اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آخرین اخبار انتخاباتی سمنان/ از راه‌اندازی ۷۷۸ شعبه اخذ رأی تا آموزش‌ انتخابات تمام‌ الکترونیک

با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، شرایط برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن در استان سمنان در حال آماده‌سازی است و مردم مرکز استان برای شرکت در انتخابات تمام الکترونیک آموزش‌ می‌بینند.

آخرین اخبار انتخاباتی سمنان/ از راه‌اندازی ۷۷۸ شعبه اخذ رأی تا آموزش‌ انتخابات تمام‌ الکترونیک

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، با توجه به برگزاری یکی از سرنوشت‌سازترین انتخابات کشورمان طی ماه جاری، شرایط برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن در کشور در همچنین استان سمنان در حال آماده‌سازی است.

مسؤولان استان سمنان هم در تلاش هستند تا بتوانند فضا را برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور آماده سازند و مردم هم بتوانند در این شرایط کرونایی بدون دغدغه در انتخابات شرکت کنند. 

در همین راستا برنامه‌های مختلفی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان تدارک دیده شده است.

آموزش‌ مردم سمنان برای شرکت در انتخابات تمام‌ الکترونیک 

حبیب‌الله خجسته‌پور، رئیس ستاد انتخابات استان سمنان در این زمینه اظهار کرد: مردم مرکز استان سمنان برای شرکت در انتخابات تمام الکترونیک ۲۸ خرداد آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی افزود: بر اساس تقویم و زمان‌بندی، فرایند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان در حال انجام است.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان از تلاش‌های مجموعه ستاد انتخابات استان و فرمانداری‌های سمنان که در برگزاری مطلوب انتخابات در تلاش هستند، قدردانی کرد و افزود: رئیس هیات اجرایی برگزاری انتخابات پیش رو در شهرستان‌ها شخص فرماندار است و این مسؤولیت قابل واگذاری به دیگر کارکنان فرمانداری و کارکنان دولت نیست.

خجسته‌پور بیان کرد: قبول مسؤولیت فرماندار به عنوان رئیس هیأت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان به این معنا است که وی باید در تمام جلسات مربوط به انتخابات حضور یابد و موضوعات را به‌طور جدی پیگیری کند و پاسخگوی مسائل و دغدغه‌های احتمالی باشد.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت انتخابات برعهده شخص فرماندار است، افزود: حضور فرمانداران در جلسات غیرضروری و غیرمربوط با ستاد انتخابات در هفته‌های آینده به کم‌ترین حد ممکن برسد و تمام برنامه‌های کاری فرمانداران معطوف به انتخابات باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان اظهار کرد: ثبت مشخصات اعضای شعبه‌های اخذ رأی حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده از سوی فرمانداری‌ها به اتمام برسد.

خجسته‌پور گفت: فرمانداری‌های استان سمنان حداکثر تا دو روز آینده اماکن روباز خود را برای تبلیغات انتخابات به ستاد انتخابات استان سمنان اعلام کنند و این اماکن قابلیت تأمین امنیت، برخورداری از سیستم صوتی و در تراز برگزاری تبلیغات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد.

وی افزود: در زمان حاضر فرض بر این است انتخابات در مرکز استان سمنان به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود و در روزهای آینده با برپایی چادرهایی در نقاط مختلف شهر سمنان، آموزش‌های لازم در ارتباط با انتخابات تمام الکترونیک به مردم داده می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان اظهار کرد: کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان و استان سمنان، با تولید فرآورده‌های خبری، در ارتباط با انتخابات تمام الکترونیک در مرکز استان اطلاع‌رسانی کند.

خجسته‌پور افزود: یکی از افرادی که عضو شعبه اخذ رأی است با ارائه آموزش‌های بهداشتی از سوی هلال‌احمر و یا دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان به عنوان رابط بهداشتی در کنار دیگر فعالیت‌هایی که در روز اخذ رأی انجام می‌دهد، فعالیت داشته باشد.

وی بیان کرد: اخبار انتخاباتی در بخش‌های مختلف به صورت مستمر از سوی فرمانداری‌های استان به ستاد انتخابات استان سمنان ارسال شود.

افزایش شعبه‌های اخذ رأی در استان سمنان

سیدعباس دانایی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسمیات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان سمنان نیز اظهار کرد: ۷۷۸ شعبه اخذ رأی از سوی فرمانداری و ستادهای هیأت اجرایی انتخابات شهرستان‌ها در نظر گرفته شده که به نسبت دوره گذشته انتخابات، ۳۶ شعبه اخذ رأی در استان سمنان افزایش یافته است.

وی افزود: ۷.۱ درصد شعبه اخذ رأی مناطق شهری و ۱.۴ درصد شعبه اخذ رأی مناطق روستایی استان سمنان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزایش یافته است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسمیات کشوری استانداری سمنان بیان کرد: برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۷۷۸ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که از این تعداد ۶۴۶ شعبه ثابت و ۱۳۲ شعبه سیار است.

دانایی گفت: در انتخابات ۲۸ خرداد امسال ۴۸۲ شعبه اخذ رأی در مناطق شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رأی در مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان در ۳۵ شعبه اخذ رأی بالای یک‌هزار رأی داشتیم که با توجه به مدیریت مقابله با کرونا و جلوگیری از اجتماعات این شعبه‌ها در انتخابات ۲۸ خرداد افزایش می‌یابد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسمیات کشوری استانداری سمنان با بیان اینکه از هفتم خرداد تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری آغاز می‌شود و به مدت ۲۰ روز ادامه می‌یابد، افزود: تبلیغات نامزدهای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هم از ۲۰ خرداد آغاز و هفت روز ادامه خواهد یافت.

دانایی خاطرنشان کرد: دستورالعمل اجتماعات در ستادهای انتخاباتی با هدف مدیریت مقابله با کرونا در روزهای آینده ابلاغ می‌شود.

برخی فرمانداری‌ها توقعات را برآورده نکرده‌اند

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان سمنان نیز اظهار کرد: اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده و ماسک خریداری شده و فرمانداری‌ها نماینده خود را برای تحویل این اقلام به کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان معرفی کنند.

وی افزود: در بحث تأمین خودرو تعدادی از فرمانداری‌های استان سمنان خوب کار کردند و برخی از فرمانداری‌ها هم توقعات را برآورده نکرده‌اند که انتظار آن است تلاش‌ها برای تأمین خودرو افزایش یابد.

رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان سمنان ادامه داد: گزارش فرمانداری‌ها در ارتباط با مسائل مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات شهرستان‌های استان از سوی فرمانداری‌ها به کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان سمنان ارسال شود.

منصوری گفت: انتظار است که با تأمین خودرو و تجهیزات، شهرستان شاهرود شهرستان میامی را، شهرستان سمنان، شهرستان سرخه را و شهرستان گرمسار، شهرستان آرادان را در صورت نیاز پشتیبانی کند.

وی تصریح کرد: برای حُسن اجرای برنامه‌های ستاد انتخابات استان سمنان، تمام تلاش خود را در بُعد مالی و پشتیبانی را به کار خواهیم گرفت.

صدور شناسنامه سرعت می‌گیرد

عباس قندالی، عضو ستاد انتخابات استان سمنان و مدیرکل ثبت احوال استان سمنان نیز اظهار کرد: مکاتبه با ادارات شهرستانی ثبت احوال برای تسریع در صدور شناسنامه و پرهیز انجام کارهای غیرضروری در دستور کار است.

وی افزود: در روز انتخابات و یک روز قبل از انتخابات پذیرش نخواهیم داشت و تمام فعالیت‌ها معطوف به انتخابات است.

عضو ستاد انتخابات استان سمنان بیان کرد: به ادارات شهرستانی ابلاغ کردیم که شناسنامه‌های رسوب شده را با پیگیری‌های مستمر تحویل دهند.

قندالی بیاان کرد: فهرست واجدان شرایط رأی اولی‌ها مشخص شده است و به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

لزوم حفظ سلامت کارکنان ستاد انتخابات استان سمنان

محمد مبین، رئیس کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان سمنان نیز اظهار کرد: هماهنگی‌ها برای انجام کارهای مشترک در ستادهای شهرستانی و استانی انتخابات استان سمنان افزایش یابد و فرمانداری‌ها از ظرفیت بخش فناوری برای انجام بهتر امور استفاده کنند.

وی افزود: از سامانه ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فرمانداری‌های استان برای حفظ سلامت کارکنان با جدیت استفاده شود.

مبین اظهار کرد: از ظرفیت بهداشت و درمان در حفظ سلامت کارکنان ستاد انتخابات استان سمنان در بخش شهرستانی و استانی می‌توان بهره برد.

وی گفت: از تلاش‌های ستاد انتخابات استان و شهرستان‌های که با جدیت در حال پیگیری امور هستند، نهایت قدردانی را دارم.

رئیس کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان سمنان بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ها در فرآیند برگزاری انتخابات خوب بوده و کارها با همدلی و هماهنگی در حال انجام است.

مستندسازی مسائل حقوقی انتخابات؛ در حال انجام

علیرضا مستخدمین‌حسینی، رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان سمنان نیز گفت: نشست‌های تخصصی در ارتباط با چگونگی مستندسازی مسائل حقوقی انتخابات به صورت تخصصی در حال انجام است.

وی افزود: جرائم احتمالی انتخابات به صورت مستمر و کارشناسی از سوی کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان سمنان رصد می‌شود.

رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان سمنان گفت: در کنار نظارت‌های حقوقی، انجام طرح‌های مشاوره‌ای به نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا و افراد فعال در عرصه انتخاباتی از سوی کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان سمنان در حال انجام است.

تحویل دستگاه‌های احراز هویت شعبه‌های اخذ رأی 

علی‌اکبر معنوی، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان نیز اظهار کرد: تحویل دستگاه‌های احراز هویت شعبه‌های اخذ رأی انجام شد و تکمیل دیگر سامانه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام فرآیند انتخابات در حال انجام است.

وی افزود: در تمام شعبه‌های اخذ رأی در استان سمنان دستگاه‌های احراز هویت راه‌اندازی می‌شود و تمام افراد واجد شرایط برای رأی‌دهی باید قبل از اخذ رأی احراز هویت انجام دهند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان گفت: هماهنگی و همکاری دیگر بخش‌های ستاد انتخابات استان سمنان با کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان مطلوب و ارزنده است.

معنوی اظهار کرد: تجهیزاتی که در اختیار ستاد انتخابات استان سمنان قرار داده شده، فرآیند کنترل کیفیت را گذرانده و نوسازی شده است.

وی گفت: نرم‌افزار (انتخاب ایران) برای استفاده مردم در دسترس قرار می‌گیرد و با نصب این اپلیکیشن آخرین آمار از شعبه‌های اخذ رأی محل سکونت مشاهده می‌شود.

همکاری کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات با اصحاب رسانه

حجت‌الله یحیایی، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان نیز اظهار کرد: جلسه رؤسای کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان‌های سمنان صبح سه‌شنبه برگزار می‌شود و مهم‌ترین برنامه کاری در حوزه اطلاع‌رسانی انتخابات مرور و یادآوری می‌شود.

وی افزود: کمیته اطلاع‌رسانی با همکاری دیگر کمیته‌های ستاد انتخابات استان سمنان آماده همکاری بیشتر با اصحاب رسانه با هدف تبادل‌نظر و در اختیار قرار دادن اطلاعات و آمار مربوط به انتخابات است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان عنوان کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های انتخاباتی خود را افزایش داده؛ به گونه‌ای که بیشتر فعالیت‌های سیما، خبر و صدا به مسائل انتخابات اختصاص دارد.

یحیایی بیان کرد: در روزهای آینده دیگر برنامه‌های کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان در مرحله تهییجی با هدف افزایش مشارکت پرشور و حداکثری در انتخابات در دستور کار قرار می‌گیرد.

همه می‌آییم

شرکت در انتخابات یک واجب شرعی است و همه ما برای تعیین سرنوشت خود موظیم پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و با حضور باشکوه خود برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار کش.رمان به ثبت برسانیم.

حضور حداکثری در انتخابات باید موردتوجه همه باشد و مسؤولان هم در تلاش هستند تا شرایط لازم را برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور فراهم کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول