اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام پیگیری شود

امام جمعه بسطام گفت: ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام از خواسته‌های مردم این شهر است که از مسؤولان می‌خواهیم آن را پیگیری کنند.

ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بسطام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی رضوی‌نسب ظهر امروز در جریان سفر حمیدرضا دوست‌محمدی، سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان به شهرستان شاهرود و حضور در دفتر امام جمعه شهر بسطام اظهار کرد: همواره مدافع میراث فرهنگی می‌مانیم؛ چون مدافع میراث مملکتمان هستیم.

وی با بیان اینکه نظام ما بر پایه عدالت است و نباید اجازه داد، حس تبعیض در جامعه ایجاد شود و باید برای رفع آن تلاش کرد، افزود: گاهی تبعیض واقعی است؛ اما در بسیاری مواقع سوءتفاهم ایجاد می‌شود که با گفت‌وگو روشن خواهد شد.

امام جمعه بسطام همچنین از اهمیت مجموعه تاریخی امامزاده محمد (ع) و خواسته مردم نسبت به ثبت جهانی آن گفت و تقاضای عمل به وعده‌های مطرح‌شده را داشت.

علی باقری، بخشدار بسطام نیز با اشاره به صحبت استاندار سمنان مبنی بر ایجاد محور گردشگری در مسیر مجن، بسطام و ابر تقاضای ورود جدی سازمان متبوع برای تکمیل طرح‌های مطالعاتی و عملیاتی را داشت.

مدیریت شهری بسطام در انتظار ثبت چنارهای کهنسال

شهردار شهر نمونه گردشگری بسطام نیز در این جلسه اظهار کرد: مدیریت شهری بسطام مصمم به ثبت چنارهای کهنسال و باارزش این شهر است و اقدامات اولیه را انجام داده‌ایم.

محمد سلیمان‌پور ضمن برشمردن شاخص‌ترین ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی شهر بسطام، تقاضای ایجاد یک اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مستقل در بسطام را مطرح کرد.

وی از هماهنگی مثال‌زدنی تمام مسؤولان شهر و بخش بسطام در تحقق ثبت جهانی مجموعه تاریخی این شهر خبر داد و تأکید کرد: در نشست قبلی با مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، تقاضای ارائه سند دستورالعمل ثبت جهانی را مطرح کردیم تا مدیریت شهری بسطام بتواند همسو با دستورالعمل، اقدام مقتضی را در حیطه وظایف خود به عمل آورد؛ اما تاکنون این شیوه‌نامه ثبتی به ما تحویل داده نشد.

شهردار شهر نمونه گردشگری بسطام اضافه کرد: مطالبات مردم بسطام کاملاً به‌حق است و هرگز زیاده‌خواه نبوده و نیستیم.

محسن حسنی، رئیس شورای شهر بسطام نیز در این جلسه با تأکید بر توجه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان به اعتبارات استانی پایگاه میراث فرهنگی بسطام، از زحمات مدیر این پایگاه در بازسازی آبرومندانه سقف مسجد امامزاده محمد (ع) قدردانی کرد.

ناصر شمس، نایب‌رئیس شورای شهر بسطام نیز علاوه بر اعلام ضرورت مرمت برج و باروی بسطام، خواستار پیگیری سند ثبت ملی شاهوار در حوزه میراث طبیعی شد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول