اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

جزئیات ساخت نخستین پردیس سینمایی حوزه هنری در شمال کشور

مدیرعامل بهمن سبز از آغاز عملیات ساخت پردیس سینمایی- تجاری ایران ساری در محل سینما ایران سابق پس از چند سال پیگیری برای دریافت مجوزهای لازم خبر داد.

جزئیات ساخت نخستین پردیس سینمایی حوزه هنری در شمال کشور

سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز با اعلام خبر آغاز احداث پردیس سینمایی- تجاری ایران ساری در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: کلنگ احداث این سینما به عنوان اولین پروژه مال تجاری حوزه هنری و بزرگترین پردیس سینمایی شمال کشور با زیربنایی در حدود ۳ هزار متر مربع اواخر هفته گذشته با حضور استاندار مازندران، نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، سرپرست شهرداری ساری، معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری کشور، مدیرکل حوزه هنری استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به زمین زده شد.

وی افزود: سینما ایران ساری در سال ۱۳۳۸ با یک سالن تأسیس و در دی ماه ۱۳۸۵ به دلیل فرسودگی ساختمان و نداشتن امنیت برای تماشاگران به طور رسمی تعطیل شد.

حسینی درخصوص جزئیات سینمای جدید بیان داشت: این پردیس سینمایی قرار است در زمین ۵۵۰ متری سینما ایران سابق ساری و در ۵ طبقه بر روی همکف و ۲ طبقه زیرزمین به عنوان پارکینگ مجموعا ۸ طبقه شامل ۵ سالن سینمای مجهز و مدرن با امکانات بروز پخش فیلم و امکانات رفاهی نظیر مجتمع تجاری، کافه سینمای روباز، سالن اختصاصی کودک، فود کورت، پلاتو، استودیو، گالری و... احداث شود.

وی ظرفیت سینمای جدید گفت: سالن اصلی این سینما با ظرفیت ۱۸۵ نفر، ۴ سالن سینمای دوقلوی دیگر با ظرفیت‌های مشابه ۷۲ و ۹۳ نفر و یک کافه سینمای روباز ۱۰۰ نفره، مجموع ظرفیت کل سینما را به ۶۱۵ نفر خواهند رساند.

مدیرعامل بهمن سبز درخصوص اعتبار لازم برای احداث این مجموعه بیان داشت: اعتبار اولیه برای اجرای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که مطابق توافق با مشارکت حوزه هنری، شهرداری ساری و سرمایه‌گذار بخش خصوصی تأمین می‌شود. موسسه بهمن سبز طراحی و اجرای این پروژه مهم فرهنگی استان مازندران را برعهده دارد و مدت زمان احداث آن یک سال و نیم درنظر گرفته شده است که امیدوارم با همراهی و همکاری نهادهای مسئول شاهد بهره‌برداری آن در آینده نزدیک باشیم.

حسینی در انتها بیان داشت: عملیات اجرایی این پروژه که در گام نخست شامل تخریب بنای قدیمی است تا یک هفته دیگر آغاز می‌شود. ما امیدواریم در آینده‌ای با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا و بازگشت وضعیت فرهنگی و هنری به خصوص در عرصه سینما به وضعیت پیشین، شاهد رونق مجدد و شکوفایی دوچندان در این عرصه باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول