اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رقابت سیاسی نباید ناامیدی را در جامعه تزریق کند/ ضرورت توجه به معیشت مردم

استاندار گلستان گفت: آنچه در این مقطع زمانی به‌خصوص تا ۲۸ خرداد مهم است مردم را نسبت به مسائل اساسی و بنیادی کشور با برگزاری رقابت سیاسی ناامید نکنیم.

رقابت سیاسی نباید ناامیدی را در جامعه تزریق کند/ ضرورت توجه به معیشت مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در همایش مشترک توجیهی آموزشی هیئت‌های نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری استان گلستان اظهار کرد: رقابت سیاسی ناسالم مشارکت مردم را کمرنگ می‌کند و عوارض آن متوجه کشور خواهد شد.

وی همفکری و هماهنگی مسوولان در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی را بااهمیت خواند و تصریح کرد: با چنین راهبردی همه اختلافات به حداقل خواهد رسید، گرچه اختلاف نظر همیشه وجود دارد اما نباید منافع مردم به خطر افتد.
استاندار گلستان با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد با مشارکت مردم باشکوه برگزار می‌شود، افزود: با انسجام هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی در تلاش برگزاری انتخابات آبرومندانه هستیم.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه شالوده قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی اتکاء به آرای عمومی است، گفت: اگر انتخابات تجمیع نمی‌شد ما هر سال در کشور شاهد برگزاری انتخابات بودیم.
حق‌شناس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون انتخابات ابراز کرد: با مطالعه فیش‌های آماده از بیانات رهبری از سال ۱۳۷۵ الی ۱۳۹۰ می‌توان زیباترین تعبیرات ایشان پیرامون انتخابات را نظاره کرد و اینکه حضور مردم در انتخابات زره پولادین در برابر دشمن است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه شور و مشارکت حداکثری انتخابات باعث امنیت کشور می‌شود، افزود: انقلاب اسلامی در زمان اوج جنگ بدون حاشیه نسبت به برگزاری انتخابات اقدام کرد اکنون که کشور در اوج امنیت است بستر انتخابات سالم هم وجود دارد.
وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات از وزن بالایی برخوردار است، اظهار کرد: ما مجری انتخابات هستیم و در چارچوب انتخابات بستر لازم را فراهم می‌آوریم.

استاندار گلستان ادامه داد: اگر اعتماد عمومی باشد نتیجه آن مشارکت گسترده و ایمن کردن کشور در موضوعات مختلف است باید هر کاری می‌توانیم در این زمینه انجام دهیم.

حق‌شناس با اشاره به مشارکت خوب مردم استان گلستان در ادوار مختلف انتخابات؛ یادی از تلاش‌های سردار معروفی فرمانده سابق سپاه نینوا استان گلستان کرد و گفت: آن زمان که میانگین مشارکت مردم کشور در انتخابات ۴۲ درصد بود گلستان مشارکت ۵۷ درصدی را در انتخابات ثبت کرد.

وی میزان مشارکت مردم استان را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۷۸ درصد عنوان کرد و گفت: تمام هم و غم ما این است که بتوانیم به این عدد برسیم باید از فرصت استفاده کرده و چشم‌انداز روشن برای کشور ترسیم کنیم.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه نگاهمان به مسائل کشور تزریق ناامیدی نباشد، گفت: باید مسائل را آسیب‌شناسی کنیم و اگر در زیرساخت‌های مختلف ضعفی وجود دارد نسبت به رفع آن تلاش کنیم.

حق‌شناس ابراز کرد: اگر به مردم امیدواری ندهیم و کشور افق و چشم‌انداز روشنی نداشته باشد نمی‌توانیم انتظار مشارکت حداکثری داشته باشیم شرط مهم این است خودمان به این مسئله باور داشته باشیم.
وی تصریح کرد: مطمئن باشیم ۶ ماه دیگر دولت جدید استقرار پیدا می‌کند و نوع ادبیات تغییر خواهد کرد گرچه طی ۶ ماه و یکسال اتفاقی نمی‌افتد کشور و مردم همان هستند فقط جابجایی ۵۰۰ یا ۲ هزار نفر است.
استاندار گلستان گفت: آنچه در این مقطع زمانی به‌خصوص تا ۲۸ خرداد مهم است مردم را نسبت به مسائل اساسی و بنیادی کشور با برگزاری رقابت سیاسی ناامید نکنیم.
انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول