اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اوج‌گیری شدید کرونا/۷ شهرستان سمنان قرمز شد

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: با قرمز شدن هفت شهرستان، شاهد اوج‌گیری شدید کرونا در این استان هستیم.

اوج‌گیری شدید کرونا/۷ شهرستان سمنان قرمز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام آخرین وضع رنگ‌بندی کرونایی و چگونگی اعمال محدودیت‌ها اظهار کرد: از هشت شهرستان استان سمنان، هفت شهرستان در وضع قرمز و یک شهرستان در وضع نارنجی کرونایی است.‌

وی افزود: بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، سرخه، مهدی‌شهر و میامی در وضع قرمز و شهرستان آرادان در وضع نارنجی قرار دارند و محدودیت‌های کرونایی نیز بر اساس رنگ‌بندی جدید اعمال می‌شود.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: بر اساس مقررات و ضوابط اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تا اطلاع ثانوی فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های شغلی ۲ تا ۴ در شهرستان‌های با وضع قرمز و فعالیت گروه‌های شغلی ۳ تا ۴ در شهرستان آرادان با وضع نارنجی ممنوع است.

خجسته‌پور ادامه داد: فعالیت گروه‌های مجاز شغلی نیز صرفاً با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.‌

وی در مورد انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شامل نمازهای جمعه و جماعات، مراسم آیینی و مراسم مذهبی و فعالیت و مسابقات ورزشی در شهرستان‌های استان سمنان عنوان کرد: برگزاری این‌گونه فعالیت‌ها در تمام استان به‌صورت کامل تعطیل است.

جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان تصریح کرد: همچنین فعالیت‌های آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه نیز صرفاً به‌صورت مجازی امکان‌پذیر است.

خجسته‌پور با بیان اینکه منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه صبح همچنان به قوت خود باقی است، گفت: بر اساس قانون و به‌منظور حفظ وضع و کاهش میزان ابتلا و قطع زنجیره شیوع کرونا در استان ورود هرگونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای قرمز و نارنجی به شهرستان‌های استان سمنان ممنوع است.

وی اضافه کرد: همچنین ورود هرگونه وسایل نقلیه شخصی از شهرهای قرمز و نارنجی استان سمنان به کل کشور ممنوع و موجب اعمال قانون و جریمه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: تردد خودروهای با پلاک شخصی متعلق به شهرهای زرد و آبی به شهرهای قرمز و نارنجی نیز مشمول ممنوعیت بوده و لازم است اهتمام جدی در این زمینه به انجام رسد.

خجسته‌پور از مردم استان سمنان درخواست کرد ضمن پرهیز از هرگونه تردد غیرضروری در شهرستان‌های استان و استان‌های دیگر به‌هیچ‌وجه به شهرستان‌های دارای وضع قرمز و نارنجی سفر نکرده و با دست‌اندرکاران ستاد مدیریت مقابله با کرونا به‌صورت کامل همکاری کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول