اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خشکسالی و خطای انسانی عامل وقوع آتش‌سوزی‌‌های سریالی در سمیرم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم گفت: در ششمین آتش‌سوزی که عامل انسانی دخیل بود، دو جریب از مراتع شهرستان طعمه حریق شد.

خشکسالی و خطای انسانی عامل وقوع آتش‌سوزی‌‌های سریالی در سمیرم

میثم جباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: دو جریب از مراتع منطقه نخودان طعمه حریق شد که با حضور به موقع مردم محلی و تیم امدادی آتش مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم افزود: از ابتدای سال تاکنون در ۶ فقره حریق در باغ‌ها، مراتع و پوشش‌های جنگلی سمیرم در مجموع ۲۴ هکتار از پوشش‌های گیاهی آسیب دید.

وی تصریح کرد: هشت هزار متر مربع از باغ‌های گردو در منطقه سهران و ۲ هکتار از مراتع آبگرمک شهرستان سمیرم هم طعمه حریق شد و با توجه به استقرار موج گرما در روزهای آینده در استان بر ضرورت پاکسازی پوشش گیاهی خشک در مزارع و باغ‌ها تأکید می‌شود.

جباری با بیان اینکه آتش‌سوزی در این منطقه به دلیل خطای انسانی اتفاق افتاده است از مردم و گردشگران خواست تا از روشن کردن آتش و رها کردن اشیا که باعث آتش افروزی در مراتع می‌شود، پرهیز کنند و در صورت مشاهده آتش‌سوزی با تلفن ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: حدود ۲ میلیون هکتار از اراضی مرتعی استان اصفهان، مستعد آتش‌سوزی است که بیشتر آن در شهرستان‌های غربی و جنوبی قرار دارد و ۹۵ درصد از عوامل آتش‌سوزی در مراتع، انسانی و ناشی از غفلت گردشگران، ساکنان و دامداران است.

وی تصریح کرد: گرما و خشکی هوا، وقوع باد‌های گرم، کمی بارش‌های فصلی و خشکی پوشش‌های گیاهی شرایط وقوع حریق در عرصه‌های طبیعی زیست محیطی، گیاهان مرتعی و جنگلی و باغات را تشدید کرده است.

سمیرم با افزون بر ۵۲۷ هزار هکتار مساحت جغرافیایی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی، مرتعی و جنگلی و ۸۱ هزار هکتار رویشگاه جنگلی به عنوان حوزه الگویی سازمان جنگل‌های کشور در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ر۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول