اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آزادی بیش از ۶۵۰۰ زندانی توسط نیکوکار گنبدی

رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاوس گفت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون خیر و نیکوکار گنبدی «حاج محمد شهرکی» ۶ هزار و ۵۸۰ زندانی جرائم مالی، غیرعمد را آزاد کرده است.

آزادی بیش از ۶۵۰۰ زندانی توسط نیکوکار گنبدی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، زندانیان جرائم مالی و غیرعمد در زندان چشم انتظار کمک‌های خیرین و نهادهای مردمی بوده تا پس از آزادی دوباره به آغوش خانواده برگشته و به جامعه خدمت کنند.

امروزه نقش خیرین به ویژه فعالان اقتصادی در آزادی زندانیان جرائم مالی و غیر عمدی بسیار حائز اهمیت بوده و در بازگشت زندانیان محکومان مالی به جامعه موثر است.
آزادی زندانیان تاثیر بسزایی در حل مشکلات معیشتی خانواده‌های آنها داشته و به نوعی عامل بهبودی و کاهش معضلات اجتماعی خانواده‌های درگیر هستند.
«حاج محمد شهرکی» نیکوکار گنبدی به تاسی از کریمه اهل بیت (س) و در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) اقدام به آزادی ۲۲۰ زندانی جرائم مالی کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس در جشن آزادسازی ۲۲۰ ندانی جرائم مالی اظهار کرد: در دین اسلام تاکید ویژه ی به اکرام از ایتام و نیازمندان به ویژه در ماه مبارک رمضان شده است.
علی یزدانی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و مشکلات معیشتی برخی از خانواده‌ها و در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) زندانیانی که به سبب جرایم مالی زندانی شده و افرادی که حکم جلب آنها صادر شده بود توسط حوزه قضایی شناسایی شدند.
وی با اشاره به آزادی زندانیان جرائم مالی توسط نیکوکار گنبدی در طول چندین سال خاطرنشان کرد: این افراد که در پرداخت جزای نقدی خود دچار مشکل بودند به «حاج محمد شهرکی» معرفی شدند تا شرایط آزادی آنها فراهم شود.
رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: با همکاری و کمک این فرد خیر تاکنون شرایط آزادی ۲۲۰ نفر از زندانیان جرایم مالی فراهم شده و ۳۰ نفر دیگر نیز در دست بررسی است که امید داریم تا پایان ماه مبارک رمضان آزاد شوند.
یزدانی گفت: «حاج محمد شهرکی» از سال ۱۳۸۹ تاکنون ۶ هزار و ۳۶۰ زندانی جرائم مالی و غیرعمد را آزاد کرده و با ۲۲۰ زندانی آزاد شده امروز این عدد به ۶ هزار و ۵۸۰ نفر می‌رسد که سقف پرداخت جزای نقدی افراد آزاد شده امروز به جز بخشش شاکیان توسط این نیکوکار ۱۰ میلیون تومان است.
وی خاطرنشان کرد: «حاج محمد شهرکی» علاوه بر آزادی زندانیان در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های زندانیان نیز مشارکت بسیار خوبی دارند.
* ۳۰ هزار پرونده قضایی به سازش ختم شد
رئیس شعبه ۱۱ واحد صلح و سازش دادگستری شهرستان گنبدکاووس نیز در این مراسم اظهار کرد: شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری تاکنون ۳۰ هزار پرونده ارسالی به این شعبه را بررسی و به سازش ختم کرده است.
حاج محمد شهرکی با بیان اینکه آزادی زندانیان جرائم مالی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: زمانی که سرپرست خانواده در زندان بسر می‌برد خانواده آنها با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده و گاها این مشکلات سبب آسیب‌هایی به اعضای خانواده شده که آزادی این زندانیان در کاهش آسیب خانواده و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه موثر است.
وی ادامه داد: همه ما باید امام حسن مجتبی (ع) که به کریمه اهل بیت (س) معروف است را الگوی خود قرار داده و در راه خدمت به مردم و حل مشکلات آنها مال و ثروت خود را ببخشیم.
نیکوکار گنبدی گفت: برخی از زندانیان از قوانین قضایی بی‌اطلاع بوده و این امر سبب ارتکاب آنها به جرم شده که آموزش‌های لازم توسط ارگان‌های مرتبط، علما و ائمه جمعه شیعه و سنی، دستگاه قضایی، سپاه و نیروهای امنیتی بسار حائز اهمیت است.
وی بیان کرد: اگر کمیته‌ای تشکیل شده و در آن افراد توانمند و متمکن از مشکلات افراد نیازمند مطلع شوند و در راه حل مشکلات آنها گام بردارند، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول