اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پ.ک.ک حزب بارزانی را به همکاری با آنکارا و ایجاد درگیری میان کردها متهم کرد

یکی از رهبران حزب کارگران کردستان عراق، حزب دموکرات کردستان به ریاست «مسعود بارزانی» را به همکاری با آنکارا برای کشاندن کردها به درگیری داخلی متهم کرد.

پ.ک.ک حزب بارزانی را به همکاری با  آنکارا و ایجاد درگیری میان کردها متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جمال بایک» از رهبران حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی» را به همکاری با ترکیه و کشاندن کُردها به مقابله و درگیری داخلی متهم کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد که پ.ک.ک هیچ ارتباطی با هدف قرار گرفتن نیروهای پیشمرگه و به ویژه حادثه اخیر که در ناحیه «سیدکان» در شمال اربیل روی داد، ندارد.

بایک تصریح کرد: حزب دموکرات کردستان با همکاری دستگاه اطلاعات ترکیه می‌خواهد کردها را وارد درگیری داخلی کند. با این وجود ما به آن کشیده نخواهیم شد. عملیات نظامی ما، تنها نیروهای ترکیه را در داخل اراضی این کشور هدف قرار می‌دهد.

این در حالی است که «ریبر احمد» وزیر داخلی در دولت منطقه کردستان عراق، پ.ک.ک را مسئول حمله سه روز پیش علیه نیروهای پیشمرگه در سیدکان دانسته بود.

پیشتر، فرماندار سیدکان، از انفجار یک محموله ماده TNT در حین عبور یک خودرو غیر نظامیاز این منطقه خبر داده و اعلام کرده بود که انفجار در جاده «کوجی هاجر» در منطقه منتهی به مرزهای منطقه کردستان با ترکیه رخ داده است. او نیز حزب کارگران کردستان (پ.ک. ک) را متهم کرد که این محموله مواد منفجره را به تازگی در این منطقه کار گذاشته است.

حزب کارگران کردستان از زمان شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سرگرفته است. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.

ترکیه  از چندی قبل دو عملیات گسترده برون مرزی با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را در شمال عراق،  با هدف نابودی عناصر شبه‌نظامی پ‌ک‌ک آغاز کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه شد، اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول