اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

واکسیناسیون گسترده از افزایش موارد ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند

یک ایمونولوژیست روسی باور دارد، افزایش ناگهانی موارد ویروس کرونا در روسیه فقط تحت سناریوی بسیار بعید یک سویه جدید امکان پذیر است که کاملا متفاوت از نمونه موجود باشد.

واکسیناسیون گسترده از افزایش موارد ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، ولادیسلاو ژمچوگوف، ایمونولوژیست برجسته به خبرگزاری تاس گفت: افزایش ناگهانی موارد ویروس کرونا در روسیه فقط تحت سناریوی بسیار بعید یک سویه جدید امکان پذیر است که کاملا متفاوت از نمونه موجود است.

وی ادامه داد: «به عنوان مثال هندوستان را در نظر بگیرید که در مراحل ابتدایی شیوع بیماری تعداد افراد مبتلا کم بود؛ این می‌تواند در کشور ما نیز اتفاق افتد، اگر ویروسی وجود داشته باشد که به طور قابل توجهی با سویه‌های قبلی متفاوت باشد و توسط سیستم ایمنی بدن قابل تشخیص نباشد. با این حال، این بسیار بعید است».

ایمونولوژیست برجسته روسی در مورد تلاش روسیه برای واکسیناسیون جمعیت خود در برابر ویروس کرونا، توصیه کرد که درجه ایمنی جمعی در هر منطقه کنترل شود؛ به مناطقی که درصد افراد دارای ایمنی در برابر بیماری کم است توجه بیشتری نشان دهد و واکسن بیشتری ارسال کند. 

ولادیسلاو ژمچوگوف ادامه داد: لازم است اطلاعات جمع آوری شده از آزمایش‌های جدید آنتی بادی ویروس کرونا از مناطق مختلف بررسی شود، زیرا موفقیت در فعالیت واکسیناسیون کاملاً به آن بستگی دارد؛ داده‌های آن نشان می‌دهد که چه تعداد از افراد هرگز د مرعض ویروس نبوده‌اند

وی اظهار داشت: این اطلاعات برای زمان مناسب برداشتن محدودیت‌ها کمک می‌کند؛ از طرفی دیگر محاسبات نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد از ساکنان مسکو یا حتی بیشتر در حال حاضر در برابر ویروس ایمنی دارند، اما این درصد ممکن است در برخی مناطق دیگر بسیار کمتر باشد. بنابراین، عفونت می‌تواند به سرعت در آن مناطق گسترش یابد.

براساس داده‌های موجود، حدود ۱۶۱.۲ میلیون نفر از ابتدای شیوع همه گیری در سراسر جهان به ویروس کرونا ویروس جدید مبتلا شده‌اند و بیش از ۳.۳ میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند. 

در ۲۴ ساعت گذشته، موارد تایید شده ویروس کرونا در روسیه بیش از ۹ هزار و ۴۶۰ نفر بوده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول