اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

قم باید به عنوان الگوی شهر مذهبی شناخته شود

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ضرورت جبران کاستی ها در قم گفت: قم باید به عنوان الگوی شهر مذهبی معرفی و شناخته شود.

قم باید به عنوان الگوی شهر مذهبی شناخته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالله جلالی که امروز و در حاشیه افتتاح چهارمین رمپ پل ۹ دی و همچنین کلنگ زنی مجموعه شهربازی معارفی سخن می گفت با بیان این که بهره برداری و افتتاح پروژه ها و همچنین کلنگ زنی پروژه های جدید از برنامه های سال ۱۴۰۰ مدیریت شهری است خاطرنشان کرد: مجموعه پل ۹ دی یکی از محورهای مؤثر در کنترل و کاهش ترافیک شهری است و افتتاح و بهره برداری از رمپ D این پل نیز به عنوان تکمیل کننده این پُل مهم ارزیابی می شود.

وی اضافه کرد: افرادی که از سمت جاده اراک وارد شهر قم می شوند، می توانند از طریق همین رمپ جدید، وارد شهر شده و حتی در امتداد بلوار جمهوری به مسجد مقدس جمکران نیز متصل شوند، ضمن آن که ورود به شهر از این طریق سبب کاهش ترافیک هسته مرکزی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم سپس به فعالیت های مدیریت شهری در  حوزه مسائل فرهنگی توجه داد و گفت: یکی از برنامه های جدید در این عرصه، برنامه ریزی برای ایجاد یک شهربازی معارفی در قم بوده است تا این مجموعه بتواند کارکردهای مذهبی، سرگرمی، تفریحی و فرهنگ سازی را به شکل توأمان داشته باشد.

وی با اشاره به این که این مجموعه شهربازی با مشارکت و همکاری مؤسسه تبیان اجرایی می شود تصریح کرد: معتقدیم شهر مقدس قم باید به عنوان الگوی شهر مذهبی بتواند چنین فضاهایی را فراهم کند تا استعدادهای کودکان، نوجوانان و جوانان از مسیر بازی های معارفی و از طریق فرهنگ سازی مذهبی رشد یابد.

جلالی همچنین اذعان کرد: خوشبختانه مدیریت شهری قم علیرغم رو به رو بودن با مشکلات اقتصادی و همچنین عدم پشتیبانی کامل از سوی دولت توانسته است بر پایه تعامل شهرداری و شورای اسلامی شهر و همچنین بهره مندی از ظرفیت های مختلف، کارهای بزرگی را به سرانجام برساند و رضایت نسبی مردم را جلب کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: به هر حال پروژه های متعددی در شهر در دست اقدام است و مردم شاهد این پروژه ها هستند که از آن جمله می توان به توسعه فضای سبز و بوستان ها اشاره کرد که همچنان ادامه دارد.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: قم دارای کاستی هایی است که مدیریت شهری به عنوان خدمتگزاران مردم تلاش می کند تا نهایت تلاش خود را برای رفع این کاستی ها به کار گیرد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول