اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

موج چهارم کرونا در کاشان رو به کاهش است/ عادی‌انگاری خطرناک کاشانی‌ها

موج چهارم کرونا در شهرستان کاشان روند کاهشی و نزولی به خود گرفته است اما مردم همچنان باید فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند تا دچار موج‌های بعدی و سهمگین‌تر نشویم.

موج چهارم کرونا در کاشان رو به کاهش است/ عادی‌انگاری خطرناک کاشانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، روند نزولی و کاهشی کرونا در کاشان ادامه دارد و آمارها نشان می‌دهد از موج چهارم کرونا در حال عبور هستیم  اما مردم نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نادیده بگیرند و باید  زدن ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در اجتماعات را رعایت کنند.

در پی روند نزولی کرونا، مرگ‌ومیر و بستری ها در بیمارستان‌های منطقه کاشان کاهش داشته است اما با توجه انتخابات مردم در ستادهای انتخاباتی کاندیدای خود، پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را رعایت کنند تا روند کاهشی و نزولی بیماری کرونا را در شهرستان کاشان شاهد باشیم.

الگوی کرونا در شهرستان کاشان کاهشی است

مهدی دلاوری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، بابیان اینکه، وضعیت کرونا در شهرستان نسبت به هفته‌های قبل بهتر است و الگوی بستری‌ها و فوتی‌ها کاهشی است، اظهار کرد: الگو در شهرستان کاهشی است اما نباید مردم عادی انگاری کنند و رعایت پروتکل‌ها زدن ماسک در دستور کار قرار دهند چون همچنان منطقه درگیر ویروس کرونا است.

وی بابیان اینکه از موج چهارم کرونا عبور کرده‌ایم، افزود: الگوی رفتاری مردم در حفظ فاصله اجتماعی و زدن ماسک در سطح جامعه برای وارد نشدن به موج بعدی کرونا تأثیرگذار است، اگر سابقه چند موج قبلی را بررسی کنیم متوجه می‌شویم هرگاه رعایت پروتکل‌ها افزایش رفت‌وآمدها و  تجمعات افزایش بی‌رویه‌ای داشته و به آن بی‌توجهی شده است  شاهد موج‌های بدی شده‌ایم .

دلاوری در خصوص واکسن کرونا گفت: این تصوری که در قسمتی که واکسن زده می‌شود تجمع می‌شود و حالت آهن‌ربایی به خود می‌گیرد شایعه است و هیچ سند علمی ندارد چون واکسن به‌محض تزریق دچار انتشار بافتی می‌شود و در محل تزریق نمی‌ماند این صحبت‌ها در حد شایعه است اما در حال بررسی بیشتر هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بابیان اینکه استفاده از ماسک در کاشان کاهش داشته است و ۶۹ درصد مردم شهرستان از ماسک استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: دو هفته قبل استفاده از ماسک در شهرستان که کاشان به ۸۵ و ۹۰ در صد رسیده بود که می‌توان گفت عادی انگاری‌ها در منطقه کاشان خطرناک است و ممکن با رعایت نکردن پروتکل‌ها وارد موج‌های بعدی کرونا شویم.

بر همین اساس مریم امیدی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص آمار کرونا در منطقه کاشان اظهار کرد: ۱۷۷ هزار و ۴۶۱ نفر تاکنون به مراکز بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند که ۱۱۵ هزار و ۲۷ بیمار حاد تنفسی تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

وی بابیان اینکه، طی ۲۴ ساعت قبل ۱۵  بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری‌شده‌اند، افزود: درمجموع فعلاً ۱۰۲ بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که  ۲۰ نفر از کل بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی ۲ شهرستان  بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به  اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد  فوت در مرکز درمانی شهرستان آران و بیدگل رخ‌داده است، تصریح کرد: با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک  روند کاهشی کرونا در شهرستان کاشان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ق۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول