اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نامزدهای انتخابات به جای بی‌اخلاقی بگویند در مسؤولیت قبلی خود چه کردند

دبیر مجمع رهروان امر به معرف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: نامزدهای انتخابات اگر ادعا دارند و برای خدمت آمدند باید برنامه خود اعلام کرده و بگویند در زمانی که مسؤول بودند چه کردند.

نامزدهای انتخابات به جای بی‌اخلاقی بگویند در مسؤولیت قبلی خود چه کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاه در سلسله جلسات سبک زندگی در نهج‌البلاغه، با موضوع «قدردانی»، با اشاره به غفلت از این موضوع در بین مردم اظهار داشت: چه قبل از و چه بعد از به دنیا آمدن آدمی، انسانی‌هایی وجود دارند که مدیون آن‌ها هستیم؛ مثل پدر و مادر، ما مدیون پدر و مادر هستیم، آن‌ها دینی بسیار بالایی را به گردن ما دارند، بنابراین اگر کسی قدردان نباشد، ناشکری کرده است.

دبیر مجمع رهروان امر به معرف و نهی از منکر استان اصفهان، با اشاره به شخصیت بزرگ عالم اسلام و تشیع، شیخ مرتضی انصاری ادامه داد: زمانی مادر شیخ مرتضی به رحمت خدا رفت، وی شدید گریه می‌کرد به او گفتند شما فخر شیعه و مرجع بزرگ و تک مرجع عالم تشیع هستید؛ چرا اینطور گریه می‌کنید. گفت من خیلی محزونم چون خدمتی خیلی بزرگ و ثوابی عطیم از من گرفته شد و آن هم خدمت به پدر و مادر و قدردانی از مادر بود.

وی با اشاره به اهل بیت(ع) گفت: انسان‌هایی هم هستند که قبل از به دنیا آمدن ما، دینی به گردن ما دارند مثل اهل بیت؛ اهل بیت(ع) را الی یوم‌القیامه، همه ما مدیون آن‌ها هستیم. در طول زندگی هم گاهی اوقات یک معلم، مدیر و کسی که واقعاً برای ما زحمت کشیده است، ما مدیون او هم هستیم. گاهی اوقات پیامبر می‌ایستادند از یک پیرزن خیلی قدردانی و تشکر می‌کردند، همه اصحاب وقتی می‌پرسیدند که این کیست؟ پیامبر می‌فرمودند این دایه من حلیمه است که خیلی زحمت من را کشیده است.

صادق‌زاده با اشاره با بیان این‌که ناسپاسی یک گناه نابخشودنی است، افزود: الان ۴۰ سال است از انقلاب گذشته است، وقتی مسؤولی می‌رود و بعدی می‌آید، این مسؤول جدید در ابتدا کارهای مسؤول قبلی را با خاک یکسان می‌کند.

دبیر مجمع رهروان امر به معرف و نهی از منکر استان اصفهان، با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر گفت: امام علی در ابتدای نامه ۵۳ به مالک اشتر می‌گوید مالک! مردم مسؤولان قبل از تو را دیده‌اند. دقت کن. بعضی از این مسؤولان عادل بوده‌اند و بعضی دیگر ستمگر. تو سعی کن مشی و مسیر خودت را عمل کنی. طوری عمل کن که هم‌کیشان تو درک کنند که تو یک کاری برای این‌ها انجام داده‌ای.

صادق‌زاده افزود: بعضی از افراد خیلی زود زاویه می‌گیرند مثلا وقتی برای مجلس خبرگان امتحان می‌دهند و قبول نمی‌شوند یا شورای نگهبان آن‌ها را رد می‌کند، اعتراض و مخالفت علنی می‌کنند، عده‌ای هم می‌گویند زمانی که شورای نگهبان ما را رد کرد، اما در واقع دغل‌بازی می‌کنند، مهم جایگاهی نیست که در آن قرار گرفتند؛ مهم این است که تکلیف خود را انجام دهند.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به مناظرات انتخاباتی و صحبت‌هایی که در این مناظرات مطرح شد، گفت: کسانی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمده‌اند، عقبه‌هایی دارند که خودشان نباید به این عقبه‌ها استناد کنند، نامزدهای انتخابات اگر ادعا دارند و برای خدمت آمدند باید برنامه خود اعلام کرده و بگویند در زمانی که مسؤول بودند چه کردند.

صادق‌زاده با اشاره به در پیش‌بودن انتخابات و اینکه تکلیف ماست که در انتخابات حضور پیدا کنیم بیان کرد: امروز وظیفه داریم به اندازه‌ای که می‌توانیم برای جبران انتخاب گذشته، تلاش کنیم.

دبیر مجمع رهروان امر به معرف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند رأی نمی‌دهیم، تأکید کرد: رأی دادن وظیفه و تکلیف ماست، انتقاد و اعتراض ما باید به صورت تغییر وضع موجود از طریق انتخاب اصلح باشد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول