اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

توپ در زمین کیست!

مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال زنجان لغو شده است، اما معلوم نیست علت لغو مجمع واقعا به خاطر شرایط کرونایی بوده و یا موضوعات دیگری نیز در این امر دخیل بوده است یا خیر؟

توپ در زمین کیست!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، طبق قانون مدت زمان ریاست بر هر یک از هیأت‌های ورزشی چهار سال است و پس از پایان این دوره، رئیس و تیم جدیدی برای هیأت انتخاب می‌شود.

در زنجان نیز تقریبا مجمع انتخاباتی هر هیأت ورزشی پس از پایان دوره چهارساله با حضور اعضا برگزار و تکلیف آن مشخص می‌شود.

اما از سال گذشته برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان زنجان بنا به دلایل مختلف به تعویق افتاده و همچنان بلاتکلیف است. ریاست کنونی هیأت به عهده فریدون اصفهانیان است، شخصی که سه دوره متوالی ریاست هیأت را به عهده داشته است و این بار در جمع کاندیداهای ریاست نیست.

هرچند در ابتدا ۹ نفر متقاضی تصدی سمت ریاست هیأت فوتبال استان بودند اما صلاحیت ۷ نفر از آنها تایید شد و قرار است در تاریخی که معلوم نیست کی باشد، شهرام اسکندری‌پور، غلامرضا داداشی، نادر بلباسی، مجید بیگلی، منصور سلطان‌محمدی، منصور حسنی‌کمال و جواد نوروزی برای تصدی این سمت تلاش کنند.

با اینکه مدت زمان ریاست فریدون اصفهانیان آذرماه سال قبل به پایان رسیده، اما گفته می‌شود طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال تا انتخاب رئیس بعدی، رئیس قبلی هیأت در سمت خود باقی می‌ماند.

زمان برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال مشخص نیست

توپ معلق هیأت فوتبال امروز با گذشت چهار ماه از پایان مهلت قانونی رئیس قبلی هیأت فوتبال استان، هنوز این هیأت بلاتکلیف است و انتخاباتی برای آن برگزار نشده است.

یک بار در اسفندماه و بار دیگر در ۲۲ فروردین امسال برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال لغو شده و به تأخیر افتاده است، مجمعی که معلوم نیست تاریخ بعدی آن کی خواهد بود.

معاون سیاسی استاندار زنجان درباره لغو مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان زنجان گفت: با توجه به اینکه استان زنجان در شرایط قرمز کرونایی قرار داشت، از همین رو این مجمع لغو شد.

خدابخش مرادی نافچی افزود: در شرایطی که استان در وضعیت قرمز قرار دارد، تأکید ما بر رعایت دقیق پروتکل‌هاست از همین رو ستاد کرونا اجازه نخواهد داد که تجمعی برگزار شود.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی همکاران در مرکز بهداشت و قرارگاه‌های عملیاتی هرجا مشاهده کنند که خلاف پروتکل‌های الحاقی عمل شده، برخورد خواهند کرد. معاون سیاسی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در هیأت فوتبال نیز به لحاظ اهمیت آن قرار بود تجمع صورت بگیرد به همین خاطر مرکز بهداشت اجازه برگزاری تجمع را نداد، اضافه کرد: آنچه مسلم است این مراسم به خاطر شرایط کرونایی لغو شد.

لغو مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مدعوین انجام شد

وی در ارتباط با سیاسی بودن لغو مجمع انتخاباتی نیز گفت: آنطور که بنده می‌دانم، لغو مجمع به خاطر شرایط کرونایی بوده است و بنده چیزی درباره سیاسی بودن آن نشنیده‌ام. دبیر هیأت فوتبال استان زنجان نیز در این باره گفت: لغو مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان زنجان به خاطر شیوع ویروس کرونا و ممانعت ستاد کرونا انجام شد.

مهدی ناصحی با اشاره به اینکه لغو مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مدعوین انجام شد، تصریح کرد: پس از فروکش کردن این بیماری منحوس و عادی شدن شرایط، زمان جدید برگزاری مجمع هیأت فوتبال این استان متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با بیان اینکه قرار بود مجمع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با یک سوم ظرفیت برگزار شود، افزود: با این وجود ستاد کرونا چنین شرایطی را هم قبول نکرد و حتی پیشنهاد ما این بود که مجمع در فضای روباز مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شود، اما این موضوع هم مورد قبول قرار نگرفت. زمان برگزاری مجمع انتخاباتی معلوم نیست.

علی خلیلی با اشاره به اینکه با وضعیت قرمز کرونایی زنجان فعلا زمان جدید برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال مشخص نیست، گفت: در وضعیت زرد کرونایی مجاز به برگزاری مجمع خواهیم بود که آنهم زمان‌بر است. وی با اشاره به اینکه تعویق برگزاری مجمع انتخاباتی ضربه به فوتبال زنجان است، اضافه کرد: در حال حاضر بحث مدارس فوتبال و همچنین برگزاری مسابقات بلاتکلیف باقیمانده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه قرار بود، مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان با حضور رئیس فدراسیون برگزار شود، تصریح کرد: امیدواریم هرچه زودتر شرایط استان به حالت عادی برگردد تا بتوانیم مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم، چرا که به وجود آمدن این شرایط اصلا به نفع فوتبال استان نیست.

شهرام اسکندری‌پور یکی از کاندیداهای ریاست هیأت فوتبال استان زنجان درباره لغو این مجمع گفت: مشخص نیست چرا مجمع انتخابات هیأت فوتبال لغو شد در حالی که مجمع انتخابات هیأت ووشو چند روز قبل برگزار شده بود.

نادر بلباسی دیگر کاندیدای ریاست هیأت فوتبال استان زنجان نیز درباره این موضوع گفت: مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال در شرایطی لغو شد که اخبار ساعت ۲۰ و ۲۳ شبکه اشراق نیز حضور رئیس فدراسیون فوتبال در زنجان را اعلام کرده بود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مجمع موجب آرامش فوتبال استان می‌شد، گفت: با برگزاری مجمع فوتبال به آرامش می‌رسید.

منصور حسنی کمال نیز ضمن گلایه از عدم برگزاری مجمع گفت: قطعا برگزاری این مجمع موجب تعیین تکلیف فوتبال استان می‌شد چرا که امروز بیش از یک سال است که فوتبال تعطیل شده و این تعطیلی‌ها صدمات زیادی به فوتبال وارد کرده است.

وی تصریح کرد: قرار بود مجمع انتخاباتی در دی ماه سال قبل برگزار شود اما از آنروز تاکنون به تاخیر افتاده است و این امر به ضرر فوتبال استان است.

حال سوال اینجاست، لغو مجمع انتخاباتی استان در حالی اتفاق افتاده است که پیش از این مجمع انتخاباتی هیأت ووشو برگزار شده بود. و اینکه وضعیت قرمز استان قبل از برگزاری این مجمع اعلام شده بود، پس اگر بنا بر عدم برگزاری آن بود، باید قبل از هماهنگی از این کار جلوگیری می‌شد.

گفتنی است، فریدون اصفهانیان طی سه دوره متوالی در مجموع به مدت ۱۲ سال به عنوان رئیس هیأت فوتبال فعالیت داشت و سید حسن موسوی نیز یک دوره چهار ساله ریاست این هیأت را عهده‌دار بود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول