اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برنامه‌های فرهنگی سلطانیه در 4 محور برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود

امام جمعه سلطانیه گفت: برنامه‌های فرهنگی شهرستان سلطانیه در چهار محور، مسائل ملی خصوصا مسئله جمعیت، مسائل بومی از جمله ارتباط با جوانان و نوجوانان، اعتلای مساجد و فعال سازی شورای فرهنگ عمومی و مسائل مناسبتی و برگزاری مراسم‌های ولادت و شهادت و اعیاد در طول سال با همکاری کمیته تخصصی اجرا خواهد شد.

برنامه‌های فرهنگی سلطانیه در 4 محور برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نخستین جلسه کمیته تخصصی برنامه‌های فرهنگی سال ۱۴۰۰ با حضور اعضای کمیته و به ریاست حجت‌الاسلام حسینی نسب امام جمعه و رئیس قرارگاه فرهنگی شهرستان سلطانیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی نسب در این جلسه به اهمیت فرهنگ و نقش آن اشاره کرد و با بیان اینکه نجات جامعه از انحرافات و لغزشها به فرهنگ آن جامعه بستگی دارد، اظهار کرد: فرهنگ به معنای باور، اعتقادات، ایمان و عادات و آداب و رسوم مردم و همه چیزهایی است که مردم در زندگی روزمره با آن سر و کار دارند و این اهمیت فرهنگ است.

رئیس قرارگاه فرهنگی شهرستان سلطانیه به فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری در اهمیت فرهنگ اشاره کرد و با بیان اینکه فرهنگ مبدا تمام خوشبختی‌ها و بدبختی‌های یک ملت است، افزود: اصلاح فرهنگ بهترین راه اصلاح و نجات جامعه است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیاز به فرهنگ را به نیاز به هوا تشبیه کرده‌اند و فرهنگ مثل هوایی است که ما تنفس می‌کنیم و همانطور که ناچار هستیم از هوا استفاده و تنفس کنیم حالا اگر هوا خوب و تمیز باشد اثر خوبی دارد و اگر بد و ناسالم باشد اثر دیگری دارد، ادامه داد: فرهنگ هم مثل هواست و خوب و بد، سالم و ناسالم در فرد و اجتماع موثر است.

وی با بیان اینکه دین اسلام در مسائل فرهنگی منابع غنی و ارزشمندی مثل قرآن و عترت را دارد، تصریح کرد: با وجود این دو منبع عظیم الهی، به دنبال فرهنگ غرب و بیگانه رفتن کفران نعمت و ناسپاسی است.

حسینی نسب با بیان اینکه انقلاب اسلامی، یک انقلاب همه بُعدی است و به فرهنگ هم باید توجه جدی شود، اضافه کرد: شعار نه شرقی و نه غربی باید در مسئله فرهنگ هم نهادینه شود.

رئیس قرارگاه فرهنگی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه یکی از راه های نفوذ در کشورها، انتقال و ترویج فرهنگ بیگانه است، تاکید کرد: ترویج فرهنگ اسلامی از نفوذ فرهنگ بیگانه جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های فرهنگی شهرستان سلطانیه در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: برنامه‌های فرهنگی شهرستان سلطانیه در چهار محور، مسائل ملی خصوصا مسئله جمعیت، مسائل بومی از جمله ارتباط با جوانان و نوجوانان، اعتلای مساجد و فعال سازی شورای فرهنگ عمومی و مسائل مناسبتی و برگزاری مراسم‌های ولادت و شهادت و اعیاد در طول سال با همکاری کمیته تخصصی اجرا خواهد شد.

امام جمعه سلطانیه در ابتدای جلسه با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر، بیش از اینکه فتح یک خاک باشد، فتح ارزش‌ها و نماد خودباوری و مظهر مقاومت و ایستادگی است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول