اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بانوی خیاط گرمه‌ای که با روشی ساده کارآفرین شد

بانوی گرمه‌ای که باهنر خیاطی خود توانسته در جشنواره‌های مختلف مقام‌های متنوعی کسب کند و برای ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی کند.

بانوی خیاط گرمه‌ای که با روشی ساده کارآفرین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمه، به سراغ خیاطی رفتیم که با تلفیق علم و هنرش توانسته است در جشنواره مد و لباس بدرخشد و  با ابتکار و علاقه به کار باعث شده با طرح و رنگ‌های مدرن در جشنواره بین‌المللی مد و لباس در سال ۹۹ مقام برتر را کسب کند.

کسی که به‌عنوان یک خیاط برتر در شهرستان گرمه بر سر زبان‌ها بوده و شنیدن صحبت‌های وی خالی از لطف نیست.

 فاطمه آمارلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: ۱۰ سال است کار خیاطی را شروع کرده  و رشته تحصیلی‌ام مهندسی معماری است و اکنون نیز محصل تهران در رشته طراحی مدو لباس هستم.

وی بابیان اینکه از دوران کودکی به خیاطی علاقه داشته گفت: با شوق کودکانه از همان دوران قیچی و سوزن به دست  و برای خود لباس می‌دوختم و در آغاز کار به هیچ کلاس خیاطی مراجعه نکردم اما در آزمون فنی حرفه‌ای شرکت کرده و با بالاترین رتبه مدرک فنی حرفه‌ای دریافت کردم.

این خیاط گرمه‌ای تصریح کرد: در دوران نوجوانی و دبیرستان کار را با دوخت لباس عروس و شروع کرده که در شناخت شغل موردعلاقه‌ام برای آینده  خیلی کمک‌کننده بود.

 

 

وی بابیان اینکه در آغاز کار، هزینه موردنیاز را نداشته ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی و زحمت سرمایه اضافه شد اما در ابتدای کار به معنای واقعی با دست‌خالی و بدون حمایت شروع کردم.

این بانوی هنرمند ضمن اشاره به شیوه یادگرفتن خیاطی خود افزود: خیاطی را بدون رفتن به کلاس و فقط با دیدن عکس‌های ژورنالی و کتاب‌های خیاطی آموختم و هم‌زمان وارد دانشگاه هم شده بودم اما بعد از فارغ‌التحصیلی و افتتاح پارچه‌فروشی برای خود به‌صورت جدی وارد حرفه مد شدم.

وی ادامه داد: خوشبختانه بعد ۱۴ سال با یک موسسه در تهران آشنا شده‌ام و در آنجا مشغول به تحصیل در دو رشته طراحی مد و لباس و همچنین رده‌های MBA مربوط به رشته خودم هستم و هم‌اکنون در کارگاهم ۴ نفر مستقیم  و ۱۱ نفر غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

آمارلو افزود: طرح‌هایی که آماده می‌کنیم مناسب با نیاز بازار است و از بیشتر شهرهای ایران سفارش داریم و در جشنواره بین‌المللی در دو بخش پوشش لباس مجلسی و اسلامی در بین ۷۷۰۰ اثر تندیس برتر را گرفتم و در بخش طراحی چادر اسلامی هم جزو سه طرح برتر جشنواره انتخاب شدم‌.

آمارلو تصریح کرد: خراسان شمالی پر از پتانسیل‌هایی شناخته‌ نشده است و می‌تواند به یک استان توریستی و ثروتمند تبدیل شود.

انتهای پیام/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول