اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

راه‌اندازی بخش عضوگیری و امانت‌دهی کتابخانه‌های عمومی زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از راه‌اندازی بخش عضوگیری و امانت‌دهی کتابخانه‌های عمومی زنجان خبر داد و گفت: سالن‌های مطالعه همچنان تعطیل است.

راه‌اندازی بخش عضوگیری و امانت‌دهی کتابخانه‌های عمومی زنجان

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه در حال حاضر هر 99 کتابخانه زنجان خدمات امانت‌دهی و عضوگیری را انجام می‌دهند، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از تجمع افراد در (لابی و راهرو کتابخانه، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه) الزامی است.

وی گفت: با توجه به ابلاغیه ستاد کرونا شهرستان‌هایی که در وضعیت نارنجی هستند با رعایت کامل اصول بهداشتی و پروتکل‌های مقابله با ویروس کرونا به اعضا و مراجعان و مخاطبان کتاب و کتابخوانی خدمات ارائه خواهند داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی در این مناطق صرفا در قالب امانت‌دهی و عضوگیری انجام می‌شود، تصریح کرد: فعلا سالن‌های مطالعه تا اعلام وضعیت زرد تعطیل است.

نیک‌بخش گفت: سایر فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان در جریان قرار دارد، در حالی که به واسطه شیوع ویروس کرونا برخی از این فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه تلاش مسؤولان کتابخانه‌های عمومی حفظ سرانه مطالعه در بین شهروندان است، تصریح کرد: خوشبختانه میزان سرانه مطالعه در استان زنجان نسبت به کشور وضعیت مناسبی دارد.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های امانت‌داده‌شده پس از بازگردانی یک هفته در قرنطینه می‌مانند، بیان کرد: این اقدام نیز در همه کتابخانه‌های عمومی و به لحاظ رعایت نکات بهداشتی انجام می‌شود.

نیک‌بخش با بیان اینکه در حال حاضر 5 کتابخانه عمومی در زنجان در حال ساخت است، اضافه کرد: طبق چشم‌انداز باید برای هر 11 هزار زنجانی یک کتابخانه ساخته شود که در حال حاضر به این میزان نزدیک هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها است، بستر موجود در استان زنجان را برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را مناسب عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه دارند.

نیک‌بخش با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از سوی کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی بیان کرد: در همین راستا تعدادی از کتابداران در فضای مجازی برنامه‌های متنوعی اجرایی می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: برخی کتابداران استان زنجان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در فضای مجازی برای ارائه برخی خدمات کتابخانه‌ای به اعضای کتابخانه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی سعی دارند چراغ کتاب و کتابخوانی خاموش نشود.

وی از اجرای مسابقات کتابخوانی به صورت مجازی برای ترویج فرهنگ مطالعه خبر داد و افزود: همچنین مسابقه نقاشی با موضوع کرونا نیز در فضای مجازی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول