اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درگیری معترضان و پلیس آمریکا در واشنگتن+فیلم

در ادامه اعتراضات به قتل جوان سیاهپوست 20 ساله به دست افسر پلیس در حومه «مینیاپولیس»، پلیس آمریکا با معترضان در «واشنگتن دی‌سی» درگیر شد.

درگیری معترضان و پلیس آمریکا در واشنگتن+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اعتراضات به قتل «دانته رایت» جوان سیاهپوست آمریکایی در «بروکلین سنتر» حومه «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا، حامیان جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» شب گذشته (جمعه) به وقت محلی با نیروهای امنیتی پلیس آمریکا در «واشنگتن‌ دی سی» درگیر شدند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش کرد، صدها معرض آمریکایی روز گذشته در میدان «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» در واشنگتن دی سی تجمع کردند تا از حقوق رایت و دیگر سیاهپوستان آمریکایی که به دست مأموران پلیس این کشور کشته شده‌اند، حمایت کنند.

 

 

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که ساعاتی پس از شروع اعتراضات، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن جمعیت معترضان به زور متوسل شد و معترضان و پلیس در پایتخت آمریکا با یکدیگر درگیر شدند.

انتشار برخی تصاویر ویدئویی، معترضان را در حال پرتاب مواد آتش‌زا نشان می‌دهد.

 

 

 

اعتراضات اخیر در بروکلین سنتر از روز یکشنبه هفته گذشته پس از آن آغاز شد که ویدئویی منتشر شد که افسر پلیس آمریکا را در حال شلیک گلوله به رایت نشان می‌داد.

مرگ دانته رایت در حومه مینیاپولیس رخ داد که به واسطه محاکمه یک مأمور پلیس سفید پوست به اتهام قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۷ ساله سیاهپوست، به شدت متشنج است.

در پی تداوم اعتراضات به قتل رایت، «کیم پاتر» که به رایت تیراندازی کرده بود، به اتهام قتل درجه دو بازداشت شد و قرار است تحت محاکمه قرار گیرد.

علی رغم آنکه پاتر مدعی شده است به اشتباه اسلحه خود را به جای شوکر بیرون آورده، «بن کرامپ» وکیل خانواده رایت تأکید دارد که کشته شدن دانته کاملاً از روی عمد و غیرقانونی بوده است.

پاتر و «تیم گانون» رئیس‌ پلیس شهر بروکلین سنتر در پی تداوم اعتراضات علیه خشونت پلیس با اقلیت‌ها به ویژه سیاهپوستان، از سمت خود استعفا کردند.

بنا بر گزارش بی بی سی، پاتر با محکومیت حداکثر ۱۰ سال زندان و ۲۰ هزار دلار جریمه روبرو است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در واکنش به قتل دانته، با بیان اینکه هیچ توجیهی برای آشوب و غارت‌گری وجود ندارد، معترضان به خشونت پلیس این کشور را به برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز دعوت کرد.

 از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس مینیاپولیس به قتل جورج فلوید شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول