اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توصیه به رعایت قانون به جای متشنج کردن جامعه/ اعتقاد برخی از اصلاح‌طلبان به عدم بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در فارس گفت: برخی جریانات سیاسی و مسئولین دولتی، مشکلی را که در مورد بررسی صلاحیتها قبلا با شورای نگهبان داشتند، به انتخاباتی که شورای نگهبان در نظارت بر آن هیچ نقشی ندارد، تسری داده‌اند که به نظر می رسد این افراد اعتقادی به بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی ندارند.

توصیه به رعایت قانون به جای متشنج کردن جامعه/ اعتقاد برخی از  اصلاح‌طلبان به عدم بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی

مجید فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر در هیئت اجرایی و هیئت نظارت بررسی شده و نتایج به آنان اعلام شده است. در میان افراد رد صلاحیت شده، افراد منتسب به همه جریانات سیاسی مشاهده می شوند که بر اساس گفته ریاست هیئت نظارت استان، ۸۰ درصد رد صلاحیت ها توسط هیئت های اجرایی صورت گرفته است.

سخنگوی کارگروه مشترک شورای ائتلاف و وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در فارس با بیان اینکه معرفی و ساماندهی هیئت های اجرایی در همه کشور توسط فرمانداران دولت مورد حمایت اصلاح طلبان صورت می گیرد، اعلام کرد که انتقادات مسئولین دولتی و اصلاح طلبان در این زمینه به نوعی انتقاد به خودشان است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فرمانداران نقش اصلی را در تعیین ترکیب هیئت های اجرایی دارند، بسیار عجیب است که استانداری و فرمانداری نتایج حاصل از عملکرد هیئت های اجرایی را زیر سوال برده و به این نتایج اعتراض دارند.

این فعال سیاسی همچنین افزود: مطابق اسناد و مدارک موجود در دوره قبلی انتخابات شوراها، صلاحیت بسیاری از اعضای فعلی شورای شهر شیراز احراز نشده بود ولی با بهانه اینکه نامه رد صلاحیت پس از  موعد قانونی ارسال شده، مسئولین برگزاری انتخابات به آن نامه ترتیب اثر ندادند؛ بدین ترتیب عجیب نیست که صلاحیت این افراد در دوره حاضر نیز احراز نشده باشد.

وی در خصوص فشارهایی که برای احراز صلاحیت برخی از داوطلبان انتخابات شورای شهر شیراز به افراد و دستگاه های مختلف آورده می شود، بیان کرد: هیئت های نظارت باید با قدرت و صلابت عمل کرده و از ورود افرادی که ممکن است شائبه های مالی و مسائل دیگر را در کارنامه خود داشته باشند، به شوراهای شهر جلوگیری کنند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان فارس متذکر شد: این موضوع در شورای شهر شیراز که بودجه مصوب آن در سال جاری بیش از شش هزار میلیارد تومان می باشد، بسیار مهم تر و حساس تر می باشد و حتما باید پاکدستی افراد برای هیئت اجرایی و هیئت نظارت احراز گردد.

وی پیرامون اعتراضات صورت گرفته از سوی اصلاح طلبان نسبت به تایید صلاحیت ها بیان کرد: برخی جریانات سیاسی و مسئولین دولتی، مشکلی را که در مورد بررسی صلاحیتها قبلا با شورای نگهبان داشتند، به انتخاباتی که شورای نگهبان در نظارت بر آن هیچ نقشی ندارد، تسری داده اند.

فروردین تصریح کرد: به نظر می رسد که این دوستان در تحولی خطرناک با اصل بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی فارغ از مرجع بررسی، مخالف هستند و اعتقادی به بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی ندارند.

این فعال سیاسی با تاکید بر رعایت مراتب قانونی گفت: اگر هر کدام از نامزدهای انتخابات اعتراضی به نتیجه بررسی صلاحیت خود توسط هیئت اجرایی و یا هیئت نظارت دارند، بهتر است به جای هیاهو و متشنج کردن جامعه، شکایت خود را مطابق قانون تقدیم فرمانداری و یا هیئت عالی نظارت بر انتخابات نمایند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول