اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آخرین اخبار انتخابات/ احتمال تغییر تعداد صندوق‌های رأی در سمنان

تدابیر مختلفی برای برگزاری انتخابات پرشور در صحت و سلامت در استان سمنان اندیشیده شده است و به گفته مسؤولان احتمال تغییر در تعداد صندوق‌های رأی در استان وجود دارد.

آخرین اخبار انتخابات/ احتمال تغییر تعداد صندوق‌های رأی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، زمان زیادی تا روز ۲۸ خردادماه یعنی روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در کشور باقی نمانده است و طی روزهای آینده شور انتخاباتی بین مردم افزایش می‌یابد.

۲۸ خردادماه روزی سرنوشت‌ساز برای مردم کشورمان است که باید با حضور پرشور خود پای صندوق‌های رأی در تعیین سرنوشت خود نقش‌آفرینی کنند.

مسؤولان کشور و استان سمنان هم با اجرای برنامه‌های مختلف و تدابیر اندیشیده‌شده در حال آما‌ده‌سازی شرایط برگزاری انتخابات پرشور هستند.

مستندسازی عملکرد هیأت بازرسی انتخابات سمنان

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان می‌گوید: مستندسازی عملکرد هیأت بازرسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان سمنان با جدیت دنبال شود.

منوچهر فخری افزود: کارهای بسیار خوبی از سوی هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان انجام‌ شده است و وزارت کشور تا به اینجای کار از عملکرد این هیأت بر اساس گزارش‌های‌رسیده رضایت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در فرآیند برگزاری انتخابات ارکان مختلفی نقش دارند که به‌مانند پازل این ارکان برای حُسن اجرای انتخابات به یکدیگر کمک می‌کنند و هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان از اعضای اصلی این پازل است.

رئیس هیأت بازرسی ستاد انتخابات استان سمنان گفت: تلاش شد تا بهترین افراد در هیأت بازرسی استان و شهرستان‌های سمنان فعالیت داشته باشند و انجام فرآیند بازرسی در انتخابات دارای ملزوماتی است که با آموزش و مطالعه باید انجام امور بر اساس چارچوب‌های تعیین‌شده باشد.

فخری اضافه کرد: ۱۰ مدیرکل ستادی، هفت معاون فرماندار و بخشدار و هفت مدیر ادارات در استان و شهرستان‌ها در هیأت بازرسی شهرستان‌ها و استان سمنان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: حُسن اجرای قانون و وظایف در نظر گرفته‌شده در دستور کار اعضای هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان باشد و بازرسان و سربازرسان در شعبه‌های اخذ رأی و در دیگر فرآیند برگزاری انتخابات حق دخالت در کار اجرایی انتخابات را ندارند و فقط وظایف نظارتی خود را به نحو شایسته انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: با تیم حرفه‌ای که در هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان فعالیت دارند، به نظر می‌رسد اتفاق خاصی در انتخابات پیش رو نمی‌افتد و انتخابات در صحت و سلامت برگزار می‌شود.

فخری عنوان کرد: با توجه به شیوع کروناویروس، توجه به نیروی انسانی برای پیشبرد امور در امر بازرسی انتخابات به‌صورت جدی در دستور کار هیأت شهرستانی بازرسی انتخابات استان سمنان باشد.

وی گفت: اشرافیت به قانون و قانون‌خوانی با جدیت دنبال می‌شود و بازرسی‌ها از صندوق‌های رأی بر اساس اولویت‌بندی خواهد بود و توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شعبه‌های اخذ رأی با جدیت پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: آموزش‌های حضوری و قانون‌خوانی در فضای باز باشد و پیشگیری و ممانعت از تخلف، استقلال در انجام وظایف، تداخل نداشتن فعالیت‌ها با ستاد اجرایی انتخابات استان، آموزش بازرسان و سربازرسان و مستندسازی و تدوین گزارش فعالیت‌های هیأت بازرسی با جدیت دنبال شود.

احتمال کاهش یا افزایش صندوق‌های اخذ رأی

دبیر هیأت بازرسی استان سمنان نیز بیان کرد: ۸۲ گزارش هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان به وزارت کشور ارسال شده است.

حجت‌الله ولی‌پوری‌اصلانی افزود: از تعداد گزارش‌های هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان به وزارت کشور، ۴۲ مورد مربوط به شهرستان دامغان و ۲۴ مورد مربوط به شهرستان گرمسار بوده است.

وی بیان کرد: ۷۷۸ شعبه اخذ رأی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان در نظر گرفته‌ شده که ۴۸۲ شعبه اخذ رأی برای مناطق شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رأی برای مناطق روستایی است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان ادامه داد: با هدف مدیریت مقابله با شیوع کروناویروس، احتمال کاهش یا افزایش صندوق‌های اخذ رأی در این استان وجود دارد.

ولی‌پوری‌اصلانی عنوان کرد: از تعداد ۷۷۸ شعبه اخذ رأی در استان سمنان، ۲۳۸ شعبه اخذ رأی مربوط به شهرستان شاهرود، ۱۵۲ شعبه اخذ رأی مربوط شهرستان سمنان، ۱۳۷ شعبه اخذ رأی مربوط به شهرستان دامغان و ۷۵ شعبه اخذ رأی مربوط به شهرستان گرمسار است.

اجرای ۹۵ درصد از مصوبات هیأت بازرسی انتخابات سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز عنوان کرد: کانال آموزشی هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان تشکیل شده است و فرآورده‌های آموزشی و تولیدی خوبی در بستر فضای مجازی برای حُسن اجرای امور بارگذاری می‌شود.

علیرضا شریفی‌نژاد بیان کرد: برگزاری مستمر جلسات هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان نشان از عملکرد مطلوب اعضای این هیأت برای انجام بهتر امور است.

وی تصریح کرد: از فروردین سال جاری تاکنون به‌طور متوسط روزانه یک نامه‌نگاری در رابطه با هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان انجام‌ شده است و این امر نشان می‌دهد اعضای این هیأت نسبت به کار خودآگاهی لازم را دارند.

عضو هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان عنوان کرد: ۹۵ درصد از مصوبات جلسات هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان تاکنون در گام اجرایی قرار گرفته است.

شریفی‌نژاد افزود: کنترل و بازرسی ۷۷۸ شعبه اخذ رأی در استان سمنان بسیار دارای اهمیت است که باید بازرسان و سربازرسان حاضر در شعبه‌های اخذ رأی نسبت به این موضوعات حساس باشند.

بازرسی در فرآیند انتخابات به بهترین شکل انجام شود

عضو هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان نیز اظهار کرد: بهترین‌ها در استان و شهرستان‌های سمنان در هیأت بازرسی انتخابات عضویت دارند و با انتخاب افراد کاردان در شهرستان‌ها و در انتخاب بازرس و سربازرس شعبه‌های اخذ رأی، انجام امور آبرومند و با بهترین شرایط انجام خواهد شد.

قاسم شریفی ادامه داد: شور انتخاباتی در روزهای آینده افزایش خواهد یافت و باید بازرسی در انجام فرآیند انتخابات به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی گفت: بسیاری از مدیرانی که در هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان فعالیت دارند، در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه سال ۹۸ برگزار شد، هم فعالیت داشتند.

عضو هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان ادامه داد: قوانین هیأت بازرسی انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ نیست و قوانین انتخابات پیش رو با دقت مطالعه و عملیاتی شود.

شریفی عنوان کرد: هیأت بازرسی در مناطق روستایی هم فعالیت‌ها را افزایش دهد و شناخت منطقه‌ای و جغرافیایی از انجام فعالیت‌های هیأت بازرسی افزایش یابد.

وی گفت: صندوق‌های سیار در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ضوابط قانونی خاص خود را دارد که لازم است، بازرسی‌ها در رابطه با این بخش از فرآیند انتخابات در زمان اخذ رأی با جدیت رصد شود.

عضو هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان خاطرنشان کرد: قانون‌خوانی به‌منظور تسلط بر انجام امور در دست اجرا قرار گیرد و آموزش‌ها به‌صورت مجازی و حضوری پیگیری شود.

لزوم خنثی‌سازی توطئه دشمن

این روزها دشمنان ایران اسلامی بیشتر از هر زمان دیگری عزم خود را جزم کرده‌اند تا مردم را از شرکت در انتخابات مأیوس کنند و به دنبال کاهش مشارکت مردمی در تعیین سرنوشت خود هستند.

اما همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند، هیچ‌کدام از این افرادی که مردم را از شرکت در انتخابات منع می‌کنند، دلسوز مردم و نظام اسلامی ایران نیستند و سعی دارند تا به منافع خود برسند.

مردم ایران اسلامی در روز ۲۸ خردادماه با حضور پای صندوق‌های رأی مانند همیشه ثابت خواهند کرد که گوش به فرمان رهبرشان هستند و برای تعیین سرنوشت خود ارزش قائل می‌شوند و باز هم توطئه دشمنان را خنثی خواهند کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول