اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

‌تدوین برنامه ارتقا بهره‌وری و برنامه عملیاتی بهره‌وری در راه‌‌آهن تا 2 ماه آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن نمادی از پیاده سازی بهره‌وری است، گفت: تدوین برنامه ارتقا بهره‌وری و برنامه عملیاتی بهره‌وری در دستورکار است و تا دو ماه آینده اجرا می‌شود.

‌تدوین برنامه ارتقا بهره‌وری و برنامه عملیاتی بهره‌وری در راه‌‌آهن تا 2 ماه آینده

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری فارس، سعید رسولی امروز در مراسم روز ملی بهره‌وری و رونمایی از سامانه ریل کارت در راه‌آهن‌، اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز چراغ بهره‌وری در راه آهن روشن بود‌ و اقدامات جدید آغاز شد.

مدیرعامل راه‌آهن اضافه کرد: مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن نمادی از پیاده سازی بهره‌وری است.

وی اظهار کرد: تدوین برنامه ارتقا بهره‌وری و برنامه عملیاتی بهره‌وری در دستورکار است و تا دو ماه آینده اجرا می‌شود.

وی افزود: اگر اثربخشی، کارِ درست انجام دادن باشد و کارآیی، درست کار کردن باشد، بهره‌وری یعنی کار درست را درست انجام دهیم.

‌رسولی با تاکید بر اینکه باید اراده بهره‌وری در مجموعه‌ها ایجاد شود، گفت: شرکت‌های غیردولتی مرتبط با راه‌آهن هم به موضوع بهره‌وری توجه جدی دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز و با حضور وزیر راه و رئیس سازمان ملی بهره‌وری از ریل کارت رونمایی شد، با همکاری و تفاهم جامع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ذیل آن با همکاری حوزه‌های بازرگانی و مدیریتی و شرکت بزرگ ایزایران، به دستاورد مهمی در این حوزه رسیدیم.

‌وی اضافه کرد: دامنه این خدمت معیشت همه کارکنان و بازنشستگان شرکت راه آهن و کارکنان شرکت‌های ریلی را در برمی‌گیرد و با استفاده از این سامانه هوشمند می‌تواند به صورت اعتباری خرید را به سهولت انجام دهند.

در ادامه این مراسم، زهرا قیومی، مدیرکل توسعه، آموزش و فناوری راه‌آهن، اظهار داشت: ‌چرخه مدیریت بهره‌وری مبتنی بر 10 گام است که در راه آهن تا گام نهم پیاده شده است.

مدیرکل توسعه، آموزش و فناوری راه‌آهن اظهار داشت: بهره‌وری در راه آهن فرهنگ‌سازی شده است، در حال حاضر 26 کارگروه تخصصی برای حل 30 مسئله اولویت دار راه آهن تشکیل شده است.

وی گفت: از 26 کارگروه 8 کارگروه به نتیجه رسیده و مابقی بیش از 90 درصد رشد دارد.

قیومی بیان کرد: محاسبه شاخص‌های عمومی بهره‌وری در بازه زمانی سال‌های 90 تا 98 انجام شده است، همچنین شاخص‌های اختصاصی بهره‌وری در بازه زمانی 20ساله انجام شده است.

وی افزود: ایجاد مرکز جهادی پیشرفت و داشبورد مدیریتی پایش شاخص‌های بهره‌وری در راه آهن انجام شد.

مدیرکل توسعه، آموزش و فناوری راه‌آهن راه‌اندازی مرکز نوآوری و برگزاری رویدادهای «راینو»‌از دیگر اقدامات در مسیر حرکت بهره‌وری راه آهن اعلام کرد.

قیومی افزود: بهره‌مندی از خدمات فناوری پهپاد و طراحی و تولید قطار ملی از کارگروه‌های در حال ابلاغ در این حوزه است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول