اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

چه خبر از انتخابات؟/ از وجود ۱۱ هزار رأی‌اولی در سمنان تا پیش‌بینی شعب سیار برای بیماران

طبق گفته مسؤولان امسال حدود ۱۱ هزار رأی‌اولی در استان سمنان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و تدابیر ویژه‌ای هم اندیشیده می‌شود تا بیماران کرونایی هم بتوانند چه در بیمارستان‌ها و چه در قرنطینه خانگی در انتخابات شرکت کنند.

چه خبر از انتخابات؟/ از وجود ۱۱ هزار رأی‌اولی در سمنان تا پیش‌بینی شعب سیار برای بیماران

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، روزها پشت سر هم می‌گذرند و زمان زیادی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی نمانده است.

مسؤولان استان سمنان نیز همچون سایر مناطق کشور در پی فراهم‌سازی شرایط لازم برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی هستند تا بتوانند بار دیگر در تعیین سرنوشت خود نقش‌آفرینی کنند.

هم‌اکنون در استان سمنان تعداد ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که می‌توانند در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کنند؛ در این میان افراد زیادی هستند که با رسیدن به سن تکلیف سیاسی به‌عنوان رأی‌اولی در انتخابات شرکت می‌کنند و می‌آموزند که چطور سرنوشتشان را با دستان خودشان رقم بزنند.

وجود ۱۱ هزار رأی‌اولی در استان سمنان

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان می‌گوید: تعداد ۱۰ هزار و ۹۰۶ رأی‌اولی در استان سمنان وجود دارد که واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ هستند.

حبیب‌الله خجسته‌پور گفت: در استان سمنان، برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰، تعداد ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر واجد شرایط رأی دادن وجود دارد که از این تعداد ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن هستند.

وی با اشاره به حضور رأی‌اولی‌ها در انتخابات، تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا این افراد نخستین تجربه خود را در زمان رسیدن به سن تکلیف سیاسی، به بهترین نحو ممکن به انجام برسانند و لازم است تا فرمانداران نیز در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام رحلت جانسوز امام خمینی (ره)، تصریح کرد: نخستین اقدام امام راحل دستور برگزاری رفراندوم بود که پس از ۵۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی، این اتفاق رخ داد و همه‌پرسی عمومی انجام شد؛ می‌توان گفت، این مهم یک اقدام بی‌نظیر در انقلاب‌های دنیا بوده است.

خجسته‌پور ادامه داد: پس از برگزاری رفراندوم، مطابق قانون اساسی، همه ارکان نظام به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط خود مردم انتخاب می‌شوند که این مهم به همراه فرموده امام راحل که تأکید داشتند، میزان رأی ملت است، نشان از اندیشه والای حضرت امام (ره) در حوزه انتخابات و مردم‌سالاری دارد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر امانت‌داری از رأی مردم به‌عنوان حق‌الناس تأکید ویژه دارند که ما مجریان انتخابات باید در این خصوص در تمامی فرآیندهای انتخابات تا روز انتخابات و برگه رأی مردم، رعایت حق‌الناس و حفظ بی‌طرفی را رعایت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ضمن تأکید بر تلاش ویژه در زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، گفت: در این راستا یک شعبه سیار اخذ رأی باید در هر شهرستان به‌منظور فراهم کردن زمینه اخذ رأی از بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها و کسانی‌که در منازل قرنطینه هستند، در نظر گرفته شود.

خجسته‌پور اظهار کرد: از تمامی فرآیندهای هشت شعبه سیاری که برای گرفتن رأی تک تک مردم ازجمله بیماران کرونایی اقدام می‌کنند، مستندسازی و اطلاع‌رسانی شود تا همه دنیا بدانند زمینه رأی دادن برای تک تک‌ افراد جامعه فراهم شده است.

انجام اقدامات لازم برای برگزاری انتخاباتی در تراز انقلاب

وی ادامه داد: اقدامات لازم در تمامی حوزه‌ها و فرآیندهای انتخابات برای برگزاری انتخاباتی در تراز انقلاب اسلامی در استان سمنان، در حال انجام است.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: طبیعتاً چالش‌هایی در امر انتخابات به وجود خواهد آمد، اما فرمانداران توجه داشته باشند که بر اساس قانون، ضمن حفظ اقتدار ستاد انتخابات استان، همواره بحث تعامل در راستای جلوگیری از هدررفت زمان و انرژی در دستور کار قرار گیرد تا انتخاباتی پرشور، با مشارکت بالا و در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود.

خجسته‌پور با بیان اینکه سامانه نرم‌افزاری انتخاب ایران به‌زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند که برای شهروندان و کاندیداها کاربرد دارد، افزود: در این نرم‌افزار فضاهای مجازی مختص کاندیداها قابل معرفی است و در خدمت کاندیداها قرار می‌گیرد؛ اما برخی دیگر از خدمات ازجمله شعبه‌یاب و دسترسی به تبلیغات داوطلبان مختص مردم است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در صدا و سیما و فضای مجازی و برخی دیگر از بسترها ازجمله فیلیمو، برای ارائه تبلیغات کاندیداها به مردم فراهم شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان تأکید کرد: طبق قانون، نمایندگان نامزدها می‌توانند در شعب اخذ رأی حضور پیدا کنند، اما تقاضا داریم تا فرمانداران با داوطلبان رایزنی داشته باشند تا به‌منظور کاهش مخاطرات شیوع کرونا و جلوگیری ازدحام، میزان نمایندگان را کاهش دهند و همچنین از افراد مراکز بهداشت و یا هلال احمر، به‌منظور نظارت بر بحث مخاطرات بیماری کرونا در شعب اخذ رأی استفاده شود.

خجسته‌پور افزود: از ساعت هفت صبح انتخابات آغاز می‌شود و پس از ۱۰ ساعت زمان قانونی، ساعت ۱۷ پایان زمان رأی‌گیری است؛ اما در مکان‌هایی که نیاز به تمدید دارد، افزایش زمان رأی‌گیری تا ساعت دو بامداد روز بعد امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تصریح کرد: طبق قانون، در انتخابات پیش رو موردی به نام عدول از انصراف وجود ندارد و همچنین تغییر حوزه انتخابیه نیز امکان‌پذیر نیست؛ این‌گونه درخواست‌ها به‌هیچ‌عنوان و تحت هیچ شرایطی توسط فرمانداران در شهرستان‌ها اخذ نشود.

۱۵ خرداد؛ زمان اعلام لیست نهایی کاندیداهای شوراها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: بر اساس ظرفیت‌های قانونی، امکان اعتراض برای کاندیداها در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر نیز فراهم شده است و در ۱۵ خرداد سال جاری، لیست نهایی کاندیداها اعلام می‌شود و در روز ۱۷ خرداد نیز فرمانداری‌ها لیست نهایی و قطعی را به اطلاع مردم خواهند رساند.

خجسته‌پور ادامه داد: تمامی ملزومات انتخابات معمولی و نیمه‌مکانیزه در انتخابات شورای اسلامی شهر سمنان که به‌صورت مکانیزه برگزار می‌شود، در نظر گرفته و پیش‌بینی شود تا در موضوعات اضطراری، مورداستفاده قرار گیرد.

وی تأکید کرد: بحث آموزش‌های لازم برای اخذ رأی به‌صورت تمام مکانیزه و انتخابات شورای اسلامی شهر سمنان، هم به‌صورت میدانی با استقرار صندوق‌ها در مناطق پرتراکم شهر سمنان و هم به‌صورت جمعی از طریق صدا و سیما صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در خصوص دستورالعمل تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار کرد: هر داوطلبان می‌توانند برای هر استان یک مستند نیم‌ساعته تهیه و در صدا و سیمای مراکز استان‌ها پخش کنند که نیاز است اطلاع‌رسانی در این زمینه در صورت تهیه مستند ویژه استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.

خجسته‌پور در خصوص استقرار ستادهای انتخاباتی نیز گفت: نیاز است در بحث تبلیغات، رئیس ستاد مرکزی هر نامزد، طی نامه‌ای رئیس ستاد اصلی خود در استان معرفی کند و ما نیز طی نامه‌ای به‌صورت رسمی برای شهرستان‌های ابلاغ خواهیم کرد، در صورت عدم معرفی رسمی، فرمانداران هیچ‌گونه مسؤولیتی در این خصوص ندارند.

وی به بحث حضور خبرنگاران در روز اخذ رأی اشاره و تصریح کرد: قالب یکسان برای صدور کارت خبرنگاری از سوی کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان تهیه و در اختیار فرمانداران قرار داده خواهد شد وحضور خبرنگاران رسمی که کارت دریافت می‌کنند، در ستاد انتخابات استان و شعب اخذ رأی آزاد است؛ اما در ستاد شهرستان‌ها تصمیم‌گیری با فرمانداران است.

فضای تبلیغاتی استان سمنان انتخاباتی نیست

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان تأکید کرد: فضای تبلیغاتی استان، فضای انتخاباتی نیست و باید در این خصوص تلاش ویژه داشته باشیم و انرژی خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن و قانونی به کار بگیریم و البته لازم است پس از انتخابات نیز خدمت‌رسانی به مردم در هیچ حوزه‌ای مختل نشود و همچون گذشته ادامه داشته باشد.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: تمامی فرمانداران باید نسبت به سامانه جامع انتخابات آمادگی کامل داشته و تا روز انتخابات در محل خدمت خود حضور داشته باشند و تمامی مأموریت‌ها و مرخصی‌ها لغو است.

تأمین لوازم موردنیاز انتخابات؛ در دستور کار 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز می‌گوید: تأمین لوازم، اقلام و موارد موردنیاز برای برگزاری انتخاباتی پرشور، طی روند زمان‌بندی‌شده، تأمین می‌شود.

فاطمه منصوری گفت: تأمین و خریداری اقلام موردنیاز در دستور کار کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان قرار دارد و طبق دستور و درخواست دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، خریداری شده تا این انتخابات به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

وی افزود: ضمن تقدیر از فرمانداری‌های سمنان، دامغان و گرمسار در خصوص تأمین وسایل نقلیه برای روز انتخابات، تمهیدات لازم برای تأمین خودروها و وسایل نقلیه سایر شهرستان‌ها نیز صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان بیان کرد: شهرستان‌هایی که ادارات شهرستانی در آنها مستقر نیستند و یا تعداد کمتری دارند، در اولویت برنامه‌های ما در کمیته پشتیبانی برای تأمین وسیله نقلیه در انتخابات است.

حضور ناظران بهداشت در شعب اخذ رأی

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان نیز می‌گوید: اقلام موردنیاز شعب اخذ رأی برای روز انتخابات خریداری شده و به‌زودی به فرمانداری‌ها تحویل خواهد شد و کسری‌های ملزومات برگزاری انتخابات نیز تأمین شده و به فرمانداری‌ها تحویل می‌شود.

 سیدعباس دانایی ادامه داد: با توجه به اینکه در مرکز استان سمنان، انتخابات شورای شهر به‌صورت تمام الکترونیک را داریم، یک‌هزار دستکش پلاستیکی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهیه شده است.

وی ادامه داد: مشخصات اعضای شعب اخذ رأی توسط هشت فرمانداری و بخشداری‌های استان سمنان در سامانه جامع انتخابات ثبت شده که لازم است تا این مهم هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان عنوان کرد: ناظر بهداشت نیز در این انتخابات به‌عنوان یکی اعضای شعب اخذ رأی اطلاعات آنها در سامانه درج شده است.

دانایی بیان کرد: نتیجه بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۵ خردادماه به ستاد انتخابات استان اعلام و در روز ۱۷ خرداد اسامی داوطلبان نهایی‌شده برای اطلاع مردم، توسط فرمانداری‌ها منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، هرگونه تجمع انتخاباتی،‌ گفت‌وگو و سخنرانی در فضاهای بسته ممنوع و در فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورات بهداشتی و رعایت سقف شرکت‌کنندگان بلامانع است.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان اظهار کرد: همچنین بر اساس این مصوبه، امکانات موجود در وزارت ورزش و جوانان در استان‌ها باید با هماهنگی استانداری‌ها به‌صورت مساوی در اختیار کاندیداها برای امر تبلیغات قرار گیرد.

راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی ممنوع است

دانایی با بیان اینکه مراسم استقبال از کاندیداها و راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی مطلقاً ممنوع است، اضافه کرد: شعبه‌های اخذ رأی در مکان‌های شلوغ افزایش یابد.

وی با بیان اینکه خط‌کشی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شعب اخذ رأی تعبیه شود، ادامه داد: حتی‌المقدور شعبه‌ها در فضای باز استقرار یابند و امکان دسترسی بیماران مبتلا به کرونا برای رأی دادن فراهم شود.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان تصریح کرد: ساعت رأی‌گیری از هفت صبح ۲۸ خردادماه آغاز می‌شود و در صورت لزوم در شعبات شلوغ می‌تواند تا دو بامداد روز بعد تمدید شود.

برپایی ستادهای فرعی انتخابات ریاست جمهوری محدودیت ندارد

معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری سمنان نیز با بیان اینکه دستورالعمل ۱۲ صفحه‌ای تبلیغات برای ستاد انتخابات استان ابلاغ شده است، افزود: مدت فعالیت تبلیغاتی بر اساس زمان‌بندی اعلام‌شده به‌گونه‌ای است که پایان تبلیغات، ساعت ۷ صبح روز پنج‌شنبه ۲۷ خرداد است.

حجت‌الله یحیایی ادامه داد: تبلیغات در انتخابات شوراها به مدت هفت روز بوده و این امر برای انتخابات ریاست جمهوری از زمان اعلام اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده آغاز شده است.

وی اضافه کرد: امکانات تبلیغاتی مؤسساتی که به هر نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، با رعایت ضوابط و انعقاد قرارداد و ارائه وجه، قابل‌استفاده است.

 رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان اظهار کرد: استفاده از مکان‌ها و موارد دولتی نیازمند اخذ مجوز است و باید شرایط یکسان برای تمامی کاندیداها فراهم شود.

یحیایی عنوان کرد: تمامی امکانات صدا و سیما برای ارائه برنامه‌ها و معرفی کاندیداها در اختیار قرار گرفته است و در شبکه‌های محلی نیز فعالیت اختصاصی کاندیداها ریاست جمهوری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اعلام حمایت شخصیت‌ها از نامزد موردنظر در تأیید نامزد، منعی ندارد؛ اما مستندات کتبی امضا شده و ممهور باید در اختیار نامزدها وجود داشته باشد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان اضافه کرد: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر، به ازای تعداد مناطق شهرداری‌ها می‌توانند ستاد انتخاباتی داشته باشند.

یحیایی بیان کرد: در بحث انتخابات ریاست جمهوری، یک ستاد مرکزی در کشور و استان وجود داشته و در شهرستان‌ها نیز زیرنظر این مراکز ستادها فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: برای برپایی ستادهای فرعی انتخابات ریاست جمهوری، محدودیتی وجود ندارد؛ اما مشروط به مجوز و معرفی‌نامه کتبی ریاست ستاد انتخاباتی استان سمنان است.

هرگونه آثار تبلیغاتی در شعب اخذ رأی امحا شود

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه در محل شعب اخذ رأی و ثبت‌نام باید هرگونه آثار تبلیغاتی امحا شود، گفت: ارائه مدارج و سوابق خدمتی نامزدها در آثار تبلیغاتی با محدودیتی همراه نیست؛ اما مدارک و مستندات در مواقع لزوم باید به هیأت‌های اجرایی ارائه شود.

یحیایی تصریح کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ابعاد آثار تبلیغاتی باید حداکثر در اندازه ۷۰ در ۱۰۰ سانتیمتر باشد اما در انتخابات ریاست جمهوری اندازه خاصی تعیین نشده است.

وی ادامه داد: اعضای ستاد انتخابات که به هر نحوی در امر برگزاری انتخابات دخیل هستند، در ۲۴ ساعت شبانه‌روز اجازه تبلیغات له یا علیه هیچ کاندیدی را ندارند و سایر کارکنان دولت نیز خارج از ساعات اداری، بدون استفاده از نام و مناسب دولتی خود، مجاز به تبلیغات هستند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه بر اساس قانون برگزاری جلسات انتخاباتی و پرسش و پاسخ نیز برای کاندیداها امکان‌پذیر است، ادامه داد: هرگونه آثار تبلیغاتی برای نامزدها باید با درخواست رسمی به چاپخانه انجام شود و چاپخانه نیز باید تاریخ و محل چاپ اثر را در داخل اثر درج کند.

یحیایی با بیان اینکه بر اساس قانون برگزاری جلسات انتخاباتی و پرسش و پاسخ نیز برای کاندیداها امکان‌پذیر است، عنوان کرد: بحث کرونا و چگونگی استفاده از ظرفیت‌های جمعیتی در موقعیت کرونا امری حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم و اجتماع منوط به اخذ مجوز توسط وزارت کشور یا استانداری است، اضافه کرد: در مکان‌های روباز نامزد مدنظر می‌تواند با رعایت کامل تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی به بحث تبلیغات بپردازد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه در محل ستاد تبلیغاتی انجام فعالیت و ارائه آثار تبلیغاتی منعی ندارد، گفت: استفاده از ظرفیت ارزشمند و مطلوب فضای مجازی برای تبلیغات امری مطلوب در شرایط شیوع کرونا است که هیچ‌گونه منعی ندارد.

یحیایی تصریح کرد: توزیع آثار تبلیغاتی در داخل مساجد، مصلا، مدارس و سایر اماکن عمومی و دولتی مجاز نیست؛ اما توزیع آثار تبلیغاتی در خارج از این اماکن بلامانع است.

وی تأکید کرد: تمامی این موارد به رؤسای کمیته‌های اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان‌های استان سمنان اعلام و اطلاع‌رسانی صورت گرفته است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مشارکت و حضور گسترده مردم، مکاتبه با فرمانداران و شهرداران، رؤسای دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مبنی بر ضرورت فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات اعم از فیزیکی و مجازی صورت گرفته است.

پذیرش درخواست تعویض شناسنامه تا ۱۸ خرداد

رئیس ثبت احوال استان سمنان نیز می‌گوید: دستورالعملی صادر شده است که حداکثر تا ۱۸ خردادماه درخواست تعویض و المثنی شناسنامه از مردم و مراجعان انجام می‌شود.

عباس قندالی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به کسانی که شناسنامه و کارت ملی آنها صادر شده انجام شده است و مردم می‌توانند از دفاتر پیشخوان نسبت به دریافت شناسنامه و کارت ملی اقدام کنند.

مرور و بازخوانی قوانین انتخابات

رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان سمنان نیز می‌گوید: سه نشست عمومی و تخصصی در کمیته حقوقی تاکنون برگزار و در زمینه چگونگی مستندسازی جرائم تخلفاتی در این نشست‌ها، موارد بررسی شده است.

علیرضا مستخدمین‌حسینی ادامه داد: از هفته آینده در باب قوانین انتخابات، اهم موارد به‌صورت ویدئوکنفرانسی با سایر همکاران مرور و بازخوانی می‌شود.

شبیه‌سازی ۴۶ شعبه اخذ رأی در قالب مانور

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان نیز با بیان اینکه برگزاری دوره آموزشی مربیان شعب نیمه‌مکانیزه انجام شده است، اظهار کرد: درمجموع ۲۳ نفر در این دوره به‌صورت ویدئوکنفرانسی توسط مربیان وزارت کشور آموزش دیدند.

علی‌اکبر معنوی با بیان اینکه در قالب مانور روز سه‌شنبه موارد و مباحث آموزش عملی نیز انجام شد، ادامه داد: آموزش برای سرگروه‌ها و کاربران توسط مربیان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه کلیه فرآیندهای روز اخذ رأی و بعد از آن در مانور روز سه‌شنبه موردتوجه قرار گرفت و شبیه‌سازی شعبه‌ها انجام شد، گفت: درمجموع ۴۶ شعبه در مانور شبیه‌سازی اخیر انجام شد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه مانور درمجموع خوب انجام شده و شهرستان‌ها تمامی فرایندها را در مانور به‌خوبی انجام دادند، عنوان کرد: مباحث فنی و تست زیرساخت و بستر توسط همکاران در کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.

معنوی تأکید کرد: بخشی از وظایف نماینده فرماندار و ناظر به نرم‌افزار واگذار شده است که کاملاً باید در جریان بوده و پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

توجه جدی به سلامت و امنیت انتخابات در سمنان

مدیرکل حراست و رئیس کمیته استعلامات و حراست استانداری سمنان نیز می‌گوید: بحث سلامت و امنیت انتخابات به‌صورت جدی مدنظر ستاد انتخابات استان قرار دارد و در همین راستا همکاران باید تلاش کنند تا با حفظ و حراست از اطلاعات و اخبار، خدشه‌ای به این مهم وارو نشود.

حسن مبین تصریح کرد: در بحث پوشش اخبار انتخاباتی و صدور کارت خبرنگاری، پیش‌بینی‌های لازم باید صورت گیرد.

پیش‌بینی ۱۲۰ استند و ۶۰ بیلبورد برای تبلیغات انتخاباتی

رئیس ستاد انتخابات شهرستان سمنان نیز اظهار کرد: در شرایط و زمان فعلی مهم‌ترین و اصلی‌ترین کار، سازماندهی نیروهای عضو شعبه، کاربران و نمایندگان فرمانداران و آموزش آن‌هاست.

نادر فخری با بیان اینکه بحث آموزش باکیفیت برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات، در حال انجام است، اضافه کرد: ۹ دوره آموزشی یک و نیم‌ساعته برای اعضای شعب برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۲۴ دوره آموزشی در هشت گروه و هر گروه چهار ساعت برای نمایندگان فرماندار انجام شد، ادامه داد: ۱۷۷ نماینده فرماندار در حال آموزش هستند که ذخیره نیز در نظر گرفته شده است.

فرماندار سمنان با بیان اینکه ۱۷ دوره آموزشی برای ۱۸۰ کاربر برگزار شده است که از کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تشکر دارم، تأکید کرد: ۱۵۵ رابط بهداشتی معرفی شدند که آموزش این افراد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فخری با بیان اینکه بابت پیگیری اقلام موردنیاز شعب اخذ رأی از معاون توسعه و مدیریت تقدیر و تشکر دارم، تصریح کرد: برای تهیه دستکش نیاز است تا تعداد بیشتری برای شهر سمنان و به‌منظور برگزاری انتخابات شورای شهر تأمین شود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی و تبلیغاتی تهیه شده است و برای کاندیداهای نهایی ارسال خواهد شد، اضافه کرد: ۱۲۰ استند و ۶۰ بیلبورد پیش‌بینی شده تا در صورت درخواست کاندیداها، مورداستفاده قرار گیرد.

فرماندار سمنان با بیان اینکه از ۱۶ خردادماه توسط شهرداری، فضایی مناسب برای تبلیغات فراهم و در اختیار قرار خواهد گرفت، افزود: تأکید کردیم تا دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه فضاسازی تبلیغات محیطی برای امر انتخابات و دعوت از مردم برای حضور حداکثری و مشارکت در انتخابات اقدام کنند.

فخری ادامه داد: هفت جلسه ستاد شهرستان و دو جلسه خاص برای آسیب‌شناسی و بیان نقاط قوت دوره‌های قبل برگزار شده و تمام فرآیندها مورد واکاوی و بازبینی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا رضایتمندی مردم و عوامل اجرایی ستاد انتخابات استان را با اقدامات مناسب محقق کنیم،‌ عنوان کرد: شهر سمنان تنها شهری در استان است که انتخابات شوراهای اسلامی شهر به‌صورت تمام مکانیزه برگزار می‌شود که لازم است تا پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم اتخاذ شود.

فرماندار سمنان اظهار کرد: روز سه‌شنبه هفته آینده در یک برنامه تلویزیونی با همکاری صدا و سیما در خصوص رأی‌گیری الکترونیکی توضیحات کامل به مردم داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در روز ۲۸ خردادماه، با پشتیبانی، سازماندهی و برنامه‌ریزی در حال انجام است.

پیش‌بینی ۵۴ شعبه اخذ رأی در شهرستان میامی

رئیس ستاد انتخابات شهرستان میامی نیز می‌گوید: در حوزه شهرستان میامی پنج مورد شعبه شهری و ۲۹ شعبه در بخش مرکزی و ۱۹ شعبه در بخش کالپوش در نظر گرفته شده است.

احمد ملایری با بیان اینکه در کالپوش دو صندوق شهری و ۱۷ مورد مربوط به روستاهای بخش است، افزود: ۳۹ شعبه اخذ رأی در شهرستان میامی ثابت و ۱۵ شعبه سیار برای این دوره از انتخابات در شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه زمان‌بندی، اقدامات اجرایی و اداری انتخابات در شهرستان میامی در حال انجام است، عنوان کرد: در راستای اجرای بهتر انتخابات، پیش‌بینی آموزش کاربران و نمایندگان فرمانداران انجام شده و پس از تکمیل لیست این دوره و آموزش‌ها انجام خواهد شد.

فرماندار میامی اظهار کرد: در بحث کمیته پشتیبانی و تهیه اقلام و پذیرایی روز انتخابات با مساعدت کمیته استان سمنان، مقدمات کار آماده شده و اقدامات در حال انجام است.

ملایری گفت: به دلیل پراکندگی روستاها در شهرستان میامی، بحث آنتن‌دهی در برخی مناطق موردبررسی قرار گرفت و اقدامات لازم در حال پیگیری برای برطرف شدن مشکلات و موارد موجود است.

وی اضافه کرد: در خصوص تأمین وسایل نقلیه و خودرو، تقاضا داریم تا کمیته استان سمنان به دلیل نوپا بودن و محدودیت‌های موجود در شهرستان، مساعدت ویژه‌ای داشته باشند.

همه ما اثرگذاریم

نکته مهمی که همه مردم کشورمان باید مدنظر قرار دهند این است که همه ما در تعیین سرنوشت انتخابات اثرگذاریم و نباید خودمان را دست‌کم بگیریم و همه باید در تعیین سرنوشت میهمن عزیزمان نقش داشته باشیم.

پس وعده دیدار ما ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰، پای صندوق‌های رأی؛ باشد که خداوند متعال ما را در راه انتخاب درست یاری کند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول