اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بهره‌برداری از ۱۴ واحد در شهرک صنعتی قرچک از ابتدای سال/ قطعی برق مشکل بزرگ شهرک‌های صنعتی

مدیر شهرک صنعتی قرچک گفت: ۱۴ واحد صنعتی طی دو ماهه سال ۱۴۰۰ در شهرک صنعتی با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از ۱۴ واحد در شهرک صنعتی قرچک از ابتدای سال/ قطعی برق مشکل بزرگ شهرک‌های صنعتی

وحید زمانی مدیر شهرک صنعتی قرچک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قرچک، اظهار کرد: در حال حاضر شهرک صنعتی قرچک ۱۷۰ واحد صنعتی بهره بردار دارد و ۵ هزار نفر هم در این شهرک مشغول به کار هستند.

وی گفت: امسال چندمین سال متوالی است که مقام معظم رهبری شعار سال را در راستای اقتصاد و تولید نامگذاری کرده است و این اهمیت موضوع تولید و اشتغال را به ما نشان می‌دهد و باید همگی دست به دست هم دهیم نا بتوانیم شعار تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها را محقق کنیم.

مدیر شهرک صنعتی قرچک بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین کارهایی که می‌شود برای بحث تولید و مانع زدایی‌ها انجام داد، بحث ایجاد و تامین زیرساخت‌ها برای تولیدکنندگان است که بتوانند بدون هیچ دغدغه زیرساختی فعالیت اقتصادی و تولیدی خودشان را شروع کنند و به آن دست پیدا کنند و امید است باعث رونق اقتصادی در کشور شود.

زمانی ادامه داد: در سال ۹۹ تعداد ۷۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی قرچک به بهره‌برداری رسید که اعتبار آن‌ها بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۹۰۰ نفر بود.

وی تصریح کرد: ۶ پروژه زیربنایی شامل گاز، برق، شبکه‌های روشنایی، راه و آسفالت را داشتیم که ۷۰ میلیارد تومان جذب بودجه و اعتبارات عمرانی برای این پروژه در شهرک صنعتی قرچک هزینه شد و شبکه فیبر نوری با ظرفیت نامحدود به بهره‌برداری رسید.

مدیر شهرک صنعتی قرچک ادامه داد: پروژه گاز هم مثل ۶ پروژه‌ای که نام برده شد با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد در سال۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

زمانی با بیان اینکه این شهرک صنعتی پویا و نوپا تعداد واحدهای بهره بردار خوبی دارد، یادآور شد: هر ساله نسبت به کل استان یک درجه بالاتر است و حدود ۱۴ واحد صنعتی طی دو ماهه سال ۱۴۰۰ در شهرک صنعتی با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۲۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این مجموعه‌ها که به بهره‌برداری رسیدند شامل تولیدی پوشاک، کیف و کفش، صنایع غذایی، نساجی، بافندگی و انواع فعالیت‌های مختلف است.

مدیرعامل شهرک صنعتی قرچک در خصوص وضعیت برق و قطع آن در برخی روزهای هفته، گفت: با توجه به اینکه شهرک صنعتی قرچک در حال رشد است نیاز دارد برق شهرک را افزایش دهیم، در حال حاضر سال گذشته ظرفیت برق شهرک را از ۱۵ به ۳۰ مگاوات افزایش دادیم اما این ظرفیت کم است و نیاز به افزایش دارد چرا که واحدهایی که در حال ساخت و ساز هستند و در سال‌های آینده به بهره برداری خواهند رسید جوابگو نیست.

زمانی عنوان کرد: در این خصوص اقدام به عقد قرارداد احداث پست دائم ۶۳ کیلوولت با شرکت برق منطقه‌ای به شکل سه جانبه به مبلغ ۱۳۵ میلیارد تومان کردیم که یک سوم آن سهم شرکت شهرک‌ها به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان است که ما ۲۵ میلیارد تومان آن را به شرکت برق منطقه‌ای پرداخت کرده‌ایم که کلنک‌زنی توسط شرکت برق منطقه‌ای انجام و احداث پست آغاز شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه مشکل کمبود برق در کل استان وجود دارد که شهرک‌های صنعتی را هم تحت الشعاع قرار داده است و یکی از گله‌های ما و مدیرعامل، همواره این بوده که چرا برق صنعت را در اولویت قطعی قرار می‌دهند و مجدداً شرکت برق برنامه‌ای را به ما ارائه کرده است که روزهای شنبه واحدهای تولیدی ما مجبور هستند به خاطر کمبود برق تعطیل کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول