اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

لزوم تبیین بایدها و نبایدهای انتخاباتی از سوی شورای فرهنگ عمومی

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مجموعه‌ای شامل بایدها و نبایدهای انتخاباتی در قالب بیانیه‌ از سمت شورای فرهنگ عمومی صادر شود و مطالبه این شورا از ستادهای انتخاباتی، آحاد مردم، دست اندرکاران انتخابات و رسانه‌ها در آن مطرح شود.

لزوم تبیین بایدها و نبایدهای انتخاباتی از سوی شورای فرهنگ عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این جلسه، جلسه‌ای است که انتظار می‌رود خروجی مطلوبی در فرهنگ‌سازی و نقش‌آفرینی در بدنه جامعه داشته باشد، گفت: لازمه آن این است که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مطالب این جلسه به بدنه جامعه نیز تسری پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: انتخابات آنقدر در جامعه مهم است که همه دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌‌ها و همه و همه باید در آن ایفای نقش کنند، لذا این موضوع به شورای فرهنگ عمومی نیز راه پیدا کرد.

بیانیه‌ انتخاباتی تبیین شود

وی ادامه داد: تک تک افراد باید سعی کنند در همه عرصه‌ها خوب نقش بیافرینند، تخریبگر نباشند بلکه سازنده باشند، لذا پیشنهاد می‌شود یک مجموعه‌ای شامل بایدها و نبایدهای انتخاباتی در قالب بیانیه‌ از سمت شورای فرهنگ عمومی صادر شود که ستادهای انتخاباتی، آحاد مردم، دست اندرکاران انتخابات و رسانه‌ها در آن مورد توجه قرار گیرند و مطالبه شورا از این چهار گروه مطرح شود که در این صورت خروجی جلسه در جامعه نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

نکونام با بیان اینکه انتخابات در یک ریل ارزش‌گزینی قرار گیرد و همه رسانه‌ها در این راستا نقش خود را ایفا کنند، افزود: تلاش شود انتخابات به عنوان یک مجموعه عقل‌گرایی در جامعه حاکم شود و از هیجان‌گرایی و امثال این‌ها خارج شود و در این راستا یک مجموعه ارزش‌گزینی و نه گروه‌گرایی ایجاد شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه امسال انتخابات متفاوت است، گفت: در سال جاری هم دشمن نسبت به انتخابات نگاه متفاوت دارد و هم ضرورت‌های داخل کشور و جهت‌گیری‌های آینده نسبت به بقا و تداوم نظام متفاوت است که نباید بگذاریم نظام از جایگاه خود عدول کند.

 رأی ما می‌تواند تحول‌آفرین باشد

وی ادامه داد: این تفاوت‌ها سبب می‌شود که انتخابات جدی گرفته شود و مردم به انتخابات به چشم برنامه سرنوشت‌ساز نگاه و در رقم‌خوردن این سرنوشت تلاش کنند و تنها به انداختن رای درون صندوق نگاه نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه با رای خود تغییر و تحول ایجاد کنیم، افزود: ارزش‌های واقعی انقلاب را با رای خود محقق کنیم، از کنار این وقایع به سادگی نگذریم و این‌ موارد را به عنوان رسالتی مهم برای مردم تبیین کنیم.

نکونام ادامه داد: توجه شود که در این فضا زیر سوال بردن ۴۲ سال بعد از انقلاب مطرح نیست چراکه در این مدت کارهای مهمی صورت گرفته اما آنچه اکنون مهم است کارها نیست بلکه جهت‌گیری‌ها است که اگر جهت‌گیری درست شود کارها نیز سرعت بیشتری پیدا می‌کند و تحول شکل می‌گیرد، پس هرکس با هر نگاهی که به انتخابات دارد تکلیف خود را ادا کند تا در محضر خدا شرمنده نشویم.

وی افزود: منظور از گفتن «باید» برای حضور در پای صندوق‌های رای، «باید» اجباری نیست که دستگاهی بخواهد این حضور را اجبار کند بلکه به منظور ضرورت جهت‌گیری به سمت انتخابات، تبیین نقش اصلی انتخابات در کشور و اجرای عهد انسان در برابر خدا است که باید عهد را در هر شرایطی ادا کنند و یکی از محل‌های ایفای عهد پای صندوق‌های رای می‌باشد.

وی در پایان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در حمایت جدی از مقاومت حرف دارد و رفتار صهیونیستی را محکوم می‌کند، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی جنایات صهیونیستی و استکبار جهانی را که برای حاکم کردن ظلم و ستم و آواره کردن یک امت دست به دست هم داده‌اند محکوم می‌کند و این موضوع باید مورد توجه جهانیان قرار گیرد.

نکونام افزود: البته افکار عمومی زنده و پویا است و انزجار خود نسبت به رژیم استکبار و حمایتشان را نسبت به مقاومت در سراسر دنیا نشان می‌دهند.

 انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول