اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیش‌بینی برداشت 38 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع طارم

مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن محصول سیب زمینی از مزارع شهرستان طارم برداشت و روانه بازار مصرف شود.

پیش‌بینی برداشت 38 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع طارم

عبدالله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برداشت محصولات زراعی و باغی با توجه به شرایط آب و هوایی در شهرستان طارم آغاز شده است.

مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه کشاورزان طارمی این روز‌ها مشغول برداشت سیب زمینی از زمین‌های کشاورزی خود هستند، عنوان کرد:  میانگین عملکرد محصول سیب‌زمینی ۱۶ تن در هکتار است.

وی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن محصول از مزارع شهرستان طارم برداشت و روانه بازار مصرف شود.

جعفری با اشاره به اینکه برداشت سیب زمینی از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است، افزود: مهمترین ارقام سیب زمینی کشت شده در شهرستان طارم را «آگریا، جیلی و میلوا» است.

 مدیر توسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه ۸۵ درصد رقم کشت شده آگریا است، افزود: ۱۰درصد رقم جیلی و ۵ درصد رقم میلوا در مزارع شهرستان طارم کشت شده و در حال برداشت است.

وی گفت: محصول سیب زمینی منطقه دارای کیفیت بسیار مطلوب برای مصرف تازه خوری خانوار و مصرف صنایع تبدیلی کشور است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول