اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

ساخت مدرسه در مناطق صعب‌العبور توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ احداث 2 هزار مدرسه و نصب 1000 کلاس کانکسی

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت:بیش از ۶۰ درصد از ٢٠٠٠ مدرسه ساخته شده توسط این ستاد در مناطق صعب العبور قرار دارند.

ساخت مدرسه در مناطق صعب‌العبور توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ احداث 2 هزار مدرسه و نصب 1000 کلاس کانکسی

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حاشیه نمایشگاه یک روزه دستاورد‌های فعالان حوزه عدالت آموزشی با بیان اینکه هر نظامى که بر پایه عدالت شکل گیرد، قطعا به توسعه دست پیدا مى کند و در آینده هم مى تواند عملکردى موفق داشته باشد، اظهار کرد: مسلما یکى از محورى ترین نوع عدالت‌ها، عدالت آموزشى است که با عدم تحقق آن، دانش‌آموزان در محرومیت آموزشى به سر خواهند برد و نخواهند توانست زندگى ایده‌آلى براى خود تشکیل دهند. 

وی افزود: با توجه به اینکه این ستاد در محورهاى توسعه سخت افزاری و نرم افزاری حرکت مى‌کند، در راستاى اجراى عدالت آموزشى، تا به حال توانسته‌ایم با همکاری و همراهى وزارت آموزش و پرورش، ٢٠٠٠ مدرسه و ١٠٠٠ مدرسه کانکسى در کشور ایجاد کنیم. 

مخبر بیان کرد: حقیقت این است که برخى دانش‌آموزان کشور از آموزش محرومند و ما سعى داشتیم با برپایى نمایشگاه یک روزه دستاورد‌های فعالان حوزه عدالت آموزشی به برطرف کردن این نقایص و ضعف‌ها بپردازیم. 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان، گفت: در این استان، حدودا 60 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل وجود دارد که توجهى ویژه به آنها خواهیم داشت.

وى ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد از ٢٠٠٠ مدرسه ساخته شده به مناطق صعب العبور اختصاص دارند از این رو بر مسأله ارائه خدمات نرم افزارى در این مناطق کم برخوردار تاکید داریم و سعى در اجراى عدالت آموزشى براى این قشر داریم و به این موضوع واقفیم که تمامى دانش‌آموزان این مناطق باید از امکانات تحصیلى مطلوب برخوردار شوند. 

مخبر در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه‌هاى همکارى این ستاد با وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینى (ره)، خاطرنشان کرد: در این ستاد سعى داریم با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایى با وزارت آموزش و پرورش در زمینه رفع مشکلات دانش آموزان بازمانده از تحصیل فعالیت داشته باشیم و علاوه بر آن با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایى با کمیته امداد در حوزه استعدادیابی، فعالیت هایى انجام دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول