اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی با تشکیل صندوق‌های خرد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی گفت: با توانمندسازی اقتصادی محلات و تسهیل فرآیند تشکیل صندوق‌های خرد محلی، محلات کم برخوردار از یک فرصت طلایی بهره‌مند می‌شوند.

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی با تشکیل صندوق‌های خرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدتقی آریان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی در دومین جلسه کارگروه توسعه اشتغال، معیشت و رفع بیکاری سکونتگاه‌های غیررسمی استان، اظهار کرد: دفاتر تسهیل گری به دنبال ایجاد گروه‌های ۱۵ نفره در محلات کم برخوردار هستند تا با تشکیل صندوق‌های خرد از تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در راستای اشتغال‌زایی بهره‌مند شوند.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین با ایجاد کسب‌وکار و اشتغال‌زایی و درنتیجه رفع فقر مالی ریشه‌کن می‌شود.

ناهید کشاورز، مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید کشور نیز، آموزش را اولویت توانمندسازی صندوق‌های خرد محلات دانست و افزود: تجربه صندوق در حمایت و پرداخت تسهیلات به مشاغل خرد محلی زنان روستایی، الگوی مناسبی است که این صندوق‌ها با ترویج فرهنگ کار جمعی و تقویت روحیه تیمی نهادینه می‌شود.

ناهید کشاورز تصریح کرد: گروه‌های شغلی باید متناسب با بازار و فروش اقدام به فعالیت کرده و با استفاده از بازارهای مجازی و اپلیکیشن می‌توانند به این مهم دست یابند.

گفتنی است بر اساس گزارش صندوق کارآفرینی امید ۳۹صندوق خرد محلی در استان فعال هستند که تاکنون بیش از دو میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول