اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پایان آوار برداری مناطق زلزله زده سی‌سخت/خبر خوش و 100 میلیاردی استاندار برای مدارس

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از جذب بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای مقاوم سازی، بازسازی و بهسازی مدارس دنا از طریق خیرین و استان‌های معین خبر داد.

پایان آوار برداری مناطق زلزله زده سی‌سخت/خبر خوش و 100 میلیاردی استاندار برای مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حسین کلانتری در بازدید از شهر زلزله زده سی سخت، افزود: آوار برداری بیش از ۸۰۰ واحد در مناطق مختلف شهر سی سخت به مراحل پایانی خود رسیده و باید سایر فازهای ساخت و ساز منازل به سرعت و دقت اجرایی شود.

کلانتری با اشاره به معرفی ۲۵۰۰ واحد به بانک، تصریح کرد و گفت: ۴۵۰ مورد عقد قرارداد با بانک انجام و شروع ساخت ۲۰۰ واحد عملیاتی نیز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه صدور مجوز، پروانه ساخت و طی مراحل ارائه تسهیلات سرعت می گیرد، گفت: دولت امتیازات ویژه و مناسبی برای ساخت و ساز سی سخت در نظر گرفته و باید به نحو مطلوبی از این پتانسیل بهره برد.

استاندار گفت: باید با همت و تلاش مردم و حمایت همه جانبه متولیان، شهر سی سخت ساخته شود.

وی با تقدیر از نیروهای فعال امدادی، شهرداری‌  سی سخت و پرسنل فعال، ابراز داشت: باید برای کمک به حضور مردم و ترغیب بیش از پیش برای ساخت و سازها تلاش کرد و از حمایت های مصوب شده و امتیازات برای ساخت هرچه سریعتر واحدها بهره برد.

این مسئول با اشاره به مصوبه معاون اول ریاست جمهوری پیرامون ساخت و ساز بالای ۸۰ درصد، گفت: مقرر شد اگر ساخت و سازها بالای ۸۰ درصد در زمان مشخص شده شکل بگیرد، و مجدد نیاز به دریافت تسهیلات باشد،  با تایید استاندار و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اعتبارات مورد نیاز تامین و افزایش می یابد.

استاندار همچنین در بازدید از هنرستان کار و دانش سی سخت از نیاز به تعمیر ۲۶ مدرسه در سی سخت خبر داد.

کلانتری با بیان اینکه هشت مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی داشته و چهار مدرسه نیازمند مقاوم سازی است، ابراز داشت: خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس به عنوان استانهای معین هر کدام اهدا و مقاوم سازی دو واحد را خواهند داشت.

کلانتری از جذب بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای مقاوم سازی، بازسازی و بهسازی مدارس از طریق خیرین و استانهای معین خبر داد و بیان کرد: در این خصوص ۸۰ میلیارد تومان نیز از طریق استان های معین، ۱۵ میلیارد تومان خیرین و مابقی نیز از محل اعتبارات استانی اختصاص می یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول