اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تلاش برای واکسیناسیون عمومی در قالب طرح شهید سلیمانی

نشست گام پنجم بسیج ملی مقابله با همه‌گیری کووید-19 مبتنی بر واکسیناسیون عمومی با هدف قطع زنجیره انتقال و کاهش مرگ و میر در قالب طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در استان برگزار شد.

تلاش برای واکسیناسیون عمومی در قالب طرح شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نشست گام پنجم بسیج ملی مقابله با همه‌گیری کووید-19 مبتنی بر «واکسیناسیون عمومی با هدف قطع زنجیره انتقال و کاهش مرگ و میر» در قالب طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، پیش از ظهر امروز  با حضور فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع)، رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد و جمعی از مسئولان در سپاه استان چهارمحال و بختیاری برگزار و به صورت ویدیو کنفرانس ارتباط با ائمه جمعه، فرمانداران، روسای شبکه‌های بهداشت و فرماندهان نواحی مقاومت بسیج شهرستان‌های ده‌گانه چهارمحال و بختیاری برقرار شد.

سردار علی‌محمد اکبری در این جلسه با تأکید بر همکاری سپاه و بسیج با شبکه بهداشت برای واکسیناسیون عمومی مقابله با کووید-19، گفت: تشدید نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری بیشتر جمعیت هلال‌احمر و بسیج با شبکه بهداشت و درمان و توجه ویژه به مسئولیت‌پذیری و نظارت سایر دستگاه‌ها هدف از برگزاری این نشست‌هاست.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) افزود: تیم‌های نظارتی- حمایتی، رصد و پیشگیری برای اجرای موفق طرح شهید سلیمانی مورد تأکید قرار دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: برقراری محدودیت‌های برگزاری مراسمات شادی و عزا و ... برای مقابله با ویروس منحوس کرونا همچنان مورد تأکید است.

وی با تأکید بر عدم غفلت از شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام انتخابات، گفت: مجموعه سپاه و بسیج، همه امکانات خود اعم از خودرویی (آمبولانس ها)، نیروی انسانی متخصص، اماکن و ... را  برای همکاری در اختیار شبکه بهداشت و درمان  قرار می‌دهد.

اکبری همچنین از آمادگی بهداشت و دفاع زیستی سپاه استان برای همکاری در پیشبرد گام پنجم مقابله با کرونا در قالب طرح سپهبد شهید حاج  قاسم سلیمانی و مباحث آموزشی خبر داد.

در این نشست عملکرد اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفت و ضمن ارائه گزارش از سوی مسئولان، آخرین وضعیت واکسیناسیون عمومی علیه کووید ١٩ در چهارمحال و بختیاری تبیین شد.

در فاز دوم واکسیناسیون، 70 درصد از گروه‌های سنی واکسینه می‌شوند

سید راشد جزایری نیز در این جلسه، با اشاره به شروع گام پنجم مقابله با کرونا از 20 اردیبهشت، از افزایش رهگیری‌ها در استان خبر داد و گفت: در فاز دوم واکسیناسیون بناست که 70درصد از گروه‌های سنی واکسینه شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری از کاهش مرگ و میر افراد بالای 80 سال به علت ابتلا به بیماری کرونا بعد از واکسیناسیون خبر داد و افزود: بالابودن بستری و مرگ و میر افراد با سن بالا به علت ابتلا به کرونا با واکسیناسیون کاهش یافته است.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بسیج با شبکه بهداشت و درمان در قالب طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای گام پنجم مقابله با کووید- 19 با رویکرد تشدید بیماریابی، رهگیری حداکثری واکسیناسیون عمومی، از دیگر برنامه‌های این نشست در سپاه قمربنی‌هاشم(ع) بود.

انتهای پیام/68035

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول