اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ضرورت تعیین تکلیف پهنه های راکد مانده در موضوع تولید

ضرورت تعیین تکلیف پهنه ها و عرصه های راکد مانده در استان و همچنین لزوم پهنه یابی های جدید در کنار بزرگراه قم – تهران و قم – گرمسار از جمله مباحث نشست امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم بود.

ضرورت تعیین تکلیف پهنه های راکد مانده در موضوع تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در این نشست به لزوم تعیین تکلیف صدها هکتار از پهنه ها و عرصه های فریز شده استان در موضوعات مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری اشاره و آن را بسیار مهم ارزیابی کرد.

عباس پورمیدانی همچنین افزود: به نظر می رسد تعیین تکلیف این عرصه ها نسبت به شناسایی پهنه ها و عرصه های جدید در استان اولویت دارد.

همچنین در این نشست مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قم به توجه ویژه استاندار به پهنه یابی در کنار اتوبان های منتهی به شهر مقدس قم جهت رونق و جهش تولید اشاره کرد و گفت: استفاده از این پهنه ها با توجه به مشکل کمبود زمین در برخی شهرک های صنعتی و همچنین وجود برخی سرمایه گذاران یک ضرورت است.

سید رضا طباطبایی در عین حال اضافه کرد: برخی بِرَندهای تولیدی برای حضور در پهنه های کنار اتوبان های قم – تهران و قم – گرمسار اعلام آمادگی کرده اند که می توان از این فرصت  در جهت رونق و جهش تولید در استان بهره بُرد.

وی سپس به یکی از معضلات این عرصه پرداخت و خاطر نشان کرد: عدم دسترسی به این پهنه ها با عدم همکاری مجموعه راه و شهرسازی در جهت صدور مجوزهای لازم، از جمله مشکلات موجود بر سر راه است که باید حل و فصل شود.

و اما رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این نشست یادآور شد: دستگاه های اجرایی استان باید برنامه های کلان و اجرایی خود را به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه دهند.

محمود نوربخش سپس به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» توجه داد و گفت: تحقق این شعار نیازمند پیگیری برنامه های مبتنی بر آن در دو سطح اقدامات استانی و ملی است و از این رو، دستگاه های اجرایی استان قم نیز باید به فکر برنامه های خود در تحقق این شعار باشند.

وی یادآور شد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان می کوشد تا در کارگروه های تسهیل، اشتغال و شورای گفتگو، به بررسی برنامه های اجرایی دستگاه های مختلف استانی برای تحقق رونق و جهش تولید و همچنین تسهیل این تولید و رفع موانع موجود اهتمام داشته باشد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول