اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لحظات نفس‌گیر کارگران معدن بند نرگس در میان سیلاب+فیلم

رئیس جمعیت هلال‌احمر بادرود از نجات 14 کارگر معدن بند نرگس بادرود از سیل خبر داد.

لحظات نفس‌گیر کارگران معدن بند نرگس در میان سیلاب+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، علی کفاشی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: جاری شدن سیلاب در اثر بارش‌های رگباری در مسیر جاده معدن بند نرگس واقع در ۳۰ کیلومتری شرق بادرود و سیلابی شدن مسیل‌ها و آبراهه‌های منطقه در عصر دیروز ماه موجب آب بردگی سه خودروی سواری حامل کارکنان معدن سنگ‌آهن و معدن مس و نیز واژگونی و درراه ماندگی ۶ کامیون شد.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر بادرود افزود: در این عملیات که حدود ده ساعت به طول کشید، تعداد ۳۰ نفر در قالب ۸ گروه از کارکنان، نجات گران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به‌ صورت تیم‌های پشتیبانی به منطقه اعزام شدند و پس از جستجو و امدادرسانی سرنشین خودروها را به نقطه امن هدایت و ضمن انجام اقدامات اولیه و ارزیابی ۱۴ نفر از سرنشینان ۷ نفر از آن‌ها به علت تروما و مشکلات گوارشی توسط آمبولانس هلال‌احمر و اورژانس به بیمارستان فاطمیه بادرود اعزام شدند.

 

وی از سلامت حال عمومی کلیه سرنشینان خودروها خبر داد و از حضور نیروهای نجات گر در اولین روز از هفته هلال‌احمر به همراه داوطلبان، آفرودسواران، نیروهای محلی و مسؤولان ادارات و نهادهای شرکت‌کننده از جمله نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، شهرداری و آتش‌نشانی، بخشدار بادرود، مدیریت بحران فرمانداری شهرستان نطنز، هلال‌احمر نطنز، باشگاه کوهنوردی اوج و کاراکال و بیمارستان فاطمیه بادرود که در این عملیات ما را یاری رساندند تقدیر و تشکر کرد.

حمیدرضا گودرزی از امدادگران پایگاه جاده‌ای دکتر ترابیان بادرود نیز در این باره اظهار کرد: ساعت ۱۱:۰ دقیقه شب به اولین خودروی در سیل مانده رسیدیم که یکی از سرنشین‌ها توسط گروه دکتر کفاشی نجات‌یافته و نفر دوم توسط ما نجات پیدا کرد.

 

این امدادگر به نقل از سرنشین راننده گفت که سیل ماشین را ساعت‌ها با خود برده و کاری از دست آن‌ها بر نمی‌آمده و همه سرنشین‌های گرفتار به‌ نوعی دچار شوک ناشی از سیل شده بودند.

 

امدادگر پایگاه جمعیت هلال‌احمر بادرود گفت: در یک مورد به خودروی پراید سفیدی رسیدیم که راننده دچار شوک عجیبی شده بود و حتی درخواست کمک هم نمی‌کرد و داخل خودرو نشسته و حاضر به پیاده شدن نبود.

 

گودرزی از گرفتاری ماشین‌های امداد در گل و سیل خبر داد و گفت: به لطف خداوند متعال همه گرفتار شدگان در سیل نجات‌یافته و عملیات با موفقیت به پایان رسید.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ص۳۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول