اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

روند کاهشی نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری/ 110 هزار کارگر در استان مشغول به کارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ سرانه بیکاری سال جاری هنوز اعلام نشده اما رسیدن نرخ بیکاری در زمستان سال ۹۸ به ۲۳.۶ و در زمستان ۹۹ به ۱۳.۶ گویای کاهش نرخ بیکاری در استان است.

روند کاهشی نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری/ 110 هزار کارگر در استان مشغول به کارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید حفیظ‌الله فاضلی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به کاهش نرخ بیکاری در چند سال اخیر در سطح استان اشاره کرد و گفت:‌‌ در سال ۹۷ نرخ بیکاری ۳.۴ درصد و در سال ۹۸ تقریبا ۲ واحد کاهش یافته و سرانه سال جاری هنوز اعلام نشده اما رسیدن نرخ بیکاری در زمستان سال ۹۸ به ۲۳.۶ و در زمستان ۹۹ به ۱۳.۶ گویای کاهش نرخ بیکاری در استان است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: وظیفه اصلی و مطالبه‌گری مجموعه کار و رفاه اجتماعی تنها ایجاد اشتغال نیست بلکه حمایت از تولید، ثبت اشتغال و بهبود روابط بین کارگر و کارفرما است تا کارگر در یک فضای آرام، ایمن و امن کار کند و امر تولید را که شعار اصلی سال است تحقق بخشد که افزایش اشتغال و افزایش صادرات و رفاه را برای کارگران به دنبال دارد.

فاضلی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار نفر در جامعه کارگری استان در خط مقدم اقتصادی و تحریمی فعالیت دارند، ادامه داد: در سال‌های اخیر امر سه جانبه‌گرایی یعنی کارگر، کارفرما و دولت که اساس مجموعه کار، و رفاه اجتماعی است در استان محقق شد.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ تشکل کارگری تا پایان سال ۹۱ در استان فعالیت می‌کردند که این رقم در سال ۹۲ به ۲۶۰ تشکل رسید، اظهار کرد: قبلا هدف تنها ایجاد تشکل بود ولی اکنون مشارکت همه‌جانبه این تشکل‌ها در بخش‌های مختلف کار و رفاه اجتماعی در اولویت قرار گرفته است.

فاضلی افزود: در حوزه‌های فرهنگی کلاس‌های مختلف با موضوعات آسیب‌های اجتماعی، موادمخدر، مسابقات مذهبی و... برای خانواده‌های کارگران برگزار کردیم که موفقیت‌هایی از جمله کسب ۱۰ مدال ملی و جهانی در زمینه مسابقات قرآنی و افزودن ۵ هزار متر مربع به سرانه ورزشی استان، همچنین جذب بیش از ۲۰ میلیارد بودجه ورزشی از افتخارات ما در این حوزه است.

مدیرکل کار،  تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: متاسفانه هنوز مجموعه ورزشی کامل برای جامعه کارگری در استان دایر نشده است که امسال این موقعیت ایجاد خواهد شد.

فاضلی به افزایش روابط کار و کارفرما اشاره و بیان کرد: قبلا ۴۵ درصد از آرای صادر شده پرونده‌های مربوط به این حوزه در هیئت‌های تشخیص قابلیت اعتراض پیدا می‌کرد و ۳۲ درصد از این آرا به دیوان عدالت اداری می‌رفت و حدود ۳۰ درصد از این آرا در دیوان اداری نقض می‌شد که این نقض نشانه عدم رعایت دقت، عدالت و انجام درست قوانین بود که پس از تحقیقات و به‌روزرسانی کارگران و قوانین اکنون این نقض آرا به زیر یک درصد رسیده است.

وی در پایان غبارروبی گلزار شهدای کارگر و نواختن زنگ کار و تلاش در یکی از بنگاه‌های اقتصادی به صورت نمادین را از جمله برنامه‌های انجام شده در هفته کار و تلاش دانست.

 انتهای پیام/68036/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول