اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شب قدر، شب تأمل، تفکر و تخلیه است

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه شب قدر، شب تأمل، تفکر و تخلیه است، گفت: رزق و روزی الهی در این شب پخش می‌شود و باید انسان بیدار بوده و بهره‌مند شود.

شب قدر، شب تأمل، تفکر و تخلیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی در مراسم معنوی و عبادی روز نوزدهم ماه مبارک رمضان با اشاره به اینکه شب قدر از شب‌های بزرگی است که در آن مقدرات و روزی یک سال انسان مشخص می‌شود، اظهار کرد: شب قدر، شبی برتر از هزار ماه است و هر عمل خیر انسان به‌اندازه هزار برابر محاسبه می‌شود.

وی، شب قدر را شب قدردانی از خداوند متعال دانست و افزود: انسان باید تلاش کند که شب‌های قدر را بیدار باشد و نعمت‌های الهی را شناسایی کرده، تفکر کند و انس بگیرد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه این شب، شب نزول قرآن و شب فرودآمدن ملائکه و روح‌الامین است، تصریح کرد: در روایت آمده، پیامبر اکرم (ص) در دهه آخر ماه مبارک رمضان همه مقدمات را برای عبادت آماده کرده، شب‌ها را احیا می‌گرفتند و معتکف می‌شدند.

رمضانی با اشاره به اینکه شب‌ قدر، به‌نوعی رزق معنوی انسان‌ است و باید از آن بهره‌مند شد، گفت: درک روزی معنوی، نکته مهمی است که باید موردتوجه باشد، متأسفانه خیلی‌ها از شب‌های قدر می‌گذرند و باگذشت سال‌ها از عمرشان، نتوانستند از فضیلت این شب‌ها بهره‌مند شوند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شب قدر، شب تأمل، تفکر و تخلیه است، افزود: رزق و روزی الهی در این شب پخش می‌شود و باید انسان بیدار بوده و بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه انسان باید خودش را در دژ مستحکم توحید الهی قرار دهد، بیان کرد: شب قدر، شب ارتباط با سرچشمه فیض الهی یعنی ائمه معصومین (ع) و حضرت ولی‌عصر (عج) است.

رمضانی با تأکید بر اینکه در شب‎ قدر، دعاهای جوشن کبیر، ابوحمزه ثمالی و افتتاح به دلیل فضیلت‌هایی که دارند، سفارش شده، افزود: اگر انسان بتواند از دعاها بهره‌مند شود، به اوج می‌رسد و انسان باید در شب قدر، قدر خود را بداند و به احیای این شب‌ بپردازد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، شب‌ قدر را شب بحث‌های توحیدی دانست و گفت: انسان باید به لحاظ عملی تلاش کند تا اخلاص را بیشتر تجربه کند.

وی با اشاره به اینکه احیای شب قدر یعنی احیای دل، فکر، عقل و اندیشه انسانی بیان کرد: انسان باید در فرصت این شب‌ها، حیات معنوی و واقعی را ایجاد کند تا در طول سال از آن بهره‌مند شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی می‌تواند از سلام فرشتگان الهی بهره‌مند شود که قلب سلیم داشته باشد، افزود: قلب سلیم است که می‌تواند ندای حق را لبیک گفته و از امنیت برخوردار شود.

وی با تأکید بر اینکه انسان وقتی از امنیت برخوردار شود، به آرامش می‌رسد، گفت: آرامش روحی انسان او را در مقابل مقدرات و حکمت‌های الهی تسلیم می‌کند.

رمضانی با اشاره به اینکه انسان باید در شب قدر از خدا بخواهد تا به‌یقین برسد، افزود: ازجمله آثار روزه، رسیدن به حکمت، معرفت و یقین است، انسان وقتی به مرحله یقین برسد، همه دشواری و توانگری‌ها را تحمل می‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول