برگزاری امتحانات حضوری را نداریم/ آموزش و پرورش: امتحانات نهایی حضوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه کرونا شرایط جدیدی را برای نظام آموزش و پرورش به وجود آورد که بر اساس آن، آموزش مجازی با استفاده از تکنولوژی و دانش روز تعمیم داده شد، اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده، میزان قبولی‌های دانش‌آموزان خوب بوده و نشان از این دارد که توانسته‌ایم در این وضع جدید، زندگی در شرایط کرونا و نظام آموزشی غیرحضوری را به فرصت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: آموزش به‌صورت غیرحضوری و وبیناری در شرایط کرونا، تجربه و اقدام جدیدی پیش روی معلمان قرار داد که این افراد نیز باید تلاش داشته باشند تا خود را با شرایط همسان کرده و با ارائه روش‌های ابتکاری و خلاقانه، این موقعیت را به فرصت تبدیل کنند.

آشناگر با اشاره به اینکه وضعیت شیوع بیماری در کشور و استان سمنان با روند صعودی در حال افزایش است، تأکید کرد: شرایط امروز ما در استان، شرایط آماده و مطلوبی به جهت برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری نیست و نگرانی‌های خود را از طریق ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، به وزیر آموزش و پرورش انتقال خواهیم داد.

وی افزود: سامانه‌های مطلوبی برای برگزاری امتحانات به‌صورت غیرحضوری به دور از دغدغه‌های تقلب و تخلف وجود دارد که می‌توان در این مسیر از ظرفیت شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان نیز استفاده کرد؛ آمادگی داریم تا مساعدت‌های لازم را در این خصوص در دستور کار قرار دهیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه امروز فرصتی مغتنم است تا از تمام معلمان عزیز و زحمتکش به‌خصوص در شرایط جدید زندگی با کرونا تقدیر و تشکر صمیمانه داشته باشم، تصریح کرد: معلمان در شرایط مختلف آموزش را تعطیل نکرده و با سختی‌ها، این امر پسندیده آموزش را به دانش‌آموزان ارائه داشتند که نیاز است تا تقدیر از این عزیزان به‌واسطه ورود کشور و استان به موج جدید شیوع کرونا، به‌صورت وبیناری و غیرحضوری برگزار شود.

وی گفت: با تولیدات داخلی در بحث واکسن کرونا و همچنین تأمین از سایر منابع، شاهد رویه و شرایط بهتر و جدیدی برای سال تحصیلی آموزشی آینده باشیم.

استاندار سمنان گفت: از مجموعه برادران و خواهران ما که در مجموعه نظام آموزشی در حال تلاش برای تحقق هرچه مطلوب‌تر این رسالت سنگین خود هستند، تقدیر دارم.

امتحانات نهایی حضوری برگزار می‌شود

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان هم در این نشست گفت: پروژه نیمه‌تمام ساختمان آموزش و پرورش از مواردی بود که با اهتمام استاندار سمنان، ۴۰ میلیارد تومان پول نقد برای آن اختصاص پیدا کرد و با همراهی سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان و اداره کل نوسازی این استان، تا قبل از پایان دولت افتتاح می‌شود.

او گفت: آموزش و پرورش با توجه ویژه به پایگاه‌های کیفیت‌بخشی، پیش‌دبستانی و نیروی انسانی، سال جدید را آغاز کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ شاخص‌های آموزشی در استان رشد خوبی داشته و در امتحانات نهایی در سرجمع قبولی، دو درصد رشد محقق شد و به ۹۱ درصد رسیدیم و در نمره نیز با سه درصد رشد مواجه بودیم.

دستورانی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری نیز تلاش کردیم تا در راستای کیفیت امور پرورشی و آموزشی، با تشکیل پایگاه‌های کیفیت‌بخشی، مباحث تعلیم و تربیت افت پیدا نکند.

او افزود: در سال جاری به دو شیوه وزارتی و استانی بحث تقدیر از معلمان در هفته گرامیداشت مقام معلم در استان انجام می‌شود. در بحث تقدیر وزارتی، ۱۲ سهمیه به استان سمنان اختصاص پیدا کرده است که بر اساس شاخص‌های مبتنی بر زیست‌بوم جدید، زندگی در شرایط کرونا انتخاب خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در بحث استانی نیز ۲۱ سهمیه در نظر گرفته شده که از بین معلمان، مدیران، ایثارگران، رانندگان، نیروهای خدمات و معلمان استثنایی و غیردولتی مدارس استان، بر اساس شاخص‌های دانش، نگرش و مهارت انتخاب خواهند شد.

تقدیر از معلمان وبیناری است

دستورانی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، وضعیت رنگ‌بندی قرمز و نارنجی و موج افزایش بیماری در استان، مراسم تقدیر از معلمان و گرامیداشت مقام معلم به‌صورت غیرحضوری و وبیناری برگزار خواهد شد.

او افزود: بر اساس بخشنامه ارسالی وزارت آموزش و پرورش، امتحانات نهایی در پایه دوازدهم و همچنین امتحانات پایه نهم به دلیل اینکه در شرایط هدایت تحصیلی قرار دارند، به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: در مجموع زمینه و بستر لازم برای برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری برای حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز در ۵۳ حوزه امتحانی در استان باید فراهم شود که برنامه‌ریزی‌های لازم تا این لحظه بر اساس بخشنامه ارسالی انجام‌شده که در صورت تغییر در تصمیمات در این حوزه، اقدامات آتی و مناسب در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول