اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مفتی روسیه: مردم تاجیکستان و قرقیزستان نفرت و انتقام را فراموش کنید

رئیس اداره مسلمانان روسیه با اشاره به درگیرهای اخیر مرزی تاجیکستان و قرقیزستان از مردم این دو کشور در ماه مبارک رمضان خواست تا نفرت و انتقام جویی را کنار بگذارند.

مفتی روسیه: مردم تاجیکستان و قرقیزستان نفرت و انتقام را فراموش کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رویل غین الدین اف» رئیس اداره مسلمانان روسیه در رابطه با درگیری مسلحانه در مرز تاجیکستان و قرقیزستان به مردم مسلمان این دو کشور مطالبی را بیان کرد.

وی گفت: ما نباید اجازه دهیم که در این ماه مبارک، افکار و احساس غیر قابل قبول، مانند نفرت، حسد، تشنگی برای انتقام جویی، قلب ما را فرا گیرد.

غین الدین اف افزود: مشاهده سر زدن دشمنی بین دو مردم برادر در وادی فرغانه یکی از مراکز تمدن اسلام، دردناک و بسیار ناراحت کننده است.

وی ادامه داد: حتی خالص ترین احساس عشق به میهن مادری نباید احساس انسانیت و درک برادری ما در دین خدا را تحت شعاع قرار دهد.

مفتی روسیه از مسلمان این دو کشور دعوت کرد تا امکان حل تمام مسائل بحث برانگیز و اوضاع بحرانی نه با استفاده از سلاح، بلکه از طریق معاهده صادقانه را پیدا کنند.

وی گفت: جنگ، باعث ویرانی و مرگ شده و حاکمیت هیچ یک طرف را تقویت نخواهد کرد، بلکه تنها درگیری را به یک سطح جدیدی می رسانند و مرگ و غم در خانه ها را به ارمغان می آورد.

غین الدین اف خاطرنشان کرد: اکنون قرقیزها و تاجیک ها به یک رویکرد آرام، عاقلانه، دیالوگ و توافقات عادلانه نیاز دارند.

وی افزود: ما باید احساس و عصبانیت، حسادت خود را نسبت به موضوعات بحث برانگیز مهار کنیم و راه های گفت و گو را پیدا کنیم. اقدامات قانونی تایید شده و کاملا کار شده توسط طرفین، به بهترین میراث برای نسل های آینده تبدیل خواهد شد و از خونریزی های امروز و آینده جلوگیری می‌کند.

در مناقشه مسلحانه روزهای 28 و 29 آوریل سال جاری در مرز تاجیکستان و قرقیزستان، از هر دو طرف ده ها نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول