اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ثبت‌نام ۳۲۷۶ داوطلب برای انتخابات شورای روستایی در یزد/حضور ۱۲ کاندیدای ۷۵ ساله در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان این که جمعاً سه هزار و ۲۷۶ دواطلب برای انتخابات دوره ششم شوراهای روستا در این استان ثبت نام کردند، از افزایش ۴۱۵ نفری داوطلبان این دوره در مقایسه با دوره پنجم خبر داد.

ثبت‌نام ۳۲۷۶ داوطلب برای انتخابات شورای روستایی در یزد/حضور ۱۲ کاندیدای ۷۵ ساله در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، احمد ترحمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد انتخابات استان که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در محوطه باز استانداری برگزار شد، با اشاره به پایان مهلت قانونی ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای اسلامی روستا، اظهار کرد: جمعاً سه هزار و ۲۷۶ نفر در این دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان یزد ثبت‌نام کردند که ۹۰ درصد آنها مرد و ۱۰ درصد زن هستند.

وی از افزایش ۴۱۵ نفری داوطلبان این دوره در مقایسه با دوره پنجم شوراهای اسلامی روستا در استان یزد خبر داد و افزود: ۲۳ شورای اسلامی روستا در این استان پنج نفره و ۳۷۴ شورا سه نفره هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: بر اساس آخرین بررسی های انجام شده توسط هیات‌های اجرایی انتخابات، تاکنون صلاحیت‌  ۳۲ نفر از داوطلبان احراز هویت نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: از تعداد ثبت‌نام شدگان ۱۰ نفر دارای تحصیلات دکتری، ۱۶۰ نفر فوق لیسانس، ۵۷۱ نفر لیسانس، ۲۱۱ فوق دیپلم، ۶۹۰ نفر دیپلم، ۲۳ نفر حوزی، ۱۳۱ نفر متوسطه، ۳۲۰ نفر راهنمایی و ۱۰۴۰ نفر دارای تحصیلات ابتدایی هستند.

ترحمی در پایان با بیان این که ۱۲ نفر از داوطلبان در این دوره انتخابات بالای ۷۵ سال دارند، تصریح کرد: ۲۴۰ نفر دارای سن ۵۶ تا ۶۰ سال، ۲۰۳ نفر بین ۶۱ تا ۶۵ سال، ۹۳ نفر بین ۶۶ تا ۷۰ و ۲۹ نفر بین ۷۱ تا ۷۵ سال هستند و مابقی بین ۳۰ تا ۵۵ سال دارند.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول