اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

داوطلبان کرمانی تزریق واکسن کرونا؛ از اعتماد تا اعتقاد مسئولان و مردم به واکسن ایرانی

داوطلبان فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران – انستیتو فینلای کوبا در کرمان از بین اقشار مختلف از مسؤولان ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی تا مردم کوچه و بازار هستند.

داوطلبان کرمانی تزریق واکسن کرونا؛ از اعتماد تا اعتقاد مسئولان و مردم به  واکسن ایرانی

خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: امروز در حالی فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسنکروناانستیتو پاستور ایران – انستیتو فینلای کوبا در کرمان آغاز شد که شاهد حضور داوطلبان از بین اقشار مختلف از مسؤولان ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی تا مردم کوچه و بازار برای تزریق این واکسن هستیم.

واکسن ایرانی می‌تواند بهتر از واکسن‌های وارداتی باشد

امروز فاز سوم کارآزمایی بالینیواکسن کروناانستیتو پاستور ایران – انستیتو فینلای کوبا در کرمان آغاز شد و دکتر نوذر نخعی مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دکتر محمدرضا نقوی مسؤول ستاد هماهنگی شبکه‌های بهداشت و درمان و مسؤول سایت واکسن ایرانی – کوبایی در استان کرمان نخستین افرادی بودند که داوطلبانه این واکسن را تزریق کردند.

مسؤول سایت واکسن ایرانی – کوبایی در استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: نوبت تزریق واکسن کرونای من رسیده است، اما بر اساس تحقیقاتی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم، واکسنانستیتو پاستور ایران– انستیتو فینلای کوبا می‌تواند بهتر از واکسن‌های وارداتی باشد و از طرفی با داوطلب شدن می‌توانم خدمتی را به ملتم انجام دهم.

 

 

محمدرضا نقوی ابراز داشت: حدود یک ماه و نیم است که مجموعه‌ای از همکاران ما تلاش می‌کنند، زیرساخت‌ها برای فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران – انستیتو فینلای کوبا فراهم شود.

وی یادآور شد: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران – انستیتو فینلای کوبا یکی از کارآزمایی‌های بزرگ در کشور هست که در 8 استان انجام می‌شود و کرمان یکی از این استان‌هاست.

نقوی تصریح کرد: برای اینکه این کار به‌خوبی انجام شود و مورد تایید مراجع علمی باشد باید زیرساخت‌های محکمی برایش ایجاد می‌شد که هیچ نقصی در فرآیندها وجود نداشته باشد و این اقدام در کرمان با سربلندی انجام شد و تمام زیرساخت‌ها در حد بسیار مطلوب فراهم است.

تزریق واکسن به 3 هزار داوطلب در کرمان 

مسؤول ستاد هماهنگی شبکه‌های بهداشت و درمان و مسؤول سایت واکسن ایرانی – کوبایی در استان کرمان عنوان کرد: پیش‌بینی کرده‌اند تا سقف 10 هزار نفر در استان کرمان داوطلب برای فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران – انستیتو فینلای کوبا باشند و ما برای 3 هزار نفر می‌توانیم واکسن را تزریق کنیم که این 3 هزار نفر از بین 10 هزار نفر پالایش و انتخاب می‌شوند.

نقوی همچنین استقبال داوطلبان برای تزریق واکسن انستیتو پاستور ایران – انستیتو فینلای کوبا در کرمان را خوب ارزیابی کرد و با اشاره به مزیت‌های این واکسن اظهار داشت: این واکسن یک واکسن بومی‌ست و ما قاعدتا گرفتاری‌ها در زمینه ساخت و واردات را نخواهیم داشت و این مهم در آینده می‌تواند کار واکسیناسیون را خیلی تسریع کند.

 

وی در همین زمینه ادامه داد: کوبا یکی از کشورهای پیشرو در ساخت واکسن هست و ما سابقه کار مشترک با کوبا را داشته‌ایم که می‌تواند به موفقیت‌های ما در تولید واکسن کمک کند و در کرمان زیرساخت‌ها برای تولید واکسن نیست و نیازی هم نیست در کرمان باشد زیرا این کار در شرکت‌های مشخص انجام می‌شود.

مسؤول ستاد هماهنگی شبکه‌های بهداشت و درمان و مسؤول سایت واکسن ایرانی – کوبایی در استان کرمان خاطرنشان کرد: فرآیند منسجم و مشخصی برای داوطلبان مشخص شده است و فردی که واکسن را تزریق می‌کند نیم ساعت در همین مکان می‌ماند و پزشکان وی را تحت نظر دارند و طی 72 ساعت وضعیت خود را به ما گزارش می‌دهد و دو شماره تماس موبایلی از پزشکان را به داوطلبان اعلام کرده‌ایم که اگر مشکلی داشتند با این شماره‌ها تماس برقرار کنند. 

خدا را شاکرم که برای تزریق واکسن ایرانی انتخاب شدم

پدرام کریمی یکی از داوطلبان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از روز اول به واکسن ایرانی خیلی اعتقاد داشتم، حتی با اینکه واکسن آسترازنکا را آوردند و بسیاری از همکارانم هم تزریق کردند، اما من از این کار امتناع کردم و برای تزریق واکسن مشترک ایران و کوبا اسم نوشتم و خدا را شکر تماس گرفتند و اطلاع دادند من هم یکی از افراد انتخاب شده برای تزریق واکسن هستم.

وی از اعتماد به عزیزانی که برای تولید واکسن ایرانی تلاش می‌کنند به عنوان یکی از دلایل علاقمندی به واکسن بومی اشاره کرد و ابراز داشت: همچنین شنیدم تزریق واکسن آسترازنکا در اروپا متوقف شده و یا فایزر آمریکایی مشکلاتی داشته است بنابراین وقتی واکسن در داخل ایران تولید می‌شود چه بهتر که از امکانات داخل کشور استفاده کنیم.

کریمی تصریح کرد: برخوردخانوادهبا داوطلب شدنم برای تزریق واکسن عالی بود و نمی‌توانم بگویم، برای تزریق این واکسن استرس ندارم، اما به حدی نیست که تحت‌تاثیر قرار گیرم زیرا تمام واکسن‌هایی که آمده عوارض را داشته‌اند و بقیه آن توکل به خدا.

 

واکسن زدن بهتر از نزدن است

نجمه سادات سعید دختر جوان کرمانی یکی دیگر از داوطلبان به خبرنگار فارس گفت: دوست داشتم واکسن بزنم به هر حال واکسن زدن بهتر از نزدن آن است.

وی ادامه داد: یکی از آشنایان به ما در زمینه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران – انستیتو فینلای کوبا اطلاع داد و من هم داوطلب شدم و خانواده هم من را تشویق کردند و عکس‌العملخوبیداشتند و تاکید کردند واکسن تزریق شود.

انتهای پیام/80019/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول